Ijs wat dacht je ervan om vaolgende week even een avond te plannen om het een en ander te proberen?
Bel me maar even anders via MSN ofzo.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Hoi Erik,
Ik ben niet gehinderd door enige autokennis en soms helpt dat (...vaak niet ops: ). Ik denk ook eerst aan motorisch beperkt vermogen, maar stel dat het niet is, blijft het mechanische deel over gezien het hoge verbruik (1 op 7,3), geringe trekkracht in 4 / 5 en lage top:
Is de aandrijflijn in orde, lopen de wielen helemaal vrij, blijft de (hand)rem niet hangen? Dan zou er trouwens wel ergens flink warmte ontwikkeld moeten worden en ook flink moeten stinken (waarmee ik zelf bewijs dat deze theorie praktisch uitgesloten is).
Verkocht, helaas schade gereden!
Zo, zonet maar even met de uitlaat bezig geweest. Heb de pijp van de einddemper gehaald en ben eens even een stukje wezen rijden en guess what? Hij gaat als de brandweer met V8 geluid; 170-180 op de teller op gas was geen probleem. Nu nog even ontdekken welke demper verstopt zit en straks maar even een nieuwe halen
Ijs schreef:Zo, zonet maar even met de uitlaat bezig geweest. Heb de pijp van de einddemper gehaald en ben eens even een stukje wezen rijden en guess what? Hij gaat als de brandweer met V8 geluid; 170-180 op de teller op gas was geen probleem. Nu nog even ontdekken welke demper verstopt zit en straks maar even een nieuwe halen
gefeliciteerd!
Emiel
Ijs schreef:Zo, zonet maar even met de uitlaat bezig geweest. Heb de pijp van de einddemper gehaald en ben eens even een stukje wezen rijden en guess what? Hij gaat als de brandweer met V8 geluid; 170-180 op de teller op gas was geen probleem. Nu nog even ontdekken welke demper verstopt zit en straks maar even een nieuwe halen
Zo hee! Een 16 TZI moet natuurlijk ook met gemak 180 op de teller halen.
Ben ik ook wel benieuwd hoe ie dan stationair loopt op benzine. Waarschijnlijk heb je er dan een heel puik karretje aan.
Overigens, een verbruik van 1 op 8 op LPG is aan de hoge kant, maar zuiniger dan 1 op 10/11 op LPG zal t echt niet worden. Steker nog: ik had met de 14 al moeite om 1 op 10 op gas te halen.
Chinco schreef:
Trouwens, welke wagen trekt wel tot de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling? Niet zo veel, denk ik… (andere discussie! )
Een AX GTI met openluchtfilter en chip
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Mooi, gefeliciteerd! Ik ga er min of meer vanuit dat het de kat is die in de eerste (midden)demper terecht gekomen is. Zowiezo komt het erop neer dat je de hele uitlaat eraf haalt en gaat schudden met de delen. Zodra er wat gaat rammelen is het raak.
Het zou natuurlijk ook glaswol kunnen zijn zoals we eerder zagen, maar dat is een veel zeldzamer geval dan gruis van de kat.
Ik zou wel een katvervanger monteren, want als de kat leeg is maakt dat een gorgelend geluid, dat klinkt behoorlijk naatje.
Hij zal nu op benzine ook een stuk beter lopen en waarschijnlijk ook niet weer in de fout gaan.
Groeten,
Jan
Ijs schreef:Zo, zonet maar even met de uitlaat bezig geweest. Heb de pijp van de einddemper gehaald en ben eens even een stukje wezen rijden en guess what? Hij gaat als de brandweer met V8 geluid; 170-180 op de teller op gas was geen probleem. Nu nog even ontdekken welke demper verstopt zit en straks maar even een nieuwe halen
Oke update update
Ik heb de middendemper er niet onderweg gehad, heb de einddemper eronder weggehaald en ik hield hem in het licht en keek via achterkant in het schuine pijpje en zag tot mijn verbazing dempingsmateriaal. Er zat echt een bol in, ik vond het al zo verdacht dat bij stationair er zo weing puf uit de uitlaat kwam. Ik heb zonet dus de einddemper vervangen en 3 nieuwe klemmen. Hij rijd weer super
Probleem is bij deze opgelost, ik verbaas me overigens nog over de pit van de 1600, hij trok zomaar naar de 180 ... ops:
Overigens zonet nog wat onderdelen gescoord waaronder gele mistlampen, mk2 spoilerroosters, 2 hele mooi koplampen voor me auto en een gti stuur
mooi om te horen dat het opgelost is. Zoiets bedenk je toch niet een verstopte einddemper.. maarja mooi dat ie het goed doet en dat het relatief simpel te verhelpen was zo.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:mooi om te horen dat het opgelost is. Zoiets bedenk je toch niet een verstopte einddemper.. maarja mooi dat ie het goed doet en dat het relatief simpel te verhelpen was zo.
Nja, bedenk je niet? Er werd van tevoren ruim over gespeculeerd en IJs is het niet voor niets gaan checken, dusss..
In elk geval mooi dat het opgelost is! Want IJs zei welliswaar dat ie de 140 nog haalde, maar om op de snelweg de 120 te halen duurde al aardig lang. Die 140 was beslist alleen haalbaar na langdurig doorplanken. En nu doet ie dat weer op zijn sloffen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
bx weer in orde!!
Nou mooi hoor, gefeliciteerd inderdaad…
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel toeren zo`n bx 16tzi automaat dan maakt, ik hou het met mijn 1600 tzi bij 150 wel voor gezien, heb dan echt het idee dat ik het gekrijs van een visa hoor, die in de 3e versnelling 120 probeert te halen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed werk Erik. Bijna iedereen zit ook echt weer bovenop dit draadje geloof ik. Je zou even een filmpje moeten maken van het rijden zonder demper, dan meteen ff “youtuben”.
Ik ben wel jaloers hoor, jij een automaat en ik niet.
Geniet er maar van en als je de BX zat bent. PB me maar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
bx automaat
Gelijk doen zo`n automaat, van citroën rijden wordt je relaxed, met een automaat zo mogelijk nog relaxter!!
Bovendien, zo`n 1900 gti/tzi automaat is echt niet te versmaden, rijdt beter dan een Xm 2.0ct aut….
Die 2.0ct heeft naar mijn mening een erg slome automaat, die niet meeweerkt als je niet constant plankgas optrekt.
Bij normaal optrekken wordt de turb
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Sorry, de xm 2.0ct automaat wordt niet wakker als je beheerst rijdt, dus hij slokt alleen maar veel benzine, en je krijgt er niks meer voor terug…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
hogervp schreef:Goed werk Erik. Bijna iedereen zit ook echt weer bovenop dit draadje geloof ik. Je zou even een filmpje moeten maken van het rijden zonder demper, dan meteen ff “youtuben”.
Ik ben wel jaloers hoor, jij een automaat en ik niet.
Geniet er maar van en als je de BX zat bent. PB me maar.
Patrick
Hahha helaas geen filmpje van bx zonder dempers maar foto’s komen er wel aan! Overigens heeft de tzi nog orginele einddemper ophanging, pijpt hangt er ook mooi achter..daar ben ik dan wel weer blij mee De flens verbindingen van uitlaat mogen dan “handig” bevonden zijn maar hoe kun je met 2 handen; de uitlaat vast houden, de klem eropdoen en dan het boutje aandraaien.. Tis net een circus Heb ook nog maar direct even 2 nieuwe ruitenwissers gehaald en de andere koplampen geven veel meer licht en zijn minder dof. Moet ze nog wel bijstellen maar gaat helemaal goed komen..
Mocht ik eens in de buurt zijn wil ik uiteraard wel eens langs komen, mag je even automaat rijden
Ohja, weet nu ook waarom die remblokslijtageindicatoren soms gingen branden (want ja die brandde af en toe in bochten)...de REMBLOKKEN VOOR ZIJN OP Morgen maar even remblokken halen dan