7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Ijs zijn TZi Automaat! (P17 Verkopen!)
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 05 december 2006 07:23 PM
  [ # 91 ]

Hee Erik,

Zoals al een aantal mensen aangeven: schroef even die twee boutjes tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat los en hang de uitlaat even los met een ijzerdraadje (of koperdraad) op. Rij een rondje en je weet alles over de doorvoer van de uitlaat.
Als dat niet werkt: rondje kleppenspeling controleren en ws. stellen.

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 05 december 2006 07:43 PM
  [ # 92 ]
Chinco schreef:

Hee Erik,

Zoals al een aantal mensen aangeven: schroef even die twee boutjes tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat los en hang de uitlaat even los met een ijzerdraadje (of koperdraad) op. Rij een rondje en je weet alles over de doorvoer van de uitlaat.
Als dat niet werkt: rondje kleppenspeling controleren en ws. stellen.

Groeten,
Jan


Maakt dat niet een gigantische ***** herrie ? Rolling Eyes

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 december 2006 07:44 PM
  [ # 93 ]
Ijs schreef:

Maakt dat niet een gigantische ***** herrie ? Rolling Eyes

Welneee, het geeft hoogstens een fijn sportief geluid. Toen de uitlaat van de GTi opengeblazen was leek het wel een rallyauto Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2006 07:49 PM
  [ # 94 ]
Chinco schreef:

Hee Erik,

Zoals al een aantal mensen aangeven: schroef even die twee boutjes tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat los en hang de uitlaat even los met een ijzerdraadje (of koperdraad) op. Rij een rondje en je weet alles over de doorvoer van de uitlaat.
Als dat niet werkt: rondje kleppenspeling controleren en ws. stellen.

Groeten,
Jan

Evt. alternatief voor klepspeling meten: compressie meten (bij warme motor).

Om goed te testen zou je de kat erook onderuit moeten schroeven.

Aangezien in de voorpijp zowel de kat als de lambdasonde zitten, zal je dan op benzine wel een mogelijk probleem krijgen aangezien de lambdasonde het dan niet doet. Hij gaat dan in noodloop, maar waarschijnlijk geeft dat altijd nog een beter resultaat dan nu ALS het idd een verstopte kat is.

Geheel zonder uitlaat en kat maakt wel een enorme kl$tuh herrie. Maar goed: gebeurt er nog s wat in Ee Wink

Toch vind ik het wel vreemd dat de benzine ECU blijkbaar geen storingen geeft. Had je die ook al eens uitgelezen?

Er zijn trouwens ook systemen geweest waarbij de ECU telkens gereset werd als de motor werd uitgezet (simpel: het pemanente voedingstouwtje over contact laten lopen) zodat de benzine ECU storingen vergeet en geen vreemd gedrag gaat aanleren. Het lastige in zo’n geval is wel dat ie dan geen foutcodes meer opslaat. Maar schijnbaar is dat bij jou niet het geval want je moet wel telkens de ECU resetten om weer fatsoenlijk gedrag op benzine te krijgen, dus hij onthoudt wel degelijk wat.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2006 07:53 PM
  [ # 95 ]
mpostma schreef:

Er zijn trouwens ook systemen geweest waarbij de ECU telkens gereset werd als de motor werd uitgezet (simpel: het pemanente voedingstouwtje over contact laten lopen) zodat de benzine ECU storingen vergeet en geen vreemd gedrag gaat aanleren. Het lastige in zo’n geval is wel dat ie dan geen foutcodes meer opslaat. Maar schijnbaar is dat bij jou niet het geval want je moet wel telkens de ECU resetten om weer fatsoenlijk gedrag op benzine te krijgen, dus hij onthoudt wel degelijk wat.

Is dit geen typisch geval van gevolgbestrijding?  Laughing  Crying or Very sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2006 07:55 PM
  [ # 96 ]
voge schreef:
mpostma schreef:

Er zijn trouwens ook systemen geweest waarbij de ECU telkens gereset werd als de motor werd uitgezet (simpel: het pemanente voedingstouwtje over contact laten lopen) zodat de benzine ECU storingen vergeet en geen vreemd gedrag gaat aanleren. Het lastige in zo’n geval is wel dat ie dan geen foutcodes meer opslaat. Maar schijnbaar is dat bij jou niet het geval want je moet wel telkens de ECU resetten om weer fatsoenlijk gedrag op benzine te krijgen, dus hij onthoudt wel degelijk wat.

Is dit geen typisch geval van gevolgbestrijding?  Laughing  Crying or Very sad

Absoluut!!!  Very Happy Meestal als modificatie achteraf omdat de betreffende gasboer het anders niet “goed” kreeg. Het geeft wel aan hoe buggy die eerste lambda geregelde LPG systemen indertijd werkten.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 05 december 2006 08:49 PM
  [ # 97 ]

Jawel, maar je blijft er toch niet mee rijden, hoop ik? Very Happy Een rondje snelweg en je weet genoeg, toch? Of, wacht, dat hebben ze nog niet daar. Hmm, wel moeilijk, rondje zandweg, dan kun je dat niet testen, nee… Razz Wink
Wat ik trouwens me nu bedenk: Emiel had het erover dat je wel onbelast hoog in de toeren kunt komen. Hmm. Maar belast komt er heel wat meer druk op de uitlaat, dus dat zou wel kunnen kloppen.
Hoe zit het eigenlijk bij de eerste drie versnellingen: kun je em dan in de toeren jagen? Voor de goede orde: wagen warm rijden (!) en dan de pook in de 1 en gassen. Hoe hoog kom je dan? (Bijna) net zo hoog als onbelast?

Groeten,
Jan

Ijs schreef:
Chinco schreef:

Hee Erik,

Zoals al een aantal mensen aangeven: schroef even die twee boutjes tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat los en hang de uitlaat even los met een ijzerdraadje (of koperdraad) op. Rij een rondje en je weet alles over de doorvoer van de uitlaat.
Als dat niet werkt: rondje kleppenspeling controleren en ws. stellen.

Groeten,
Jan

Maakt dat niet een gigantische ***** herrie ? Rolling Eyes

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 05 december 2006 09:02 PM
  [ # 98 ]

Juist in eerste 3 versnellings heb je wat meer power en dan word het al gauw minder..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2006 09:06 PM
  [ # 99 ]
Ijs schreef:
Chinco schreef:

Hee Erik,

Zoals al een aantal mensen aangeven: schroef even die twee boutjes tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat los en hang de uitlaat even los met een ijzerdraadje (of koperdraad) op. Rij een rondje en je weet alles over de doorvoer van de uitlaat.
Als dat niet werkt: rondje kleppenspeling controleren en ws. stellen.

Groeten,
Jan


Maakt dat niet een gigantische ***** herrie ? Rolling Eyes

als je dit gaat doen, wel even opnemen he? Wink  Twisted Evil

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 december 2006 09:50 PM
  [ # 100 ]
Ijs schreef:

Juist in eerste 3 versnellings heb je wat meer power en dan word het al gauw minder..

Was bij de GTi ook, in eerste 2-3 versnellingen kwam die nog wel op toeren, ware het wel veel trager als normaal. Op het laatst begon die in de hoge toeren ook nog eens te janken. Net alsof er een supercharger op het blok zat. Toen de uitlaat open plofte reden we op de snelweg met een gangetje van 120. Van 80 - 120 heeft tie toen dik 3 minuten over gedaan ofzo. Dat was wel zeer extreem trouwens. Maar goed kort daarna plofte de uitlaat dus open….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2006 09:51 PM
  [ # 101 ]
PrutsyLJ schreef:
Ijs schreef:

Juist in eerste 3 versnellings heb je wat meer power en dan word het al gauw minder..

Was bij de GTi ook, in eerste 2-3 versnellingen kwam die nog wel op toeren, ware het wel veel trager als normaal. Op het laatst begon die in de hoge toeren ook nog eens te janken. Net alsof er een supercharger op het blok zat. Toen de uitlaat open plofte reden we op de snelweg met een gangetje van 120. Van 80 - 120 heeft tie toen dik 3 minuten over gedaan ofzo. Dat was wel zeer extreem trouwens. Maar goed kort daarna plofte de uitlaat dus open….

eigenlijk best logisch een hogere versnelling is zwaarer dus trekt die het gewoon niet meer Wink

auto’s met kleinere motoren trekken de 5de versnelling ook niet tot aan de toerenbegrenzer Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 05 december 2006 10:10 PM
  [ # 102 ]

nee maar van 80 naar 120 is echt triest..ik heb inmiddels genoeg bxen gereden om te weten dat dit niet genoeg is.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 05 december 2006 10:13 PM
  [ # 103 ]
arjan_verkade schreef:
Ijs schreef:

Juist in eerste 3 versnellings heb je wat meer power en dan word het al gauw minder..


eigenlijk best logisch een hogere versnelling is zwaarer dus trekt die het gewoon niet meer Wink

auto’s met kleinere motoren trekken de 5de versnelling ook niet tot aan de toerenbegrenzer Wink

Jep. Met stip op 1 de uitlaat controleren, dus. Wink
Trouwens, welke wagen trekt wel tot de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling? Niet zo veel, denk ik… Wink (andere discussie! Wink )

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2006 10:16 PM
  [ # 104 ]

Een panda diesel in ieder geval niet…

?cache=no

Off-topic, sorry.. (Maar wel leuk!)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2006 10:48 PM
  [ # 105 ]
Chinco schreef:
arjan_verkade schreef:
Ijs schreef:

Juist in eerste 3 versnellings heb je wat meer power en dan word het al gauw minder..


eigenlijk best logisch een hogere versnelling is zwaarer dus trekt die het gewoon niet meer Wink

auto’s met kleinere motoren trekken de 5de versnelling ook niet tot aan de toerenbegrenzer Wink

Jep. Met stip op 1 de uitlaat controleren, dus. Wink
Trouwens, welke wagen trekt wel tot de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling? Niet zo veel, denk ik… Wink (andere discussie! Wink )

 

kijk maar even in dit topic Wink

Profiel  
 
 
7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook