david.tb schreef:Brandstof daarentegen… Maar de belasting op motorinhoud dan?
als ik het goed hebben hebben hun een soort taks per jaar en verder in de brandstof en tolwegen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
david.tb schreef:Brandstof daarentegen… Maar de belasting op motorinhoud dan?
Niet in Frankrijk , dat is in italie
brandstof is even duur als hier , de Fransen krijgen hun belasting voornamelijk van de tolwegen en wat er in de benzineprijs zit verwerkt.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dus men kan er gerust een half museum op na houden zonder dat het geld kost?
Hier krijgt men aanslagen voor de APK, Wegenbelasting, Verzekering ed ed.
Nee dan denkt men slim te zijn om een voertuig uit te schrijven, maar dan is wel een wet in dit land die het verbied om wagens op of aan de de openbare weg te parkeren welk een zodanig gebrek vertonen dat ze niet in no-time rijdbaar zijn.
Oftewel; volgens de wet mag een wrak niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.
Kennelijk is het in frankrijk een walhalla dan…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
in Frankrijk betaal je een smak geld als je een nieuwe wagen op de weg brengt en daarna inderdaad niks meer (heb ik me toch laten wijsmaken)
trouwens in België betaal je ook enkel voor een wagen die ingeschreven is, je kan er zo een hoop hebben staan (niet ingeschreven en dus van de weg af) onder dat het je iets kost
je mag hier wel maar 10 wagens in je tuin hebben staan, want anders ben je een sloopedrijf
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
paso schreef:in Frankrijk betaal je een smak geld als je een nieuwe wagen op de weg brengt en daarna inderdaad niks meer (heb ik me toch laten wijsmaken)
De BPM hier in Nederland is een stuk meer dan in Frankrijk.
De nieuwe auto’s zijn daardoor hier een stuk duurder dan in Frankrijk.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
paso schreef:in Frankrijk betaal je een smak geld als je een nieuwe wagen op de weg brengt en daarna inderdaad niks meer (heb ik me toch laten wijsmaken)
trouwens in België betaal je ook enkel voor een wagen die ingeschreven is, je kan er zo een hoop hebben staan (niet ingeschreven en dus van de weg af) onder dat het je iets kost
je mag hier wel maar 10 wagens in je tuin hebben staan, want anders ben je een sloopedrijf
Ja dat is ook een definitie…. meer dan 10 wagens ben je een sloopbedrijf
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:paso schreef:in Frankrijk betaal je een smak geld als je een nieuwe wagen op de weg brengt en daarna inderdaad niks meer (heb ik me toch laten wijsmaken)
trouwens in België betaal je ook enkel voor een wagen die ingeschreven is, je kan er zo een hoop hebben staan (niet ingeschreven en dus van de weg af) onder dat het je iets kost
je mag hier wel maar 10 wagens in je tuin hebben staan, want anders ben je een sloopedrijfJa dat is ook een definitie…. meer dan 10 wagens ben je een sloopbedrijf
weten zij veel dat het wel eens Citroëns kunnen zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
paso schreef:
weten zij veel dat het wel eens Citroëns kunnen zijn
En dat die hobby wel eens uit de hand loopt….
Jullie weten toch dat de auto niet als hobby gezien kan worden in ons tolerante land? Het is een milieuvervuilend monster en dient dus op alle mogelijke manieren belast te worden om ons arme onwetende burgers hier zo bewust mogelijk mee om te laten gaan. Onze overheid heeft dus eigenlijk het beste met ons voor, ze beschermt ons…
Het is niet voor niets dat zoveel Nederlanders zich in Frankrijk gaan settelen, als het even zou kunnen…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ben vanmorgen naar joure geweest voor een hogedrukregelaar voor de Xantia. Zag ik daar niet een XM V6 exclusief staan. De had echter geen automaat en was geen 24 klepper. Wel nog voorzien van hout, leder(ff poetsen), lederen stuur, V6 motor, schuifdak en wat al niet meer. Dus voor de liefhebber. Van de wal in Joure. Verder geen gegevens het is aan de Haskerdyk volgens mij, vlak bij auto Joure. Zeker een aanrader.
Was het een type1 of 2? En hoeveel kilometertjes stonden er op de klok?
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vandaag bij sloperij Prins in Erica (Drenthe) geweest.
Lagen maar een paar Citroen’s , 1 BX en een XM en er waren nog een paar ZX’en binnen gekomen.
De XM was een 2.0 turbo CT , automaat , airco , 200.00 km. Op de voorstoelen na was ie nog helemaal compleet en ziet er ook nog zeer netjes uit. Vraag me dan ook af waarom deze op de sloop moet staan.
Wie dus plaatwerk (donkergroen) of iets van de techniek zoekt moet dus even naar Erica.
Ik heb mij ook wel eens afgevraagd waarom er zoveel “goede” auto’s op de sloop belanden.
Een sloper vertelde mij het volgende :
Een “oude” auto wordt ingeruild bij bv een merk dealer. Dat type, is al een ouder type, zijn dus al nieuwere versies van (al dan niet nog in productie) Zo’n auto gaat dan voor weinig naar een handelaar (beun de haas). Die vind het al lang best, maar gaat niet eeuwig leuren met zo’n auto. De marges die erop zitten zijn enorm (echte waarde is al lang 0 ) Dus als die beun dan een versere kan krijgen, en hij kan bij een (bevriende) sloop dan nog 100 euro ofzo krijgen voor die ouw, dan gaat ie weg. Hij verkoop dat nieuwere model ook makkelijker voor net iets meer, en is Beun ook weer rond.
Het is een leuke manier van handelen, zeg maar, en voor sommige onder ons een leuke manier om je auto redelijk goedkoop op de weg te houden. Wat ik jammer vind is dat een sloperij ook kijkt naar wat er nog het meeste rijdt (lochies, maar niet zo leuk) dus gaan oude bx en eenden (bijvoorbeeld) meteen weg ipv dat iemand nog onderdelen kan kopen.
Tja, consumptie maatschappij, denk ik?
Greatnix Spookeend