Vandaag bezig geweest om mijn linkerfusee te vervangen. Alles ging behoorlijk goed. totdat ik de fuseekogel weer wilde vastdraaien. Het ding drrait dus vrolijk mee.
Heb al het een en ander geprobeerd, maar tot nu toe helpt er nog niks.
Heeft iemand hier een goede oplossing om dit meedraaien tegen te gaan?????
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Zorgen dat er gewicht op staat, dus even je wiel erop en van de krik af en aan draaien.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Zorgen dat er gewicht op staat, dus even je wiel erop en van de krik af en aan draaien.
GRG
==============================================
Kijk,da’s een goede tip!!!! Ga het morgen meteen eens proberen. Als het is gelukt, dan meld ik me wel weer.
Nogmaals thanx.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Als het om de fuseekogel gaat werkt dat dus net NIET…. Je zal hem dan moeten ondersteunen onder de draagarm.
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Als het om de fuseekogel gaat werkt dat dus net NIET…. Je zal hem dan moeten ondersteunen onder de draagarm.
Gr Martijn
Als je de fuseekogel, bij een Mcpherson wielophanging, weer wil vastdraaien aan de draagarm, zul je er toch gewicht op moeten zetten anders draait de kogel mee!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Martijn de Ruijter schreef:Als het om de fuseekogel gaat werkt dat dus net NIET…. Je zal hem dan moeten ondersteunen onder de draagarm.
Gr Martijn
=============================================
Dus….eigenlijk met de wielen eerst op de grond en dan een krik plaatsen onder de draagarm om daardruk op te zetten???
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:Martijn de Ruijter schreef:Als het om de fuseekogel gaat werkt dat dus net NIET…. Je zal hem dan moeten ondersteunen onder de draagarm.
Gr Martijn
=============================================
Dus….eigenlijk met de wielen eerst op de grond en dan een krik plaatsen onder de draagarm om daardruk op te zetten???
Meestal wil het al wel als ie op de grond staat, anders opkrikken onder draagarm. Komt door die nylocmoer, gaat altijd zwaar, daardoor gaat je kogel zelf meedraaien.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Volgens mij waren we hier even langs mekaar heen aan het lullen en zijn we het toch met elkaar eens, krijg je met een forum als je tegelijkertijd zit te typen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Volgens mij waren we hier even langs mekaar heen aan het lullen en zijn we het toch met elkaar eens, krijg je met een forum als je tegelijkertijd zit te typen.
GRG
=======================================
Hi,hi , eind goed, al goed. Ga in ieder geval morgen weer aan de slag.
Probeer het eerst eens zonder op te krikken, scheelt misschien weer extra werk!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ds23man schreef:Martijn de Ruijter schreef:Als het om de fuseekogel gaat werkt dat dus net NIET…. Je zal hem dan moeten ondersteunen onder de draagarm.
Gr Martijn
Als je de fuseekogel, bij een Mcpherson wielophanging, weer wil vastdraaien aan de draagarm, zul je er toch gewicht op moeten zetten anders draait de kogel mee!
GRG
Jawel, maar als je de auto gewoon op zijn wiel zet rust het gewicht via de wielbout op het fuseestuk en niet op de kogel. Je draagarm heeft dan niets te houden… Als je een steun plaatst onder de draagarm ZONDER het wiel te monteren belast je de fuseekogel wel.
Gr Martijn
Of gewoon even met remmenreiniger de boel ontvetten, en dan 5 korreltjes zand erin stoppen. Even een klap met de hamer erop, en dan kun je hem gewoon vastdraaien.
Test
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een assteun onder het fussee zetten en de krik laten zakken zodat de fussee goed in de draagarm gedrukt word en dan aandraaien.
Altijd gelukt bij mij met deze manier.
Gaat niet lukken zo ben ik bang!
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Ik heb wel al het gewicht op de draagarm gezet, maar dat alleen was nog niet voldoende.
Daarna heb ik de tip van Mike gebruikt en met een kleine scherpe beitel een GOEIE braam in het conische gedeelte geslagen. Toen de boel goed vast geslagen, al het gewicht er weer op en toen aandraaien. Wel eerst goed vastslaan anders borgt de braam niet goed!
WYD schreef:Gaat niet lukken zo ben ik bang!
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.Ik heb wel al het gewicht op de draagarm gezet, maar dat alleen was nog niet voldoende.
Daarna heb ik de tip van Mike gebruikt en met een kleine scherpe beitel een GOEIE braam in het conische gedeelte geslagen. Toen de boel goed vast geslagen, al het gewicht er weer op en toen aandraaien. Wel eerst goed vastslaan anders borgt de braam niet goed!
Das dezelfde truc als die van mij, ontvetten, en een paar korreltjes zand erin.
Test
Dus….eigenlijk met de wielen eerst op de grond en dan een krik plaatsen onder de draagarm om daardruk op te zetten???
Meestal wil het al wel als ie op de grond staat, anders opkrikken onder draagarm. Komt door die nylocmoer, gaat altijd zwaar, daardoor gaat je kogel zelf meedraaien.
GRG
================================================
Heren meedenkers,
Het is me vandaag gelukt op bovenstaande manier!! ik moet zeggen dat de manier van een braam en vastslaan me ook zeker zal bijblijven, ook een goed plan.
In ieder geval is dit klusje weer geklaart, en kan op dit bericht, wat mij betreft een slotje gezet worden.
Nogmaals allen bedankt voor de input!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Is er ook weer een om toe te voegen aan de FAQ-list