5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Fluidphreak
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 november 2006 10:44 AM
  [ # 61 ]

Keuring heb ik laten doen bij Garage Rijk, C. Krusemanstraat in A’dam…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2006 12:18 PM
  [ # 62 ]
fluidphreak schreef:

En in de wielkasten voor zit aan de interieurzijde een soort afdichting die aansluit op de dorpels. Volgens de garage moet die vastgelast worden, dat lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Maar goed, dat was ook een afkeurpunt.

Maak daar eens een foto van?

APK in amstelveen deed ik altijd om de hoek bij Cafe 1890….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2006 12:24 PM
  [ # 63 ]
fluidphreak schreef:

Keuring heb ik laten doen bij Garage Rijk, C. Krusemanstraat in A’dam…

Tipje…. dat is een beungarage….. snapt er geen moer van! Evil or Very Mad

ga maar eens naar Garage Slingeland, op de van slingelandstraat.

tel. 4861852 die keurt namelijk 150 ds’en per jaar.. Cool
Die gasten keuren alle auto’s voor de DS keizer… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 november 2006 03:46 PM
  [ # 64 ]

Hier is een foto van het spatbord:

Waar ik m’n hand hou kan je het een beetje heen en weer bewegen, minder dan 1 cm. Andere kant is precies hetzelfde.

Tipje…. dat is een beungarage…..

Dat gevoel kreeg ik ook al Evil or Very Mad  Ik ga proberen met wat hulp voor volgende week vrijdag alles op te lossen en dan een gratis herkeuring te laten doen. Mocht dat niet lukken, dan maak ik een nieuwe afspraak met Slingeland… dank voor de tip!  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2006 04:09 PM
  [ # 65 ]
fluidphreak schreef:

Hier is een foto van het spatbord:

Waar ik m’n hand hou kan je het een beetje heen en weer bewegen, minder dan 1 cm. Andere kant is precies hetzelfde.

Tipje…. dat is een beungarage…..

Dat gevoel kreeg ik ook al Evil or Very Mad  Ik ga proberen met wat hulp voor volgende week vrijdag alles op te lossen en dan een gratis herkeuring te laten doen. Mocht dat niet lukken, dan maak ik een nieuwe afspraak met Slingeland… dank voor de tip!  Cool

Wat je nu hebt laten zien is ABSOLUUT geen afkeur!!!!! deze plaat mag niet eens vast gelast zitten aan de dorpel, want hierachter zitten de lekzak en hoogteregelaar. Gewoon ff een parkertje erin, en afmelden….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 november 2006 04:30 PM
  [ # 66 ]

Precies, wat een onzin! Maar de ashoes en pomp moet wel even iets aan gebeuren…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2006 04:41 PM
  [ # 67 ]

IDD! en de onderkant is een afdekplaatje dat je er af kan schroeven! Zeker geen dorpel!  Wat een kneuzen!
Twisted Evil

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2006 05:00 PM
  [ # 68 ]
fluidphreak schreef:

Precies, wat een onzin! Maar de ashoes en pomp moet wel even iets aan gebeuren…

doe ook eens een foto van die pomp. Voor die afkeur is moet wel HEEEEL erg lekken…. Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 november 2006 05:43 PM
  [ # 69 ]

Heb helaas geen tijd meer voor een foto, maar de pomp lekt gestaag een klein beetje. Dat veeg ik regelmatig weg (uiteraard ook net voor de keuring) maar helaas was eronder nog een behoorlijke hoeveelheid over, dat overal langs gedropen was, ook een beetje op de remschijf… Dat snap ik wel.

Ik heb al een ‘nieuwe’ CX pomp liggen die ik nog wilde inbouwen, dus dat is ook geen groot probleem.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 december 2006 03:39 PM
  [ # 70 ]

Een klein verslag van de sleuteldag. Gisteren de ene ashoes vervangen en de andere beter vastgezet, was inderdaad niet zo’n ingewikkeld karweitje. Wel troffen we nog een gescheurde hoes aan bij de bovenste fuseekogel, maar er was na twee uur proberen met trekkers e.d. nog steeds geen enkele beweging in de draagarm/kogel verbinding (zeg ik dat goed?) te krijgen, dus maar even laten zitten. Het scheurtje zit aan de wielkant, dus is heel moeilijk te zien als je het wiel niet los haalt.

Toen was het half vier en wilde ik ook nog de pomp vervangen. Eerst even op de brug alles eronder goed schoongemaakt zodat je ook echt kan zien dat hij niet meer lekt. Smile Eigenlijk ging het best makkelijk. Je hebt wat extra ringen nodig om de (enkele) poelie goed uit te lijnen, maar gelukkig ging dat in een keer goed. Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!

Zo’n CX pomp werkt prima trouwens, hij heeft duidelijk meer opbrengst dus de auto komt sneller omhoog en hij tikt korter (en heel weinig). Ook zag ik toen ik gisteravond nog even iets uit de auto moest halen, dat hij na een uur nog helemaal niet ingezakt was.  Very Happy

Hopelijk gaat de APK keuring nu goed. Bedankt iedereen die geholpen heeft met de spreekwoordelijke raad en daad!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2006 02:21 AM
  [ # 71 ]
fluidphreak schreef:

Een klein verslag van de sleuteldag. Gisteren de ene ashoes vervangen en de andere beter vastgezet, was inderdaad niet zo’n ingewikkeld karweitje. Wel troffen we nog een gescheurde hoes aan bij de bovenste fuseekogel, maar er was na twee uur proberen met trekkers e.d. nog steeds geen enkele beweging in de draagarm/kogel verbinding (zeg ik dat goed?) te krijgen, dus maar even laten zitten. Het scheurtje zit aan de wielkant, dus is heel moeilijk te zien als je het wiel niet los haalt.

Toen was het half vier en wilde ik ook nog de pomp vervangen. Eerst even op de brug alles eronder goed schoongemaakt zodat je ook echt kan zien dat hij niet meer lekt. Smile Eigenlijk ging het best makkelijk. Je hebt wat extra ringen nodig om de (enkele) poelie goed uit te lijnen, maar gelukkig ging dat in een keer goed. Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!

Zo’n CX pomp werkt prima trouwens, hij heeft duidelijk meer opbrengst dus de auto komt sneller omhoog en hij tikt korter (en heel weinig). Ook zag ik toen ik gisteravond nog even iets uit de auto moest halen, dat hij na een uur nog helemaal niet ingezakt was.  Very Happy

Hopelijk gaat de APK keuring nu goed. Bedankt iedereen die geholpen heeft met de spreekwoordelijke raad en daad!

die CX pomp,is dat eender uit welk CX model deze komt? of moet ze uit een bepaald type CX komen om zonder veel aanpassing geplaatst te kunnen worden?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 december 2006 10:40 AM
  [ # 72 ]

Ik denk dat het niet uitmaakt. Voor de zekerheid kun je even met Van der Laan bellen. Wel heb je een iets dikkere aanvoerslang nodig, die krijg je bij hem erbij.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 december 2006 10:50 AM
  [ # 73 ]

nou,
succes met de keuring!
Ik denk dat ik ook een cx pomp wil…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 december 2006 11:26 AM
  [ # 74 ]
fluidphreak schreef:

Toen was alles gemonteerd en kon ik de motor starten om te zien of alles werkte. Helaas, het hydraulieklampje ging maar niet uit. Ontlastschroef gecontroleerd, wat nu? Pomp defect? Uiteindelijk bleek dat we de aanvoerslang helemaal moesten volgieten met LHM totdat de pomp begon aan te zuigen en toen kwam de wagen eindelijk omhoog. Ik blij!!
!

Ja jongens.. dat moet ALTIJD! als je dat niet doet kan je je pomp er direct mee verkloten! Je pomp heeft lhm nodig om gesmeerd te blijven….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 december 2006 06:49 PM
  [ # 75 ]

Al doende leert men…  Surprisedops:  Gelukkig doet de pomp het nog goed!

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook