Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PrutsyLJ schreef:Ik heb idd nog wel wat toe te voegen.
Dan ook nog het gezeik met die spanrol wat voor geen meter lukte, het was toen inmiddels ook al donker en na wat overleg hebben we maar besloten maandag verder te gaan.
krik met plankje onder de motor en de motorsteun ff demonteren,dan werkt het distributieriem vervangen perfect!! Ik weet dat ge ni veel plaats hebt,maar zo zou et een stukie makkelijker gaan
blooper1963 schreef:krik met plankje onder de motor en de motorsteun ff demonteren,dan werkt het distributieriem vervangen perfect!! Ik weet dat ge ni veel plaats hebt,maar zo zou et een stukie makkelijker gaan
Mjah, de spanrol zit inmiddels alweer op zijn plek alleen de riem moet er nog tussen gefrot worden. Dus dat is zo gepiept maandag. Wel goede tip trouwens ik zal hem in het achterhoofd houden voor als de mijne moet (voorlopig nog niet gelukkig )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hebben jullie nog foto’s gemaakt van het geheel? ben vooral geinteresseerd in die rubbers.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
jebbers schreef:Hebben jullie nog foto’s gemaakt van het geheel? ben vooral geinteresseerd in die rubbers.
sja ik ook eigenlijk!! waar zitten die rubbers??
ik heb gisteren ook een BX diesel gesloopt en heb de ADALS er ook maar uitgehaald!! alé ik heb geholpen ,want een vriend forumlid heeft het gedaan!! zo hebben we de 2 volledige achterste draagarmen gedemonteerd!! zijn ook 2 onderdelen welke ik ga opkuisen en in orde brengen! zo heb ik een nieuw setje ada’s liggen!!
jebbers schreef:Hebben jullie nog foto’s gemaakt van het geheel? ben vooral geinteresseerd in die rubbers.
Ermh nee, maar dit is vrij eenvoudig nog (als alles los wil)
- Wiel eraf
- Fusee los
- Voor gemak stabi los
- 2 bouten van draagarm los
- Bout naar voren eruit
- Triangle eruit en nieuwe rubbers erin
etc
helemaal met Ijs eens, en vooral met de nadruk op “ALS ALLES LOS WIL” haha
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
blooper1963 schreef:PrutsyLJ schreef:Ik heb idd nog wel wat toe te voegen.
Dan ook nog het gezeik met die spanrol wat voor geen meter lukte, het was toen inmiddels ook al donker en na wat overleg hebben we maar besloten maandag verder te gaan.
krik met plankje onder de motor en de motorsteun ff demonteren,dan werkt het distributieriem vervangen perfect!! Ik weet dat ge ni veel plaats hebt,maar zo zou et een stukie makkelijker gaan
Dit is idd de manier die ik ook doorkreeg van de garagespecialist… (handig als 1 van je vrienden bij een autogarage werkt)
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ijs schreef:jebbers schreef:Hebben jullie nog foto’s gemaakt van het geheel? ben vooral geinteresseerd in die rubbers.
Ermh nee, maar dit is vrij eenvoudig nog (als alles los wil)
- Wiel eraf
- Fusee los
- Voor gemak stabi los
- 2 bouten van draagarm los
- Bout naar voren eruit
- Triangle eruit en nieuwe rubbers erin
etc
hmm klinkt niet zo moeilijk…;) wat kosten die rubbertjes ongeveer. Moet kostentechnisch natuurlijk wel interessant zijn om zelf te gaan prutsen.
Rubbers kosten meen ik 20 euro per kant..
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat rare lopen ligt waarschijnlijk aan het punt dat de db riem 1 tandje verkeerd zat.
morgen weer richting elburg en dan hopen op een goede/lekker rijdende gti
trouwes LJ jou gti rijdt super
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zo.. mijn grote dank aan prutsyLJ en jan S
rubbers, db riem en octo vervangen.
en het rijdt echt geweldig! k vlieg niet meer alle kanten op over de weg etc etc.. en die grip
echt puur genieten nu ( vooral dat je nie steeds lhm hoeft te vullen )
alleen de hele rit naar huis heeft zowat het motermanagement lampje gebrand.. die bekende gele.. en stationair slaat die soms af.. maar dat is al wat beter geworde inmiddels heb ik het gevoel.
nogmaals mijn grote dank aan prutsyLJ en Jan S en klein beetje Ijs die ook geholpen heeft, en me gezelschap heeft gehoude tijdens de ritjes heen en trug
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Waarschijnlijk gaat mijn auto maandag voor de apk,
ik hoop dat hij erdoor komt na al die reparatie’s
alleen morgen de uitlaat nog ff maken want die lekt, en er zit een scheurtje in het spruitstuk maar daar lekt die niet volges mij. is het dan ook een apk afkeurpunt?
Niet lek: geen afkeur!
Hoe is het met je motormanagement?
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm morgen ff de uitlaat dichtmaken met van dat gaskit spul.. want hij lekt bij de aansluiting middendemper.
mischien vervang ik ook die hele demper wel aangezien het er nogal extreem roestig is.
en @ jan s motermanagement is goed lampje brand nog heel soms stationair loopt die soms niet goed. kan nu ook stationair in zijn 5 rijden.. alleen schokt heeeeel klein beetje
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vanmiddag heb ik dus delen van mijn uitlaat vervangen.. middendemper en die pijp daarvoor.. ik dacht eerst dat het alleen de middendemper was maar bleek dus dat er een stuk uit die pijp miste.
de middendemper was nog niet aan vervanging toe maar het binnenwerk van die demper is door de vorige eigenaar vernietigd zodat die wat een zwaarder geluid kreeg denk ik, en het zorgde stationair voor een irritant rammelgeluid van losse metaal delen in de demper.
nu hopen dat die maandag door de apk komt.