Hallo
Bestaat er ook een lijstje (folder) waarin is aangeven welke kleur interieur bij een specifieke kleur van de carroserie werd geleverd. Het gaat mij dan om de GSA.
Of kon de koper destijds zelf kiezen welke kleur hij/zij mooi vond bij de kleur van de auto ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ik geloof niet dat dat te bepalen is. Ik ken rode gsa’s met bruine interieuren, maar ook met grijzen. Zo heeft mijn groene GSA een bruin interieur, maar zag ik laatst ook een met een groen interieur…
Ik geloof dat dit meer bouwjaarafhankelijk is….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nee, de koper kon niet speciaal kiezen. Per bouwjaar was dit verschillend; zo had een rode GSA aanvankelijk beige bekleding, maar later grijs. Ook mijn folder uit ‘82 die ik nog koester, geeft daar geen definitief antwoord op.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Eigenlijk kun je dus best “vreemde” combinaties tegenkomen.
Laatst zag ik een GSA welke blauw metallic ?? als carrosserie kleur had met een soort van groen dashboard. Wel even wennen deze kleuren combinatie.
Het zal dus wel orgineel zijn ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Er zitten wel enige verbanden in, dat je soms een rode autro ziet met een bruin interieur en soms met een grijs interieur, komt doordat er een subtiel verschil in kleur zit per modeljaar. Het interieur is dus wel afhankelijk van de kleur. Onderstaand een voorbeeldlijstje zo uit mijn hoofd:
Beige Colorado -> Altijd bruin interieur
Beige daim -> Altijd bruin interieur
Beige Atlas -> Altijd bruin interieur
Beige sloughi (MV) -> Altijd bruin interieur
Beige sphinx -> Altijd bruin interieur
Rouge géranium -> Altijd grijs interieur
Rouge Vallelunga -> Altijd bruin interieur
Vert reinette -> Altijd Groen interieur
Bleu lagune -> Altijd blauw interieur
Gris perlé (M)-> altijd grijs interieur
Vooral dat Groene interieur is erg mooi en zeldzaam!
(voor het kleurenoverzicht zie:
http://www.mattysk.dds.nl/specifications/index.html)
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 213
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
DIEHARD schreef:Er zitten wel enige verbanden in, dat je soms een rode autro ziet met een bruin interieur en soms met een grijs interieur, komt doordat er een subtiel verschil in kleur zit per modeljaar.
Niet altijd, ik heb een GSA Service uit 1981 in Bleu azurite (AC650) met bruin skai interieur, en ik heb een GSA Club uit 1980 gehad in dezelfde kleur, en die had een blauw stoffen interieur. Denk dat het ook een kwestie was van wat-er-maar-voor-handen-is, in elk geval wat Service’s betreft. De hydraulische delen zijn bijvoorbeeld gedeeltelijk GS.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gsabreakspecial schreef:Mijn GSA Break is rouge vallelunga met grijs interieur. Id denk dat is de normale combinatie. Rouge geranium is binnen altijd bruin.
Rouge geranium is niet altijd bruin , die van mij is grijs. Ligt aan het bouwjaar.
Mijn interieur van de GSA X1 is origineel een soort van grijze/beige stof.
Zoals bij zoveel GS/A’s is de bekleding totaal versleten cq gescheurt. Zo ook bij mijn GSA X1.
Bestaat er zoiets als een goed sluitende stoel/bank hoezen ( en dan geen “GAMMA of PRAXIS” hoezen) voor het opnieuw bekleden van stoelen/bank ?
Het liefst heb ik een ander “goed” interieur, en dan liefst blauw stoffen interieur (incl dashboard) ? Wie helpt mij daaraan ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Quo schreef:Mijn interieur van de GSA X1 is origineel een soort van grijze/beige stof.
Zoals bij zoveel GS/A’s is de bekleding totaal versleten cq gescheurt. Zo ook bij mijn GSA X1.Bestaat er zoiets als een goed sluitende stoel/bank hoezen ( en dan geen “GAMMA of PRAXIS” hoezen) voor het opnieuw bekleden van stoelen/bank ?
Het liefst heb ik een ander “goed” interieur, en dan liefst blauw stoffen interieur (incl dashboard) ? Wie helpt mij daaraan ?
Zover ik weet zijn er geen orginele hoezen meer te verkrijgen. Je moet met de stoelen , of een stukje stof als je het zelf wil doen , naar een bekleder en dan kijken welke stof er het dichste bij komt.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Is een achterbank van een GSA Break over te plaatsen in een GSA Berline ? En hoe zit dat met de zijpanelen. Zijn de achterdeuren wel hetzelfde ? Ik neem aan dat de voorstoelen wel zullen passen.
Ik heb een ander interieur op het oog voor mijn GSA Berline alleen komt dit dan wel uit een Break. Is dan wel handig als het past.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Quo schreef:Is een achterbank van een GSA Break over te plaatsen in een GSA Berline ? En hoe zit dat met de zijpanelen. Zijn de achterdeuren wel hetzelfde ? Ik neem aan dat de voorstoelen wel zullen passen.
Ik heb een ander interieur op het oog voor mijn GSA Berline alleen komt dit dan wel uit een Break. Is dan wel handig als het past.
De deurpanelen en voorstoelen zijn hetzelfde , volgens mij de achterbank ook maar zeker weten doe ik het niet.
Nooit uitgeprobeerd
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: blauwe bekleding
mojo schreef:op markplaats heeft iemand blauwe bekleding in de aanbieding…....
Waar dan , ik kan het niet vinden.
Of bedoel je die universele stoelhoezen.
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Iemand enig idee wat een “net” interieur voor een GSA mag kosten.
(voorstoelen, achterbank deurpanelen)
Of is het meer van ” Wat de gek er voor geeft”
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen: