Ik weet een goed LPG diagnoseadres, doen we ff via msn ofzo, verder wil ik wel eens het eea controleren/afstellen aan je lpg installatie, je moet makkelijk veel sneller kunnen op LPG.
Emiel
Re: Bx’en en LPG
patje74 schreef:karel schreef:Stel jezelf eerst eens de vraag waarom je in hemelsnaam tijd zou willen stoppen in het lopen op benzine. Voor de APK heb ik er ook nooit problemen mee gehad, het ding liep ook niet echt meer op benzine.
Omdat dit G2 systeem op benzine start, is het wel handig om dit in orde te hebben. Daarnaast heb je dan gelijk een lekkere actieradius.
Ik heb ook behoorlijk tijd gestoken in het benzinecircuit van mijn HY. Het is een heerlijk idee om na je gaspot nog een sloot benzine aan boord te hebben.
Mwah, bij mij bleef het steken bij het gevoel dat ik al teveel geld had betaald om te mogen rijden op LPG, en daarom niet op (ook nog eens vrij snel verouderende) benzine wilde rijden.
Als de auto wél op LPG start lijkt het werken van het benzine-systeem me dus geen issue. Megoed, zelf weten.
Ich bin ein Breaker
BX19trs schreef:Ik weet een goed LPG diagnoseadres, doen we ff via msn ofzo, verder wil ik wel eens het eea controleren/afstellen aan je lpg installatie, je moet makkelijk veel sneller kunnen op LPG.
Emiel
He tof! Daar heb ik wel baat bij want 145 is echt een lachertje, niet dat hij percee 170 moet maar dit is toch wel een teken dat er prestatie verloren gaat. (die ws ook in verbruik is terug te vinden)
zit er nou wel of geen verdamper in je systeem? die kan ook verouderd zijn he ... revisie of een nieuwe doet vaak ook wonderen
ik ben trouwens ook van mening dat het geheel op benzine ook goed moet lopen ... beide brandstoffen gewoon. Netjes !!
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OscarTZDTurbo schreef:zit er nou wel of geen verdamper in je systeem?
Ik heb eigenlijk nog ooit een LPG installatie gezien zonder verdamper…
patje74 schreef:OscarTZDTurbo schreef:zit er nou wel of geen verdamper in je systeem?
Ik heb eigenlijk nog ooit een LPG installatie gezien zonder verdamper…
Een LPI systeem moet het zonder verdamper kunnen stellen, maar die ben ik op een BX nog nooit tegen gekomen.
nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...
afijn, verdamper nakijken dus even aan de CO-meter hangen die kar
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
OscarTZDTurbo schreef:nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...
afijn, verdamper nakijken dus even aan de CO-meter hangen die kar
Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
klopt .. maar een ECU is niet echt aan slijtage onderhevig.
Stappenmotor inderdaad wel
Citroën D Special 1970
Alcyone schreef:OscarTZDTurbo schreef:nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...
afijn, verdamper nakijken dus even aan de CO-meter hangen die kar
Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.
“slechts een schakel”? Probeer het maar eens zonder verdamper dan
Zonder stappenmotor gaat nog wel lukken, als het moet…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Alcyone schreef:OscarTZDTurbo schreef:nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...
afijn, verdamper nakijken dus even aan de CO-meter hangen die kar
Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.
“slechts een schakel”? Probeer het maar eens zonder verdamper dan
Zonder stappenmotor gaat nog wel lukken, als het moet…
Och ik formuleer het ongelukkig… ik bedoelde te zeggen dat problemen in de verdamper vaak nog wel bijgeregeld kunnen worden door ECU/stappenmotoren. Als dat al niet lukt… Pas zodra de verdamper buiten het regelbereik gaat zitten is deze ook aan vervanging toe. Een en ander is te meten onder andere door de stage one en stage two verdamperdrukken te meten. Helaas is dat wel specialistengereedschap, alleen de betere LPG boer heeft dat.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hoe rijdt ze op benzine als je bij een viaduct omhoog rijdt? Als ze dan begint te stotteren werkt de pulser (oid) vanuit de tank niet meer. Roesten door bij LPG en weinig benzine rijden. Mijn BX 1.9 had dat ook. Daarna op benzine en lpg (g2) perfect.
succes
Zweven is leven