Dag mensen,
In de nachtdienst moet je naast de vakliteratuur natuurlijk ook iets anders te lezen hebben en zo koop ik nog wel eens een autoblaadje hier-en-daar. Zo stond ik bij de Texaco tegenover het blad ‘Auto Review Het grootste autotestblad’. Ik had er nog nooit van gehoord maar de lay-out bekijkend overduidelijk een Duits-vertaald-naar-Nederlands autoblad. Omdat er niets anders stond maar meegenomen. Een artikel gaat over het Imago van merken. Bij het kopje:
“Wat is het meest comfortabele automerk” staat:
1)Citroen 22%
2)Maybach 13
3)Mercedes 12
4)Bentley 9
5)Rolls Royce/BMW 8
Verhaaltje erbij:
“Dat je van Bentley,Rolls-Royce,MAybach,Mercedes en BMW comfot mag verwachten, leek ons ook al duidelijk. Opvallend is de eerste plaats voor Citroen. Het succes van het Franse merk zit verscholen achter één techniek; de hp vering. Sinds de DS staat het merk bekend om het systeem dat ervoor zorgt dat de auto perfect stabiel blijft in bochten of op slecht wegdek. Blijkbaar zijn we bekend met de uitmuntende en comfortabele rijeigenschappen van Citroens laatste neusje van de zalm: de C6. Zelfs eigenaren van topklasse auto’s zijn positief gestemd over het veercomfort van het nieuwe Franse vlaggenschip”
Waar het onderzoek vandaan komt is niet helemaal bekend,zal wel Duits zijn gezien de origine van het blad. Maar ik vond het een leuke opsomming, ons merk zo tussen de ‘Tonnenclub’
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
AutoReview is een vertaling van het duitse AutoZeitung, ze hebben al eerder dit jaar positief over de C6 bericht:
http://www.autozeitung.de/index.php?page=4er-vergleichstest&action=detail&id=1600&tb=10¤t=1
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162822&postdays=0&postorder=asc&start=89
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
al die andere merken zijn ook een compleet andere prijsklasse
eigenlijk geen concurent dus
Idd niet. Ging ook om imago en dat zit dus nog steeds goed. Als je van Bentley en cohorten rijders dit mag horen… Van Mercedes ok
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92