Heeft er iemand goede tips voor het vervangen van stuurhuishoezen?
Ik moet binnenkort dat vervelende klusje uitvoeren bij de BX van mijn zus.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Als de hoes niet aan flarden is gescheurd kan je hem uitstekend repareren met Neopreenlijm. Dat is lijm waarmee rubber manchetten aan rubberboten en duikerpakken worden gelijmd.
Als dit goed gedaan wordt scheelt het je een heleboel werk en blijft jaren zitten. Deze lijm is verkrijgbaar bij de betere watersportwinkels.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Ik moest ze zelf paar weken geleden vervangen, bijkomend voordeel was wel dat ik hem buiten de auto had liggen.
Gaat het hier om een bekrachtigd stuurhuis of één zonder?
De linker zijde is als het goed is hetzelfde bij deze 2 modellen, je zult de stuurstangen er aan beiden kanten moeten afhalen. Ik heb geprobeerd het rubber hierover heen te krijgen maar dat kan dus absoluut niet! De orginele klemmen om de rubbers zijn er goed af te halen..erop is een ander verhaal (gebruik geen tie-rips ofzo, deze snijden op het laatst in de wang van het rubber) Succes ermee!
Ik zal nog even foto plaatsen van stuurhuis (wanneer ik hem kan vinden)
Het stuurhuis zelf ken ik natuurlijk wel. Met name de tricks om het ding op zijn plek te krijgen wil ik graag weten. Het betreft een 16v mk2 uiteraard met stuurbekrachtiging. Vooral de kant waar de stuurcylinder zit is volgens mij het lastigste.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Je zult de cylinderstaaf(of hoe dat ding ook mag heten) los maken en dan moet je het rubber hier over heen halen (dat kan net..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ijs schreef:Je zult de cylinderstaaf(of hoe dat ding ook mag heten) los maken en dan moet je het rubber hier over heen halen (dat kan net..
jup! is wat gepiel, maar met wat olie ofzo erbij sleur je hem er wel overheen. ik heb het ook laatst moeten doen, maar in mijn geval moest ik ook de spoorstang vervangen, dus ging het in één moeite door.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Re: stuurhuishoezen
stoterstangen90 schreef:Heeft er iemand goede tips voor het vervangen van stuurhuishoezen?
Ik moet binnenkort dat vervelende klusje uitvoeren bij de BX van mijn zus.
Ik heb ooit iemand op een club TE horen orakelen dat WD40 dé oplossing was voor het stroeve monteren van de hoezen; sindsdien heb ik het nog nooit zelf gedaan maar gebruik ik dat voor alle soortgelijke klusjes en dat werkt ge-wel-dig.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: stuurhuishoezen
karel schreef:stoterstangen90 schreef:Heeft er iemand goede tips voor het vervangen van stuurhuishoezen?
Ik moet binnenkort dat vervelende klusje uitvoeren bij de BX van mijn zus.
Ik heb ooit iemand op een club TE horen orakelen dat WD40 dé oplossing was voor het stroeve monteren van de hoezen; sindsdien heb ik het nog nooit zelf gedaan maar gebruik ik dat voor alle soortgelijke klusjes en dat werkt ge-wel-dig.
op Franse Fora zegt men dat je ze kan monteren zols een condoom!! zowel afdoen als montage!! is de gemakkelijkste manier
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Re: stuurhuishoezen
blooper1963 schreef:karel schreef:stoterstangen90 schreef:Heeft er iemand goede tips voor het vervangen van stuurhuishoezen?
Ik moet binnenkort dat vervelende klusje uitvoeren bij de BX van mijn zus.
Ik heb ooit iemand op een club TE horen orakelen dat WD40 dé oplossing was voor het stroeve monteren van de hoezen; sindsdien heb ik het nog nooit zelf gedaan maar gebruik ik dat voor alle soortgelijke klusjes en dat werkt ge-wel-dig.
op Franse Fora zegt men dat je ze kan monteren zols een condoom!! zowel afdoen als montage!! is de gemakkelijkste manier
vérrek!
dat zou nog eens een stuk makkelijker kunnen zijn!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX