Ik heb al rondgekeken op het forum maar kom niet zo 123 achter hoe ik zelf wanneer ik een auto permanent van de weg haal ivm eigenhandige sloop de auto kan vrijwaren. Ik ben geen autobedrijf dus hoe dat te doen? Kenteken inleveren?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Al op de site vna de RDW gekeken ? Als het daar niet op staat, dan kan je ze misschien mailen.
Maar ik neem aan dat het over de ZX gaat. Als je daar en karkas van over houdt, kan je dat dan niet bij de sloop inlevernen en een vrijwaringsbewijs vragen (willen ze dat niet geven dan de auto + papieren ook niet af staan!).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zodra een auto 15 jaar of ouder is, mag je hem in eigen beheer slopen. Je kan het kenteken dan inleveren bij de RDW en het overblijfsel naar bij oud ijzer brengen.
(ff zoeken bij de RDW op “sloop in eigen beheer”)
Bedankt heren, soms val ik van de stoel van m’n eigen kippigheid, eenvoudiger te vinden was het haast niet ops:
Aldus RDW:
RDW schreef:Kentekenplaten vernietigen bij demontage of export Demontage en export van voertuigen mag uitsluitend plaatsvinden bij erkende autodemontage- en exportbedrijven.
Het erkende bedrijf neemt bij demontage of export de kentekenplaten in en vernietigt ze. Uitzondering hierop vormen voertuigen van 15 jaar en ouder die na toestemming van de RDW in eigen beheer worden gesloopt. De laatste eigenaar/houder is verantwoordelijk voor de vernietiging van de kentekenplaten.
Mooi klote dus. Maakt het allemaal wat moeilijker. Hoe wordt dat hier zo her-en-der op het forum met ‘strippers’ gedaan? Of zijn die allemaal 15+?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Laatst in october een papieren setje opgestuurd naar de RDW. Kreeg het netjes terug met de melding dat de wagen formeel gezien niet 15 jaar oud was. Nee he he. Dat kwam omdat de afgifte datum 15 nov 1991 was….
Nu nog maar eens opnieuw opgestuurd…
Wat ik meestal doe met sloop wagen is er een paar dagen voor uittrekken. Deze dan in no-time tot de grond toe afbreken, op een kar, en naar de lokale sloper toe….
Het duurt nl minimaal een maand voordat de RDW begint te zeuren dat er geen APK en Verzekering op zit. Als je dus zorgt dat je hem binnen die tijd sloopt gaat het goed.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoodOldDiesel schreef:Het duurt nl minimaal een maand voordat de RDW begint te zeuren dat er geen APK en Verzekering op zit. Als je dus zorgt dat je hem binnen die tijd sloopt gaat het goed.
Dat was vroeger. Tegenwoordig kan je op de eerste dag dat je zonder APK zit een bekeuring krijgen uit de RDW-database.
In mijn geval zat er tussen ontschorsen en keuren 11 dagen, in die 11 dagen hebben ze mij er keurig uit gevist.
Juist, het record van Stoterstangen90 staat op 18 dagen.
De mijne op 34 ofzo.
Auto’s van 15- slopen:
Het chassis deel waar het chassis nummer op staat eruit slijpen, en tezamen met kenteken bewijs en platen inleveren bij de sloop. Schrijven ze um zo uit.
Hun krijgen sloop subsidie van ARN, dus hun blij, en jij blij. Het restand breng je dan bij de ijzerboer. krijg er nog een tientje voor ook.
Test
Thijsvandebles schreef:Juist, het record van Stoterstangen90 staat op 18 dagen.
De mijne op 34 ofzo.Auto’s van 15- slopen:
Het chassis deel waar het chassis nummer op staat eruit slijpen, en tezamen met kenteken bewijs en platen inleveren bij de sloop. Schrijven ze um zo uit.
Hun krijgen sloop subsidie van ARN, dus hun blij, en jij blij. Het restand breng je dan bij de ijzerboer. krijg er nog een tientje voor ook.
Kijk, dat zijn berichten
Gehad:
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Thijsvandebles schreef:Juist, het record van Stoterstangen90 staat op 18 dagen.
De mijne op 34 ofzo.Auto’s van 15- slopen:
Hmm dan zoek ik de sloper die dat wel wil doen… Ik heb er destijds als de nodige benaderd. Velen doen het niet zonder wrak erbij. Een enkeling wil het wel doen, maar dan kost het 50 euro . 1 melde me dat er iets van een auto bij moest wat voor de wagen door kon gaan die op papier stond….. (als ik nog eens een gestolen wagen wil omkatten moet ik hier zijn om het restant te dumpen)
Maar 1 die genoeg neemt alleen chassis platen en papieren kende ik nog niet. Dus vertel waar moet ik zijn?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Zijn sloperijen niet verplicht wrakken in te nemen ?
Schijt aan originaliteit.
illigalen praktijken hier
Lelijke Eend schreef:Zijn sloperijen niet verplicht wrakken in te nemen ?
JA en geheel kosteloos! Ze mogen daar niets voor rekenen.
Maarja als je geen wrak bij je hebt maar alleen papieren, kan ik me voorstellen dat ze niet altijd meewerken.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
WYD schreef:Lelijke Eend schreef:Zijn sloperijen niet verplicht wrakken in te nemen ?
JA en geheel kosteloos! Ze mogen daar niets voor rekenen.
Maarja als je geen wrak bij je hebt maar alleen papieren, kan ik me voorstellen dat ze niet altijd meewerken.
Aan de andere kant krijgen ze dan wel heel erg simpel de verwijderingsbijdrage in de vorm van een premie uitgekeerd. Het slopen van de wagen is voor hun dan slechts een papieren kwestie. Ik kan mij ook voorstellen dat er slopers zijn die het liefst 50 van dit soort gevallen per week ontvangen!
Goed, ik wil gewoon een auto strippen….
Gehad:
david.tb schreef:Goed, ik wil gewoon een auto strippen….
Gewoon strippen en het chassis inleveren bij een sloperij. Hietr in de omgeving heb ik wel een goed adres.
Je kunt een auto ook altijd exporteren.
Dan is ie ook uit de rdw database. Exporteren naar de ijzerboer
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat exporteren, hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk? Gewoon kenteken opsturen met een verklaring dat je hem richting buitenland verkocht hebt?