Ik heb momenteel een paar lampjes kapot in het dashboard van mijn Xantia 1.8i type II bj. “98.
Moet ik hiervoor ook het stuurwiel (met airback) verwijderen of lukt het ook zonder al te veel sloopwerk ?
Bij mijn vorige Xantia (type I) moest het stuurwiel er wel afgehaald worden.
Wie helpt mij met een goed advies ?
Groet
Henk
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Re: Dashboard verlichting
henkpit schreef:Ik heb momenteel een paar lampjes kapot in het dashboard van mijn Xantia 1.8i type II bj. “98.
Moet ik hiervoor ook het stuurwiel (met airback) verwijderen of lukt het ook zonder al te veel sloopwerk ?
Bij mijn vorige Xantia (type I) moest het stuurwiel er wel afgehaald worden.
Wie helpt mij met een goed advies ?
je kunt het eerst eens proberen om de klokkenwinkel te verwijderen met het stuur er op, lukt dat niet, dan kun je nog altijd het stuur loshalen, maar niet verwijderen, dan heb je hoe dan ook wel genoeg ruimte om het weg te pakken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
je kan en moet de airbag en het stuur wel verwijderen omdat er een paar schroeven achter zitten . waar je anders niet bij kan.
je kan bijna zonder gevaar de airbag verwijderen.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Niet moeilijk hoor henk, als je maar een torx-setje hebt, anders kom je er niet.
Als je het stuur een kwart slag draait, kan je zo bij de schroeven voor de plofzak!(achterkant stuur)
Even voorzichtg het stekkertje er afhalen, het ding oogt wat teertjes.