Dit symptoom in z’n achteruit is eigenlijk vrij recent. Nu met het stationair een beetje langzamer merk ik dat als ik niet gas geef en dan in z’n actheruit manouvreer (en niet op een helling natuurlijk) dat ie dan te manouvreren is zonder afteslaan in z’n achteruit. I
is dit eigenlijk niet de oorzaak ??? staat hij niet te nauw afgesteld ?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb Hyundai Lantra bougiekabels op m’n godin. Werken perfect! Die rooie kabels waren echt slecht.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
maar even een vraagje in dit topic omdat er wel raakvlakken zijn,
mijn gasboer heeft aangegeven dat ik het mengstuk moet afkitten zodat er geen lucht langs gaat, dit schijnt van invloed te zijn op het o.a stationair lopen, nu is mijn vraag wat voor kit hiervoor gebruikt kan worden ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
inderdaad! alle ingezogen lucht moet DOOR het keesluk. Niet er langs.
er wordt een heel klein piezelbeetje lpg mee gezogen en als er dan nog valse lucht optreedt krijg je niet genoeg lpg mee.
Neem een algemene kit zoals sikaflex of ramen kit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Alcyone schreef:Ik heb Hyundai Lantra bougiekabels op m’n godin. Werken perfect! Die rooie kabels waren echt slecht.
Ik heb op eurocitro,originele kabels gekocht voor mijn DS,maar van deze met een weerstand van 5000 Ohm!! en ook kocht ik ginder een eclator(lees:vonkversterker),welke je tussen de verdeler en de kabel,komende van de bobijn steekt!! super goed straten nu! Zowel warm als koud!! vroeger had ik bij een poosje stilstand en koude motor meestal het geval dat ze niet aansloeg van de eerste keer,en paste ik de truuk toe ,met het 3 a 4 maal op contact zetten! dit is nu verleden tijd
alweer een lpg vraagje
Opvolg:
al de kabels en bobine veranderd maar dat maakte niks uit in mijn geval. Na onderzoek bleek het toch dat de kleppen fout gesteld waren (door mezelf). Ik heb ze weer gesteld een beetje ruimer op de lpg stellingen van 20 en 25. De motor loopt een stuk mooier.
Ik heb nogsteeds het afslaan met achteruit rijden, maar ben van plan een nieuwe centrifugaalregelaar te instaleeren want de huidige heeft te veel impact met aleen een klein beetje draien.
bedankt voor de hulp en sugesties.
Hans
Hans Staartjes
Re: alweer een lpg vraagje
hstaart schreef:Ik heb nogsteeds het afslaan met achteruit rijden, maar ben van plan een nieuwe centrifugaalregelaar te instaleeren want de huidige heeft te veel impact met aleen een klein beetje draien.
bedankt voor de hulp en sugesties.
Hans
hou “ons” dan wel op de hoogte of het probleem met het afslaan bij het achteruitrijden (heb het zelfde probleem bij een andere DS) dan is opgelost.
p.s. het zou me hoogst verbazen als het probleem is opgelost bij/met het vervangen van de centrifugaalregelaar…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: alweer een lpg vraagje
p.s. het zou me hoogst verbazen als het probleem is opgelost bij/met het vervangen van de centrifugaalregelaar…........
als je me €170 kan sparen, ben ik zeer dankbaar!
mijn gedachten zijn: of slijtage, of vuil in de regelaar geeft het vervolg van niet snel genoeg te ontkoppelen als je op de rem drukt of de motor laag genoeg toeren draait voor ontkoppeling, met vervolg afslaan.
is het de ervaring van anderen dat je verstandig doet om stationaire wat hooger te stellen, vooral met lpg en dit soort probleem?
Hans
Hans Staartjes
Re: alweer een lpg vraagje
hstaart schreef:Beste experts,
De stellingen waaren eigenlijk goed, aleen de stel schroef op de verdamper was wat rijk, dus is ie ingedraid, met gevolg langzamere toeren en een beetje meer lomperig lopen. Toen blies de man in de lucht inlaat en met tot verbasing reageerde de motor door langzamer en meer lomperig te draaien. Hij zij dat een motor op lpg mengsel gevoeliger is vergeleken met benzine. Zelfs een briesje door langzaam naar voren te rijden kan een negatief effect hebben. Toen heeft ie een u buisje gemaakt om op de luchtinlaat te doen,
Hans misschien moet je nu je je kleppen hebt gesteld weet even terug naar de oude situatie, haal dit u bochtje er eens af en kijk dan wat er nu gebeurd, misschien smoort je dame nu wel door te weinig lucht..
Re: alweer een lpg vraagje
hstaart schreef:is het de ervaring van anderen dat je verstandig doet om stationaire wat hooger te stellen, vooral met lpg en dit soort probleem?
Hans
kijk even wat wupke heeft geschreven over afstellen
Re: alweer een lpg vraagje
hstaart schreef:als je me €170 kan sparen, ben ik zeer dankbaar!
mijn gedachten zijn: of slijtage, of vuil in de regelaar geeft het vervolg van niet snel genoeg te ontkoppelen als je op de rem drukt of de motor laag genoeg toeren draait voor ontkoppeling, met vervolg afslaan.
ik geloof het niet van die ctfg omdat dit probleem zich niet voordoet bij benzine…....je hebt het over koppelenen cq ontkoppelen en afslaan maar dan alleen bij lpg en dan ook nog eens alleen in z’n achteruit
Dus: voor op benzine draaiende motoren is deze ctfg prima zoniet perfect..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: alweer een lpg vraagje
ik geloof het niet van die ctfg omdat dit probleem zich niet voordoet bij benzine…....je hebt het over koppelenen cq ontkoppelen en afslaan maar dan alleen bij lpg en dan ook nog eens alleen in z’n achteruit
Dus: voor op benzine draaiende motoren is deze ctfg prima zoniet perfect..
mijn verontschuldiging dat ik dit niet eerder heb gemeld. Het slecht stationair lopen heb ik al een tijdje, en toen ik met dit thema begon dacht ik ook dat het aleen met het lpg lopen betrefde. In de tussentijd wel geconstateerd dat dit probleem ook gebeurd als ik op benzine rij. Omdat het stationair na kleppen afstellen nu soepel is (op lpg helemaal), kom ik op de ctfg conclusie.
Hans
Hans Staartjes
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: alweer een lpg vraagje
hstaart schreef:ik geloof het niet van die ctfg omdat dit probleem zich niet voordoet bij benzine…....je hebt het over koppelenen cq ontkoppelen en afslaan maar dan alleen bij lpg en dan ook nog eens alleen in z’n achteruit
Dus: voor op benzine draaiende motoren is deze ctfg prima zoniet perfect..
mijn verontschuldiging dat ik dit niet eerder heb gemeld. Het slecht stationair lopen heb ik al een tijdje, en toen ik met dit thema begon dacht ik ook dat het aleen met het lpg lopen betrefde. In de tussentijd wel geconstateerd dat dit probleem ook gebeurd als ik op benzine rij. Omdat het stationair na kleppen afstellen nu soepel is (op lpg helemaal), kom ik op de ctfg conclusie.
Hans
enkel bij achteruit rijden op LPG of benzine,slaat ze af?? zijn de remmen achter dan wel goed gangbaar? want toen ik naar de technische controle moest bij aankoop van mijn DS,had ik de excentrieken ook bijgesteld,omdat er remverschil per kant op zat!! maar bij achteruit rijden sloeg de motor ook steeds af! tamboers gedemonteerd en de remschoenen nagekeken en ontstoft en opgeschuurd en een ietsje minder gezet!! sloeg niet meer af toen bij achteruit rijden
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
lpg vraagje
Zou het iets in de elektra kunnen zijn? Voeding achteruitrijlichten beinvloedt de spanning op het gasrelais.
Of de schakelbediening beweegt tegen bedrading/stekers of het relais?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!