Afgelopen week rij ik door Groningen en kom twee mede dame rijders tegen, een zwarte en een blauwe, nu heb ik de (on)hebbelijke gewoonte om dan even (heel bescheiden) te zwaaien of als ik de geest heb even een seintje te geven met een licht. Waarom ?? Mijn stemming ( en de afgelopen tijd is mijn grondstemming beneden vriespunt) wordt altijd even een beetje beter..zeg maar dat het even een moment is voor een glimlach….Maar wat schetst mijn ergernis ....deze twee rijders maar zo heb ik er nog wel een paar in de provincie gehad…gunnen mij niet eens een blik waardig…strak vooruit kijkend en niet eens met de ogen knipperend ...(tenminste dat denk ik dan te zien in split seconde) daar bevriest mijn humeur nog meer van.
Is dit nu een typische Groningse reactie ? een regiokwaal …?
Nee, hoor. ik woon in de prov Groningen en kom geregeld dsen tegen die wel groeten, zal wel stom toeval geweest zijn dat je nou net die twee eikels tegen bent gekomen. Dit soort geluk kun je beter bij de staatsloterij hebben!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nope, dat zijn de lease-DS-rijders. Ze schrikken zich rot als ze er achter komen dat een eend het zelfde logo op de grille heeft zitten.
oke daar kan ik wel wat mee…dit waren er dus 2 van de ?? want hoeveel rijders zijn er eigenlijk in het Groningen e.o ??? schatting ???
Nog een ander verhaal op die dag..nadat ik dus twee keer genegeerd was door mede dame rijders parkeer ik mij dame in de steenstilstraat..ik dolgelukkig dat daar überhaupt een plekje vrij was en ook nog voor Norrod..sta ik 2 min in die winkel..zegt die bediende..ben je hier met de auto..dus ik denk dat hij het over mijn dame heeft….nee dus…hij bedoelde een parkeerwachter die bonnen stond te schrijven..staat die &^%^klote ..voor mijn dame…ik sprint naar buiten….hij had nog niet op de knop gedrukt van z’n apparaatje..maar had er zichtbaar een genoegen in dit te doen waar ik bij sta….Go..klere ik heb mij ingehouden……ik heb tegen mezelf gezegd ..je bent een goed mens …een goed mens… maar O MY ..ik kon kereltje met een snor wel grillen….goed ik heb mijn koop gedaan en ga ik de mijn dame zitten …vloek en tier nog wat na…48,70 na de filestijnen ....komt er een wonderschone dame aanrijden die bijna haar fiets tegen mijn dame aan parkeert..ze kijkt verschrikt en schenkt mij een lieve glimlach….wat weer iets goed maakte….maar ik was (en ben) als ik dit schrijf in staat nog steeds onredelijk pissd off en in staat een website te openen met de titel…zeikdeparkeerwachteraf.nl
adieu tristesse schreef:“When the lady smiles” Pete, maakt een hoop goed, zelfs in Groningen….
Heb je trouwens gehoord dat Gare du Nord er mee gaat stoppen? Algehele opheffings-uitverkoop. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Ik was een paar weken geleden op de bonnefooi naar Nieuweschans gereden en trof daar een leeg pand aan.
Ik vroeg me al af wat er aan de hand was.
GRG
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
zal wel stom toeval geweest zijn dat je nou net die twee eikels tegen bent gekomen.
Dus je bent een eikel als je een wildvreemde die dezelfde klassieker heeft niet groet? Dan ben ik dus ook een eikel.
Niet iedereen heeft dat “wij” gevoel of uit dat . En daar hoor ik ook bij. Heeft niets met boosheid, arrogantie, wel of geen leasebak etc. te maken. Gewoon het aard van het beestje.
Jeroen
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
toniclight schreef:zal wel stom toeval geweest zijn dat je nou net die twee eikels tegen bent gekomen.
Dus je bent een eikel als je een wildvreemde die dezelfde klassieker heeft niet groet? Dan ben ik dus ook een eikel.
Nee hoor, maar je bent dan wel vrij uniek als jet een DS betreft!
Daarnaast is het vrij typerend voor lease-DS-rijders.
Niets persoonlijks dus.
toniclight schreef:zal wel stom toeval geweest zijn dat je nou net die twee eikels tegen bent gekomen.
Niet iedereen heeft dat “wij” gevoel of uit dat . En daar hoor ik ook bij. Heeft niets met boosheid, arrogantie, wel of geen leasebak etc. te maken. Gewoon het aard van het beestje.Jeroen
Ja je bent een enorme eikel in het algemeen als je niet het fatsoen kunt opbrengen als iemand je groet om terug te groeten, of je nou in een auto zit of niet. Ik erger er mij kapot aan als ik iemand op straat groet en volkomen genegeerd wordt doordat er niet terug gegroet wordt door de ander, of ik hem nou ken of niet. Zijn deze hufters nou zo arrogant of zijn ze autisties? Zal wel het gevolg zijn van het algemene credo in onze samenleving: IKKE IKKE en der rest kan stikke.
GRG, die OPvoeding heeft genoten in plaats van alleen voeding en iedereen terug groet, ook al is het een zwerver.
- 2CV 6 Special
GRG, die OPvoeding heeft genoten in plaats van alleen voeding
Dat begin ik me nu ten zeerste af te vragen.
Wat een reactie zeg! Om nu direct iedereen een hufter, een eikel of autistisch te noemen die jou niet groet op straat of in de auto. Over opvoeding gesproken zeg.
Jeroen
Ds23man schreef:adieu tristesse schreef:“When the lady smiles” Pete, maakt een hoop goed, zelfs in Groningen….
Heb je trouwens gehoord dat Gare du Nord er mee gaat stoppen? Algehele opheffings-uitverkoop. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Ik was een paar weken geleden op de bonnefooi naar Nieuweschans gereden en trof daar een leeg pand aan.
GRG
In die loods heeft Ton maar een paar maandjes gezeten. Hij zit tot het einde van het jaar nog op z’n oude stek aan de Kostverloren in Finsterwolde. Ik heb er vanmiddag zelf ook nog ff lopen inslaan. O.a. een nieuwe 3 rijer radiator, benzinetank, lampen, spoorstang, bodemplaat + luchtinlaat, een hoop hydraulische componenten en nog een hele zooi aan dingen. Alles voor een net prijssie!
Animal triste post coitum
Ds23man schreef:adieu tristesse schreef:“When the lady smiles” Pete, maakt een hoop goed, zelfs in Groningen….
GRG
ik zie het ook aan de site die is TIJDELIJK gesloten of zou het toch meer definitief zijn…....... :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
toniclight schreef:GRG, die OPvoeding heeft genoten in plaats van alleen voeding
Dat begin ik me nu ten zeerste af te vragen.
Wat een reactie zeg! Om nu direct iedereen een hufter, een eikel of autistisch te noemen die jou niet groet op straat of in de auto. Over opvoeding gesproken zeg.Jeroen
Heb jij vroeger niet van je ouders geleerd om netjes te groeten en een handje te geven? Zo ja: waarom doe je dat dan niet meer???? Zo nee, dan hebben je ouders alleen maar olvaspeed in je gelepeld. I rest my case!
GRG
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heren, in dit topic zijn we veel te persoonlijk bezig. Dit is niet de bedoeling en ook zeker niet wenselijk.
Voor persoonlijke zaken hebben wij PB (persoonlijk bericht).
Kappen dus, en houd het gezellig!
Onderstaand komt uit het andere draadje wat nu ook is gesloten, en waar ik mee bezig was toen deze was afgesloten…t wordt allemaal wel erg ingewikkeld zo..maar goed ik weet niet of het gebruikelijk is om een PB te sturen, ik weet wel dat het onfatsoenlijk is om je niet voor te stellen, niet te groeten, een parkeerbon uitschrijven terwijl dat niet nodig is en zomaar een draadje op slot zetten..en dat allemaal in Groningen e.o
Het is gebruikelijk om mod-acties via PB af te handelen. En er een topic voor aan snijden is helemaal niet de bedoeling.
Edit, toen je dit draadje aanmaakte, was het slot er al lang weer vanaf.
Had ik een draadje met DS rijders in Groningen wordt het gesloten ??? zonder reden en zonder argument ???? wat is dat nou ...in de sfeer van mijn draadje past het wel want het is vrij onfatsoenlijk moet ik zeggen, als het is omdat het draadje verschillende kanten op ging dan had dat even kunnen worden gezegd…ik weet nog steeds niet hoeveel dame rijders er in Groningen zijn en of groeten UIT is….het nu is mijn verhaal van die mooie glimlachende dame ook nog zeer actueel…ik zal voor gare du nord even een ander draadje maken..
patje74 schreef:Heren, in dit topic zijn we veel te persoonlijk bezig. Dit is niet de bedoeling en ook zeker niet wenselijk.
Voor persoonlijke zaken hebben wij PB (persoonlijk bericht).
Kappen dus, en houd het gezellig!
Ik begon niet persoonlijk te worden! Ik had over algemene fatsoens en omgangsnormen, gezien de reactie daarop, dat blijkbaar bij bepaalde mensen ver beneden peil ligt. Ik hou er verder over op, de wereld wordt steed asocialer.
GRG
- 2CV 6 Special
Maar weer even on topic:
De starter van dit draadje had het over het niet groeten van DS-rijders in het verkeer. Dat werd door Pete72ds niet begrepen. Ik heb daar tegen ingebracht dat ik dat wel kan begrijpen en ook ikzelf niet per definitie elke Citroën groet die ik in het verkeer tegenkom, ook niet als ik in de Ami6 rij. Ieder zijn opvatting zou ik denken, niets mis mee.
Daar kwam toen een in mijn ogen rare reactie op van Ds23man die het ineens begon te betrekken met het groeten van mensen op straat en daar flink van leer trok. Beledigend en en passant nog even suggererend dat ik geen opvoeding genoten had etc.
Ik heb nergens beweert dat ik geen mensen op staat groet etc.
En dan weer zo’n laatste reactie waarin weer gesuggereerd wordt dat ik geen algemene fatoens -en omgangsnormen zou hebben.
Het zou ons allen sieren wannneer we mensen in hun waarde laten en niet beledigen. Ik vind dat Ds23man dat duidelijk niet doet met zijn uitlatingen.( hufters, eikels, associalen etc) Wanneer ik Ds23man ergens beledigd zou hebben, hiervoor mijn excuses. Maar alles teruglezend kan ik niets vinden.
Hopelijk laten de mod’s deze reactie staan. Anders zou het wel zo netjes zijn om ook de bijdrages van Ds23man te verwijderen. Er is niets zo frustrerend om voor alles uit gemaakt te worden zonder weerwoord.
Maar weer on topic wat mij betreft.
Jeroen