Voor het eerst in de 4 jaar dat ik mn eend heb, heb ik eens bijgehouden hoeveel ie nou verbruikt. Ik kwam uit op 1 op 15 precies.
Dat is het dagelijkse half uurtje naar het werk via een rondweg (50 a 70 km/ uur) en een provinciale weg (80 km/u).
Is dit een normaal verbruik voor een 2CV6 Club uit ‘87?
Ben benieuwd wat jouw eendje/A-type verbruikt.
Vroeg me altijd af hoe iedereen kon weten hoeveel z’n auto verbruikt. Totdat ik in een TV programma over het zuinig rijden zag hoe simpel het is. Tank vol, km stand opschrijven, na tich kilometer tank weer volgooien. Kijken hoeveel kilometer je gereden hebt en dat delen door het aantal liters wat je in de tank kwijt kon. Bloos
Kijk hier eens ? Ik heb redelijk lang m’n kilometerstanden en verbruik bijgehouden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Hoe zuinig is je eendje.
Normaal is 1:12-14 voor een 2cv, dus 1 op 15 is zeker netjes!
1:10 bij doorstampen op de snelweg, en tegen de 1:12/13 bij het normaal rijden..
ongeveer denk ik dan, hou het niet bij. Als de meter aangeeft dat de tank ver leeg is vul ik m bij (zonder te kijken hoeveel er persies ingaat)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik rij 1 op 10/11 met de AK350 en de 2cv6, 1 op 16 met de 250 (2cv4) en 1 op 8 met de 57er AZU (LPG)
Tom Duckpower schreef:1:10 bij doorstampen op de snelweg, en tegen de 1:12/13 bij het normaal rijden..
ongeveer denk ik dan, hou het niet bij. Als de meter aangeeft dat de tank ver leeg is vul ik m bij (zonder te kijken hoeveel er persies ingaat)
En ik maar denken dat ze zuinig zijn not
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik rij met mijn dyane zeker 1op17-18, op vakantie naar texel (170KM, ca 90 km/h gemiddeld -laatste stuk is uiteraard langzaam rijden- 1op20 gehaald) Op de terugweg met wind tegen 1op17. Zeer netjes, als ik het zo zie! (goede motor dus ) Ohja, ik heb er geen dyanebak meer inzitten. Nadat die defect geraakt was is er een gewone bak in beland (bleek achteraf)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:
En ik maar denken dat ze zuinig zijn not
Mijn dyane reed ook altijd 1 op 16. de Ami rijdt 1 op 20 op de lange baan…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
1 : 17 haal ik ook altijd wel hoor! Ik tank wel altijd euro 98, misschien maakt dat nog iets uit?
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik zit tegen de 1 op 15 aan gemiddeld voor de eend, maar in de vakantie liep dit wel eens op naar 1 op 17 a 1 op 18. Ik rijd niet overdreven zuinig of zo. Ik vermoed ook dat de 123 ontsteking wel voor betere prestaties zorgt, maar ook voor hoger verbruik, ik heb ook geen 123 ontsteking, maar gewoon ouderwetse contactpuntjes, vind ik veel leuker.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
André schreef:Als ik het dak van de Mehari afhaal kom ik zowat niet meer boven de 80.
Ik ben deze zomer iemand tegengekomen die beweerde 135 te halen, zonder dak en voorruit plat (en gebukt, anders kon hij niet meer ademen). Was een tweezitter. Dat zal ook wel licht overdreven berg af en wind in de rug zijn,
maar van waar dat verschil van 55km per uur? (neem dan nog dat hij eigenlijk 120 reed)
@Rocco: stel je dit voor:
Jij zit in een Mehari waarvan de ruit helemaam los zit (dus ook niet meer met een scharnier vast). Je zal het ruit of plat achterin moeten leggen, of je moet het ruit met de hand vast te houden. Jij kiest voor het laatste. Ruit netjes rechtop in de positie zoals het bedoeld is. Ik denk dat je dan al niet meer hrder dan 50km/u kan omdat je dan het ruit al niet meer overeind kan houden. Enerzijds duwt dat rechtopstaande ruit de lucht voor zich uit, maar voor die lucht die vooruit geduwd wordt zit al meer lucht, dus je krijgt een verhoging vna de luchtdruk. Achter het ruit gebeurt iets vergelijkbaars, maar dan precies andersom, namelijk een vacuum. De krachten die op dat ruit staan zijn dus enorm.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik kan me wel voorstellen dat je dat lukt, brilletje op, moet kunnen toch?
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Lelijke Eend schreef:De krachten die op dat ruit staan zijn dus enorm.
dat vroeg ik toch niet?
De motor moet de kracht leverne om onder andere het ruit door de lucht te drukken. Hoe sneller je rijdt, hoe meer kracht die motor moet leverne. Op een gegeven moment is de motor niet meer in staat meer kracht te leveren en kan je niet harder.
Vraag beantwoord ?
Schijt aan originaliteit.
Dan zal die 135 wel overdreven zijn…
tenslotte, als je voorruit neergeklapt is, waar hang je dan je GPS om te eiken?