Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Hello,
Sinds vorige maand heb ik een gerestaureerde 2cv in de garage staan, afkomstig uit Nederland (ik ben nl. van ‘t zuiden..).
Gerestaureerd wil hier zeggen: mechanisch helemaal nagekeken en zonodig vernieuwd, koets herspoten, interieur vernieuwd, nieuw dak en… nieuw onderstel..
Prima eendje, zalig rijdend maar voorlopig zonder het in België verplichte gelijkvormigheidsattest. Daarvoor moet de eend een strenge gelijkvormigheidskeuring ondergaan, maar omdat een of andere keurmeester heeft opgemerkt dat er geen origineel chassis meer onderzit is de 2pk administratief afgekeurd.. Voor de rest tip top in orde en blanco technische keuring.
Men vertelde me een attest af te leveren afkomstig van de installateur van het nieuwe onderstel, waarop dan weer vermeld staat dat het chassisnummer werd herslagen enzoverder.
Intussen de vorige eigenaar erover ingelicht, maar die had em zelf in de gerestaureerde staat gekocht. Hij zou nog eens proberen info inwinnen, maar het ziet er met andere woorden niet goed uit om het ding snel in het Belgische verkeer te brengen..
Iemand ervaring met dergelijke zaken..? Of suggesties?
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Je kan eendenspul eens mailen, die zit so ongeveer op de grens en heeft vaker met belgisch en nederlandse eendjes te maken
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ha, misschien wel een goeie tip! Bedankt al Visapowerrr..!
Ik ben hier geen expert in, maar ik meende dat alle EU-landen elkaars regels moeten respecteren. Met andere woorden: wat in Nederland goedgekeurd is, MOET in België ook goedgekeurd worden. Ook al komen de regels per land niet overeen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Nja.. da dacht ik ook toen ik hem kocht.. Je houdt het niet voor mogelijk hoe die papierprocedure in elkaar zit.. Dit is ons apenland in al zijn glorie
Ik ben er in ieder geval weer wat wijzer uit geworden :s
Lelijke Eend schreef:Ik ben hier geen expert in, maar ik meende dat alle EU-landen elkaars regels moeten respecteren. Met andere woorden: wat in Nederland goedgekeurd is, MOET in België ook goedgekeurd worden. Ook al komen de regels per land niet overeen.
Geloof daar maar niet te hard in!
Ik weet het, er zit een wereld van verschil tussen theorie en praktijk ...
Schijt aan originaliteit.
neem eens contact op met Frank Elsermans, die verkoopt ook chassis hier
http://www.fe2pk.be
onmogelijk is het volgens mij niet om die wagen op de weg te krijgen maar de regels hier zijn inderdaad
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017