2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bx’en en LPG
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 01 december 2006 12:03 AM
  [ # 16 ]

Ik weet een goed LPG diagnoseadres, doen we ff via msn ofzo, verder wil ik wel eens het eea controleren/afstellen aan je lpg installatie, je moet makkelijk veel sneller kunnen op LPG.

Emiel

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 december 2006 01:04 AM
  [ # 17 ]

Re: Bx’en en LPG

patje74 schreef:
karel schreef:

Stel jezelf eerst eens de vraag waarom je in hemelsnaam tijd zou willen stoppen in het lopen op benzine. Voor de APK heb ik er ook nooit problemen mee gehad, het ding liep ook niet echt meer op benzine.

Omdat dit G2 systeem op benzine start, is het wel handig om dit in orde te hebben. Daarnaast heb je dan gelijk een lekkere actieradius.

Ik heb ook behoorlijk tijd gestoken in het benzinecircuit van mijn HY. Het is een heerlijk idee om na je gaspot nog een sloot benzine aan boord te hebben.

Mwah, bij mij bleef het steken bij het gevoel dat ik al teveel geld had betaald om te mogen rijden op LPG, en daarom niet op (ook nog eens vrij snel verouderende) benzine wilde rijden.

Als de auto wél op LPG start lijkt het werken van het benzine-systeem me dus geen issue. Megoed, zelf weten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 01 december 2006 01:38 AM
  [ # 18 ]
BX19trs schreef:

Ik weet een goed LPG diagnoseadres, doen we ff via msn ofzo, verder wil ik wel eens het eea controleren/afstellen aan je lpg installatie, je moet makkelijk veel sneller kunnen op LPG.

Emiel

He tof! Daar heb ik wel baat bij want 145 is echt een lachertje, niet dat hij percee 170 moet maar dit is toch wel een teken dat er prestatie verloren gaat. (die ws ook in verbruik is terug te vinden)

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 01 december 2006 02:04 AM
  [ # 19 ]

zit er nou wel of geen verdamper in je systeem? die kan ook verouderd zijn he ... revisie of een nieuwe doet vaak ook wonderen Smile

ik ben trouwens ook van mening dat het geheel op benzine ook goed moet lopen ... beide brandstoffen gewoon. Netjes !! Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 december 2006 02:07 AM
  [ # 20 ]
OscarTZDTurbo schreef:

zit er nou wel of geen verdamper in je systeem?

Ik heb eigenlijk nog ooit een LPG installatie gezien zonder verdamper… Shocked

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 december 2006 02:21 AM
  [ # 21 ]
patje74 schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

zit er nou wel of geen verdamper in je systeem?

Ik heb eigenlijk nog ooit een LPG installatie gezien zonder verdamper… Shocked

Een LPI systeem moet het zonder verdamper kunnen stellen, maar die ben ik op een BX nog nooit tegen gekomen.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 01 december 2006 08:04 PM
  [ # 22 ]

nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...

afijn, verdamper nakijken dus Wink even aan de CO-meter hangen die kar

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 december 2006 01:21 AM
  [ # 23 ]
OscarTZDTurbo schreef:

nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...

afijn, verdamper nakijken dus Wink even aan de CO-meter hangen die kar

Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 02 december 2006 11:05 PM
  [ # 24 ]

klopt .. maar een ECU is niet echt aan slijtage onderhevig.

Stappenmotor inderdaad wel Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 december 2006 02:35 AM
  [ # 25 ]
Alcyone schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...

afijn, verdamper nakijken dus Wink even aan de CO-meter hangen die kar

Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.

“slechts een schakel”? Probeer het maar eens zonder verdamper dan Wink
Zonder stappenmotor gaat nog wel lukken, als het moet…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 december 2006 04:38 PM
  [ # 26 ]
karel schreef:
Alcyone schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

nee eigenlijk niet zo slim, ik ben er aan gewend die moderene systemen kom ik dagelijks tegen ...

afijn, verdamper nakijken dus Wink even aan de CO-meter hangen die kar

Vergeet niet dat de verdamper slechts een schakel in het geheel is, en de ECU/stappenmotoren in eerste instantie nog belangrijker zijn.

“slechts een schakel”? Probeer het maar eens zonder verdamper dan Wink
Zonder stappenmotor gaat nog wel lukken, als het moet…

Och ik formuleer het ongelukkig… ik bedoelde te zeggen dat problemen in de verdamper vaak nog wel bijgeregeld kunnen worden door ECU/stappenmotoren. Als dat al niet lukt… Pas zodra de verdamper buiten het regelbereik gaat zitten is deze ook aan vervanging toe. Een en ander is te meten onder andere door de stage one en stage two verdamperdrukken te meten. Helaas is dat wel specialistengereedschap, alleen de betere LPG boer heeft dat.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 07 december 2006 12:17 AM
  [ # 27 ]

Hoe rijdt ze op benzine als je bij een viaduct omhoog rijdt? Als ze dan begint te stotteren werkt de pulser (oid) vanuit de tank niet meer. Roesten door bij LPG en weinig benzine rijden. Mijn BX 1.9 had dat ook. Daarna op benzine en lpg (g2) perfect.
succes

Zweven is leven

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook