Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oke, dat is goed nieuws
dan zou de uitlaat misschien de moeite waard zijn om na te kijken.
overigens luchtinlaat ook even nakijken?
wie weet hoe het filter eruit ziet
Ik zou ook beginnen met de uitlaat is even goed na te kijken.
Dat is goed te controleren, en alles is wel te verklaren aan de uitlaat.
Hopelijk is daarmee je probleem opgelost, en kan je ook wat “sneller” genieten van je auto
arjan_verkade schreef:oke, dat is goed nieuws
dan zou de uitlaat misschien de moeite waard zijn om na te kijken.
overigens luchtinlaat ook even nakijken?
wie weet hoe het filter eruit ziet
Sjees..toch even topic beter lezen he
Hij heeft net beurt gehad waar oa luchtfilter is vervangen
Ik benieuwd wat Emiel ervan heeft gevonden en of hij nog wat heeft gevonden. Het kan ook geen kwaad om eens te kijken hoe de kleppen gesteld staan. Als de kleppen te krap staan, kan dat ook aardig wat vermogen gaan kosten. De Katalysator kan natuurlijk ook verstopt zijn. Doch, dan zou ie op benzine wel continu het injectielampje moeten laten branden (dat lampje doet het overigens wel gewoon als je op benzine start).
Verder is het een nette wagen! Zeker de moeite waard om eens te kijken of ie wat vlotter en zuiniger wil lopen, want met moeite de 140 aan kunnen tikken is toch wel triest :S
Gefeli, en wat betreft die uitlaat, ,een leuke kat en tussendemper vervanger?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nouja, wat vond ik ervan?
Ten eerste een vreselijk leuke WITTE BX, ik ben er dol op!
De automaat schakelt heel erg netjes op en terug, de kickdown werkt prima en is net wat gevoeliger dan mijn GTI (afstellen bij mijn BX?).
Nostalgische gevoelens bij deze BX mijn vorige benzine was een 16 tzi, interieur is netjes en het is gewoon een complete auto.
De auto is inderdaad vreselijk traag met de nadruk op vreselijk, echter wat vreemd is is dat de motor goed loopt maar lijkt te smoren bij gasgeven en op benzine deed de BX vrijwel niets.
Mijn advies is om het mengstuk ook nog even goed te reinigen, de gaatjes willen wel eens volzitten met roet/rotzooi.
De uitlaat blaast bij gasgeven ook wel goed, en onbelast (lees in z’n vrij) dan kun je onbeperkt gassen zonder beperking….
Ik verdenk dus het gasmengstuk of de verdamper, het benzinesysteem is een ander verhaal, dat moet weer apart bekeken worden denk ik.
Ik denk dat als je lang van de gasinstallatie wil genieten het niet verkeerd is deze af te laten stellen bij een specialist, een verdamper kan wel degelijk slijten en moet daardoor ook wel eens opnieuw afgesteld worden.
Verder als je toch nog twijfelt over de uitlaat dan kun je denk ik het beste vanaf achterdemper af alles stap voor stap loshalen, dan kom je vanzelf bij het boefje wat (gedeeltelijk) verstopt zit, ik heb eventueel nog wel een achterdemper!
Succes!
Emiel
Zijn er al foto’s…?
Ben wel benieuwd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zijn er al foto’s…?
Ben wel benieuwd…
Emiel heeft vanmiddag even een foto gemaakt maar ik onthoudt jullie nog even hiervan. Nog niet in deze staat (ongepoetst)
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ijs schreef:arjan_verkade schreef:oke, dat is goed nieuws
dan zou de uitlaat misschien de moeite waard zijn om na te kijken.
overigens luchtinlaat ook even nakijken?
wie weet hoe het filter eruit zietSjees..toch even topic beter lezen he
Hij heeft net beurt gehad waar oa luchtfilter is vervangen
oke goed werk
lees zoveel topic’s kan niet alles onthouden ops:
probeerde gewoon even mee te denken.
je zal zoiets simpels maar over het hoofd zien
Okeeeeee meer nieuws!
Heb zonet met “status quo” de lpg verstuiver (voor het gasklephuis) schoon gemaakt, deze was behoorlijk smerig. Ook heb ik de stappenmotor van lpg installatie schoongemaakt, ook deze was erg smerig. Daarna goed uitgeblazen, tot de 80 trekt hij redelijk en daarboven weer weinig pit.. en kruipt hij naar 120…Bij deze zijn deze 2 onderdelen uitgesloten; auto reageert beter op gas en onder de 80 is hij ook iets feller..
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik probeer weer even mee te denken
als de BX op LPG en benzine niet goed trekt, dan ligt het waarschijnlijk toch niet aan 1 van de 2 systemen?
zou je dan niet ergens in de richting moeten kijken die beide systemen gebruiken?
hoop maar dat je het snel vind
Wat ik mij kan bedenken:
Injector en Uitlaat (en dan vooral de KAT)
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ijs schreef:Wat ik mij kan bedenken:
Injector en Uitlaat (en dan vooral de KAT)
hoop maar voor je dat het een demper is
nieuwe kat is net zo duur als nieuwe BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is een katvervanger ook een optie? Je uitstoot voldoet op LPG toch wel aan de eis. En anders de kat leeg halen?
Is het een optie om te controleren of het uitlaatsysteem verstopt zit door de uitlaat er tijdelijk onder weg te schroeven ?
Schijt aan originaliteit.