Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Is een katvervanger ook een optie? Je uitstoot voldoet op LPG toch wel aan de eis. En anders de kat leeg halen?
dat zou bij de apk misschien nog net kunnen met een BX van okt. 92
denk dat de apk meester er niet blij mee zal zijn
ik heb wel eens begrepen dat je bij een GTi de computer ook moet aanpassen.
geen idee of dit bij een 16 TZi ook het geval is.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Lelijke Eend schreef:Is het een optie om te controleren of het uitlaatsysteem verstopt zit door de uitlaat er tijdelijk onder weg te schroeven ?
tjah heb ook stukje zo gereden met gti.. klinkt leuk
en dat heb ik ook al xtje tege ijs gezegt mja met dit weer wil je liever niet onder je auto ligge
k hoop voor je dat die snel weer beetje door rijdt dit is echt… GAAAAAP!
ohja..van 0 tot 100 doet hij wel in 22 sec..
Niet zeuren, das sneller dan een Eend !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
en dan ben je eindelijk op 100 en dan moet je remmen
naar 120 is een half uur?
Lelijke Eend schreef:Niet zeuren, das sneller dan een Eend !
Haalt die de 100 wel?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ja na een halve minuut of zo hangt van de wind af hahaha
me pa rijdt ijs voorbij in zijn 700 cc suzuki alto
Daar hebben we een CAFE topic voor..
Hoi Erik,
Heb je topic gevolgd. Je injector van de gasinstallatie en de benzine-injector kan je volgens mij wel afstrepen. Als je gas installatie is getest neem ik ook aan dat de uitgaande opbrengst van de verdamper ook is gecontroleerd!
Controleer zelf eens je klepspeling, timing van de distributiriem en inderdaad de doorstroom van je uitlaat. Voor het niet rijden op benzine gaat mijn verdenking uit naar de brandstofpomp. Als die een te lage opbrengst heeft loopt je motor wel maar levert geen vermogen. Als je gas terugneemt pikt hij dan weer op.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
ontsteking al nagekeken?
gare bougies of lekkende kabels kunnen ook vermogensverlies veroorzaken.
LMM en lambda kun je uitsluiten denk ik gezien het feit dat je ook op LPG het probleem hebt.
En check je klepspeling en je uitlaat eens.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
En mocht het je uitlaat zijn, waag het dan eens om er een kat terug onder te schroeven
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:En mocht het je uitlaat zijn, waag het dan eens om er een kat terug onder te schroeven
Ja stel je voor dat je aan het milieu denkt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:ontsteking al nagekeken?
gare bougies of lekkende kabels kunnen ook vermogensverlies veroorzaken.LMM en lambda kun je uitsluiten denk ik gezien het feit dat je ook op LPG het probleem hebt.
En check je klepspeling en je uitlaat eens.
Slechte kabels lijkt me niet. Het motortje mist verder geen slag en loopt mooi rond. Hij haalt alleen volstrekt niet het vermogen dat je ook maar enigszins zou verwachten van een (toch al bescheiden) 1.6.
Bij dit type motor is er ook niet sprake van een gasinjector. Er zit gewoon een mengstuk dat het gas mengt met de inlaatlucht voor de gasklep en in de slang naar het gasmengstuk regelbare doorlaat. Het voornaamste doel van deze regelbare doorlaat is om de lambdawaarde bij te regelen. De verdamper neemt toch het meeste werk op zich qua gasdosering.
mpostma schreef:metro2005 schreef:ontsteking al nagekeken?
gare bougies of lekkende kabels kunnen ook vermogensverlies veroorzaken.LMM en lambda kun je uitsluiten denk ik gezien het feit dat je ook op LPG het probleem hebt.
En check je klepspeling en je uitlaat eens.
Slechte kabels lijkt me niet. Het motortje mist verder geen slag en loopt mooi rond. Hij haalt alleen volstrekt niet het vermogen dat je ook maar enigszins zou verwachten van een (toch al bescheiden) 1.6.
Bij dit type motor is er ook niet sprake van een gasinjector. Er zit gewoon een mengstuk dat het gas mengt met de inlaatlucht voor de gasklep en in de slang naar het gasmengstuk regelbare doorlaat. Het voornaamste doel van deze regelbare doorlaat is om de lambdawaarde bij te regelen. De verdamper neemt toch het meeste werk op zich qua gasdosering.
Ik ken het systeem ja, had het bij mijn groene bx gti ook zo inderdaad.
dan zou je toch aan klepspeling moeten denken, al was die bx van mij destijds ook zo sloom als het maar kon op lpg, op benzine was het echter wel zoals het hoorde.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:ontsteking al nagekeken?
gare bougies of lekkende kabels kunnen ook vermogensverlies veroorzaken.LMM en lambda kun je uitsluiten denk ik gezien het feit dat je ook op LPG het probleem hebt.
En check je klepspeling en je uitlaat eens.
Aaah kom op, mensen lees aub even me topic
Bougies zijn vervangen
luchtfilter vervangen
brandstof filter vervangen
Hij loopt prima en MM lampje brand niet (werkt wel)
LPG en benzine geven beide zelfde probleem, echter loopt hij op benzine inmiddels weer slecht.. ecu resetten geeft weer een goeie loop op benzine..