Als ik de wagen afsluit, gaat het rechter achter portier niet op slot, met als gevolg dat iedereen deze deur kan openen en de wagen van slot af gaat. Visueel is er met de bedrading (in dat stukje rubber hoes dat je kunt zien als je de deur opend) niets aan de hand.
Het vreemde is dat hij meestal wel afsluit als ik de deur extreem hard dicht smijt
Volgens mij zit er in de deur geen sensor om te zien of hij dicht zit, want als ik de voordeur openzet en op sluiten op de AB druk kun je horen dat het slot dicht gaat en daarna meteen weer open. Bij de bewuste achterdeur hoor ik helemaal niets. Vervelend, want je kunt de deuren ook niet zelf van binnen op slot doen.
Als hij wel werkt hoor ik een zwaar kreunend geluid, dus ik heb het idee dat het slot niet lekker loopt.
Ik wil (nog) niet met de auto naar de garage, want ik daar het idee dat het naar binnen lopen mij al enkele honderden euro’s kost, die heeft ondertussen wel genoeg aan mijn wagen verdiend.
Ik wil dus zelf even eerst het slot bekijken, weet iemand hoe ik de binnenbekleding van de deur verwijder? zit er b.v. een schroef verstopt achter het handvat of zo. Ik zou het zonde vinden als ik de boel beschadig.
En verder kent iemand dit probleem, of de oplossing hiervoor?

Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
de storing zit in het slot zelf, de portierschakelaar zit daar ook in het is een geheel…
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Hierbij heb ik het zelfde verhaal bij mij picasso! Dennis kun je een antwoord geven hoe ik de bekleding van de deur af haal en wat een slot kost? Zo te horen ben je zeker van je zaak.
Zo als de vorige schrijver schreef ,Ik hoor ook geen motor schakelen,na portier open en dicht gooien werkt het weer!
Dennis vraag kan het ook iets met het kinderslot te maken hebben?? Heb beide achter portieren al lang op kinderslot staan.
grtz Frans

Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Solt zelf vervangen.Werkt weer top Het is wel een gefriemel om het slot te vervangen.Ik heb er zo’n 2,5 uur over gedaan.Zeker die stomme plastic paneel pinnen.Zeer lastig los te halen
:
: Het slot geeft nu ook een sterkere klik is me opgevallen.
In ieder geval weer een lekker gevoel dat het weer werkt zo als het hoort. Grtz Frans