radio aansluiten..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 01 december 2006 09:48 PM

ben nu in de cx bezig met de radio en er lopen maar twee draden en die van de luidsprekers.

ik meende toch dat geel massa was en grijs stroom Rolling Eyes ????
er komt geen kick uit dat muziekboxje..

dus dan krijg je toch de gele aan de zwarte ( massa ) en de grijze aan de rooie ( power 12v ) Rolling Eyes  Surprisedops:

sorry weinig kaas van gegeten Surprisedops:  Laughing
wie helpt me uit de brand ! Wink

mijn voltagemeter heeft helaas de batterijen op

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 01 december 2006 10:13 PM
  [ # 1 ]

Re: radio aansluiten..

xm'metje schreef:

Roy, ga dan even een paar batterijen halen en meet voordat je wat aansluit. Zonde als je de radio gaat opblazen. Ik ben er ondertussen achter (schade en schande bla bla enz.) dat bij elke auto de kleuren combi’s weer anders zijn.

Ik meet alles voordat ik wat aansluit Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 december 2006 10:30 PM
  [ # 2 ]

Re: radio aansluiten..

marx-7 schreef:
xm'metje schreef:

Roy, ga dan even een paar batterijen halen en meet voordat je wat aansluit. Zonde als je de radio gaat opblazen. Ik ben er ondertussen achter (schade en schande bla bla enz.) dat bij elke auto de kleuren combi’s weer anders zijn.

Ik meet alles voordat ik wat aansluit Wink

ja ik weet het maar ik ben een beetje eigenwijs en wil het klaar hebben Rolling Eyes

Groet Roy

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 december 2006 11:51 PM
  [ # 3 ]

Pak een lampje en een lange draad. Langedraad zet je aan massa punt. ander helft plak je tegen lampje aan. Nu kan je met het puntje op lampje draadjes testen op +.

+ gevonden? Verbind deze door met de langedraad die eerst aan het massa contact zat. Nu kan je met het puntje de massa draad zoeken.

Primitief, maar het werkt wel!

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 02 december 2006 01:22 PM
  [ # 4 ]

Roy,

Marx-7 heeft groot gelijk.
Overigens is bij veel Citroën-modellen inderdaad grijs de plus en geel de massa.
De meeste moderne radio’s hebben voor de stroomvoorziening naast een rode en een zwarte draad, ook een gele.
De rode of de gele is (afhankelijk van het merk radio) voor de constante spanning en de andere van die twee is voor spanning via het contact.
Als je alleen constante spanning hebt, kun je de rode en de gele draad van je radio ook samenvoegen.

Groeten, Dirk.

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 13 december 2006 08:10 PM
  [ # 5 ]

snap er geen klote meer van Evil or Very Mad  originele stroomdraad gaf geen stroom dus maar een nieuwe kabel getrokken, het enige wat de radio doet (kan ) is de cd eruit en erin doen Rolling Eyes  zie ik misschien iets over het hoofd of is ze dan toch dood naar die eerste keer Confused

Groet Roy

Profiel  

HobbyBob
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2006 08:27 PM
  [ # 6 ]

Je hebt wel de constante plus-draad én de geschakelde plus-draad van je radio aangesloten? (eventueel samen op je nieuw getrokken kabel…)
Bij de meeste moderne radio’s werkt het laadmechanisme van de cd ook als je alleen de constante plus hebt aangesloten (dan hoef je je auto niet op het contact te zetten als je de cd eruit wilt halen).

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 13 december 2006 08:30 PM
  [ # 7 ]
HobbyBob schreef:

Je hebt wel de constante plus-draad én de geschakelde plus-draad van je radio aangesloten? (eventueel samen op je nieuw getrokken kabel…)
Bij de meeste moderne radio’s werkt het laadmechanisme van de cd ook als je alleen de constante plus hebt aangesloten (dan hoef je je auto niet op het contact te zetten als je de cd eruit wilt halen).

nee dus heb nu alleen de constante geloof ik, dus de gele en rooie van de radio op de contstante plus en dan moet ze het doen?

Roy

Groet Roy

Profiel  

HobbyBob
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2006 08:36 PM
  [ # 8 ]

Als je die twee samenvoegt, zou het moeten werken.

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 13 december 2006 08:38 PM
  [ # 9 ]

yep! Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 13 december 2006 09:07 PM
  [ # 10 ]

klopt hij doet het ! Razz

Groet Roy

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook