11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 14 oktober 2006 12:16 AM
  [ # 151 ]

Re: Mijn C^RP na 10 000 km

PjotrBlom schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Moet nog eens een klein stucksheetje maken met de meest gebruikte commando’s want de opdracht “wat kan ik zeggen” geeft niet alle mogelijkheden op scherm.

 

Mischien dit:

http://download.407forum.nl/docs/watkanikzeggen.pdf

Dat bespaart me weer een berg werk!

Dank voor de tip.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 28 november 2006 04:00 PM
  [ # 152 ]

Wegligging C6 op Autobahn

Was gisteren op Duitse Autobahn en ik heb, daar waar het toegestaan was, (op steeds minder plaatsen trouwens) een tijdje m’n C6 getest.

De snelweg was vrij heuvelachtig met vele lange en kortere bochten.

Op de rechte stukken waren er uiteraard snellere bolides (o.m. een Merc S600 met v12 en een Audi SUV en een a6 quattro en een A acht).

Maar dan werd het parcours veel bochtiger (en de autosnelweg was zeker niet nieuw - veel hobbels etc).

Vanaf dan kwamen de echte rijkwaliteiten van de C6 aan het licht (en ik ben toch wel wat gewoon na 2 Activa’s).

Vanaf 220 km/hr volgde geen enkele van de hierboven geciteerde autos nog. De laatste die poogde (op veilige afstand weliswaar) in het spoor te blijven was de Merc S600 v12. Maar in een nogal moeilijk aangelegde bocht zag ik hem heel duidelijk gas minderen (waarschijnlijk begon zijn auto uit te breken).

10 minuten later op een heel recht stuk snorde de s600 me opnieuw voorbij, maar de chauffeur stak zijn duim op dus ik vermoed dat de C6 toch wel indruk gemaakt heeft.

Mijn (subjectieve) conclusie:

Absoluut vermogen van de auto is in echte rij-omstandigheden (dus een niet perfect circuit maar wegen met hobbels, oneffenheden en richels etc) niet de hoofdzaak, maar eerder de mate waarop het onderstel, de ophanging en de integrale veer karakteristieken op elkaar afgestemd zijn.

Subjectieve conclusie #2

De C6 heeft in echte rij-omstandigheden niets te vrezen van vergelijkbare concurrenten en zelfs van modellen die daar nog een trapje boven staan (Audi SUV - naam vergeten, s600 a8).

Subjectieve conclusie #3
Mijn gemiddeld verbruik van 8.2 l/100km sinds aankoop zit nu helaas op 8.5 l/100 km na dit “experiment “in Germania”

Subjectie conclusie #4
Ik weet zeker dat er nu 4 Duitsers met hele dikke auto’s balen als een stekker.

PS rij-omstandigheden waren ideaal : droog goede zichtbaarheid en geen snelheidsbeperking met weinig verkeer.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 28 november 2006 04:14 PM
  [ # 153 ]

Ik kan deze verhalen altijd wel waarderen!

En er is niks mis met subjectiviteit…  Wink

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 28 november 2006 06:43 PM
  [ # 154 ]

Volgende keer moet je dan Jeremy Clarkson maar meenemen achterin, misschien dat hij dan terugkomt van zijn opmerking dat je de C6 moet kiezen als je voor comfort gaat, maar de BM5: “for when your hair is on fire” Wink

duidelijk bewijs dat het een het ander niet uitsluit Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2006 09:04 PM
  [ # 155 ]

Ik heb enkele jaren terug al wel eens gespeeld met de “porsches en merc’s en bmw’s” op de autobaan van Fulda naar Wurzburg.
Wanneer het bochtig en heuvelachtig word laat je ze allemaal achter je.
Mijn C6 kennende zal het hiermee nog eenvoudiger gaan.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 november 2006 01:38 PM
  [ # 156 ]

met de Xm V6 kon ik zelfs een 348gtb bijbenen tussen Tirol en Beieren, en dat met volle wintersport bepakking. Uiteindelijk moest hij eerder stoppen voor een lege tank.

Hij stond wel vreemd te kijken toen ik achter hem de pomp binnenreed voor een plaspauze. Maar die Xm was zo snel dat ie zelfs een NSX eruit reed op de A4, daar heb je dus niet eens bochtige wegen voor nodig.

Het grootste voordeel haal je met de C6 denk ik nog bij het remmen op hoge snelheid, al heb je daar weinig aan als er een Aldi Q7 hok achter je zit Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 november 2006 04:17 PM
  [ # 157 ]
eviltwin schreef:

met de Xm V6 kon ik zelfs een 348gtb bijbenen tussen Tirol en Beieren, en dat met volle wintersport bepakking. Uiteindelijk moest hij eerder stoppen voor een lege tank.

Hij stond wel vreemd te kijken toen ik achter hem de pomp binnenreed voor een plaspauze. Maar die Xm was zo snel dat ie zelfs een NSX eruit reed op de A4, daar heb je dus niet eens bochtige wegen voor nodig.

Het grootste voordeel haal je met de C6 denk ik nog bij het remmen op hoge snelheid, al heb je daar weinig aan als er een Aldi Q7 hok achter je zit Wink

De XM V6 die je beschrijft, was dit een 12V of een 24V?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 november 2006 04:46 PM
  [ # 158 ]
Citrophile schreef:
eviltwin schreef:

met de Xm V6 kon ik zelfs een 348gtb bijbenen tussen Tirol en Beieren, en dat met volle wintersport bepakking. Uiteindelijk moest hij eerder stoppen voor een lege tank.

Hij stond wel vreemd te kijken toen ik achter hem de pomp binnenreed voor een plaspauze. Maar die Xm was zo snel dat ie zelfs een NSX eruit reed op de A4, daar heb je dus niet eens bochtige wegen voor nodig.

Het grootste voordeel haal je met de C6 denk ik nog bij het remmen op hoge snelheid, al heb je daar weinig aan als er een Aldi Q7 hok achter je zit Wink

De XM V6 die je beschrijft, was dit een 12V of een 24V?

Was een 12klepper die flink boven de specs zat. Ik gok >190pk. Waarschijnlijk een set van de lichtste zuigers. Hij trok namelijk ook boven de 6000 nog flink door. 0-100km/h ging dus ook in onder de 8s. Ik heb er bij het stoplicht wel eens zo’n A-team Corvette mee uitgetrokken en die sjon ging er echt voor. In ieder geval was hij ruim 10% sterker dan de Rouge Mandarin (zie register)

De 5bak van een Xm klopt eigenlijk niet, bij 222km/h haalt hij niet z’n top vermogen, maar als je aan het minimum (170 @6000) zit kan je dan ook niet meer accelereren, heb je bij 6000 >170pk dan loopt’ie door. In dit geval naar >235km/h

Dat was niet ongebruikelijk. Ik heb indertijd op Citromobile de XmV6 van Maus Gatsonides gezien, die hij gebruikte om z’n radars aan de man te brengen. Tijdens eens test voor de Frankse politie had hij zichzelf ‘gesnapt’ op 235km/h. (Met 115km/h verschil langs een v440 die 120 deed)

De foto had hij naast het te koop plakkaat geplakt IIRC.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 29 november 2006 07:55 PM
  [ # 159 ]

Bijkomende observatie

Nog een bijkomende observatie na mijn tocht door germania maandag ll.

Op het bochtige parcours vanaf 180 km/hr merk ik weinig of geen verschil met sportstand (vering). Wel is er een zeer groot verschil met stand “S”. Zelfs bij 200 in stand “S"accelereert hij indrukwekkend zonder extreem hoog in de toeren te gaan.

Puik staaltje programmeerwerk!

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 30 november 2006 04:29 PM
  [ # 160 ]

Leuke verhalen. Ik ben persoonlijk in mijn XM niet verder gekomen dan het 100 meter zoekrijden van een verlaagde, (en waarschijnlijk gekietelde) bumperklevende Golf II GTI 16V in een leuke blinde bochtencombinatie met een viaduct in het midden, door gewoon niet van het gas te gaan. Ik ben er ook een keer met tegen de 80 (normaal <70, Vmax=60)) doorheen gejast…het onderstel kan het makkelijk aan maar je voelt het wel in je maag. Mijn bassist was het daarmee eens hehe. Het ergste van dit alles is dat je zoiets dan doet met maar 1 hand aan het stuur, terwijl je gewoon wat zit te kletsen. Geen wonder dat race coureurs zo’n hekel hebben aan grote Citroens…die auto’s druisen tegen alles in wat ze ooit hebben moeten leren om snel door een bocht te komen.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 30 november 2006 04:47 PM
  [ # 161 ]

Zeker goede verhalen allemaal Cool , ik heb mijn XM V6 pas dus zal ik de XM eerst beter moeten leren kennen voordat ik zulke acties ga doen. Maar ik heb wel gemerkt dat de V6 motor al behoorlijk snel is, op de snelweg moet ik iedere keer op letten dat ik me aan de snelheid hou.

Met zowel de C6 V6 benzine als de V6HDI, heb ik wel flink hard gereden en ik zag meteen dat met name mensen met de grotere Duitse auto`s of het niet leuk vonden om door een Citroën te worden ingehaald of erg nieuwsgierig waren naar de C6 Wink

Eén ding staat vast met zo`n Citroën kun je comfortabel met hoge snelheden rijden met name door bochten. Very Happy

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 01 december 2006 10:45 AM
  [ # 162 ]

Bochtengedrag Citroens

In de afdeling sterke verhalen / herinneringen (off topic uiteraard)

Het meest indrukwekkende dat me ooit overkomen is was met mijn Xantia activa TCT.
Voor de belgen die het stuk kennen: als je in Antwerpen via de Militaire baan de autosnelweg richting Brussel op moet, moet je een zeer scherpe bocht nemen onder de autoweg onderdoor om dan achter de Craeybeckx tunnel op de autosnelweg richting Brussel te geraken. Deze bocht is reeds bij 50 km/hr behoorlijk kietelend.

Op een dag werd ik bijzonder geïrriteerd door een bumperklevende BMW 3 met veel plastiek op vlak voor deze bocht.

Heb de bocht met mijn Activa toen genomen door in de bocht door te trekken naar 140. De BMW probeerde, faalde en stond dwars op de weg.

de activa gaf geen krimp.

Meer nog, na 70 000 km waren de banden vooraan volkomen egaal afgesleten. Daar kon je een waterpas opleggen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 01 december 2006 12:53 PM
  [ # 163 ]

Re: Bochtengedrag Citroens

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

(..)

Meer nog, na 70 000 km waren de banden vooraan volkomen egaal afgesleten. Daar kon je een waterpas opleggen.

hehe, zonde ik gebruik ook graag de zijkanten Laughing

en goed dat je die tupperware-gasten een lesje geleerd hebt Razz

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 01 december 2006 01:48 PM
  [ # 164 ]

Re: Bochtengedrag Citroens

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Voor de belgen die het stuk kennen: als je in Antwerpen via de Militaire baan de autosnelweg richting Brussel op moet, moet je een zeer scherpe bocht nemen onder de autoweg onderdoor om dan achter de Craeybeckx tunnel op de autosnelweg richting Brussel te geraken. Deze bocht is reeds bij 50 km/hr behoorlijk kietelend.

Die bocht is vlak bij mij in de buurt….
als je hem kent is het idd een mooi bochtje Laughing
Ik wordt er ook altijd opgehouden door voorliggers…( ik weet het, mijn Picasso heeft geen Hydra, maar toch… Rolling Eyes  Wink )

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 01 december 2006 01:48 PM
  [ # 165 ]

Re: Bochtengedrag Citroens

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Voor de belgen die het stuk kennen: als je in Antwerpen via de Militaire baan de autosnelweg richting Brussel op moet, moet je een zeer scherpe bocht nemen onder de autoweg onderdoor om dan achter de Craeybeckx tunnel op de autosnelweg richting Brussel te geraken. Deze bocht is reeds bij 50 km/hr behoorlijk kietelend.

Die bocht is vlak bij mij in de buurt….
als je hem kent is het idd een mooi bochtje Laughing
Ik wordt er ook altijd opgehouden door voorliggers…( ik weet het, mijn Picasso heeft geen Hydra, maar toch… Rolling Eyes  Wink )

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
 
11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook