Heeft er iemand al Xenon verlichting in zijn/haar BX?
Aangezien mijn lichtopbrengst niet al te wild is wil ik het toch misschien maar gaan aanschaffen..
Of heeft er iemand ervaring met die Philips Vision Plus dingen?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Philips Blue Vision dingen kunnen best helpen, het is in elk geval de moeite waard om het te proberen. Setje lampjes kort 25 euro,setje xenon moet je al gauw 200 euro of meer voor rekenen.
Mijn ervaring is dat BX-koplampen (de originele aquaria, niet morettes) prima licht geven, mits er goeie lampjes in zitten, en, ook belangrijk, de lampen zelf in goede staat zijn. Probeer dus eerst eens een set koplampen van de sloop te halen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Harm schreef:
Mijn ervaring is dat BX-koplampen (de originele aquaria, niet morettes) prima licht geven, mits er goeie lampjes in zitten, en, ook belangrijk, de lampen zelf in goede staat zijn. Probeer dus eerst eens een set koplampen van de sloop te halen.
Het verchil is idd groot. Als koplampen ouder worden hebben ze snel een doffe aanslag.. nieuwe koplampen hebben VEEL helderder glas
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
robski schreef:Dit is ook zo`n link en ben benieuwd naar de ervaringen hiermee..
Al vertrouw ik het niet echt.. en vermoed dat het (gevulde gas) na zoveel maanden wel uitgewerkt is..
Lijkt me wel scherp.
Zulke heb ik er nu inzitten, en geven een stuk minder licht (ik heb ze overigens van Autostyle)..
De Xenon kits kosten 150euri, dus misschien wel te overwegen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
McDean schreef:Harm schreef:
Mijn ervaring is dat BX-koplampen (de originele aquaria, niet morettes) prima licht geven, mits er goeie lampjes in zitten, en, ook belangrijk, de lampen zelf in goede staat zijn. Probeer dus eerst eens een set koplampen van de sloop te halen.
Het verchil is idd groot. Als koplampen ouder worden hebben ze snel een doffe aanslag.. nieuwe koplampen hebben VEEL helderder glas
Ik heb, dacht ik, wel knappe koplampen, maar wat kosten nieuwe!?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
Ik heb, dacht ik, wel knappe koplampen, maar wat kosten nieuwe!?
Nieuwe koplampen kosten rond de 60 EUR per stuk voor originele Valeo exemplaren. Ik heb overigens ook wel eens Xenon overwogen en op internet diverse sets aangeboden zien staan.
Je moet wel Bi Xenon hebben voor H4. Dus een kit die in staat is zowel gedimd als grootlicht te geven. Dan kun je vaak nog kiezen uit de kleurtemperatuur van staalblauw tot bijna paarsblauwwit.
Ik vraag me voornamelijk bij die kits af welke nu goed zijn. Sommige kits kosten 200 EUR en andere bijna 450 EUR. Je maakt mij niet wijs dat ze precies dezelfde kwaliteit hebben. Ook vraag ik me af of ze gebruik maken van standaard lampjes en of je die makkelijk kan nabestellen. Tevens is de garantie /service ook wel interessant. Stel dat zo’n voorschakelapparaat over 2 jaar kapot gaat. Kun je die nabestellen of moet je weer een complete nieuwe kit kopen van een ander fabrikaat.
Vragen, vragen…
mpostma schreef:Superdave schreef:
Ik heb, dacht ik, wel knappe koplampen, maar wat kosten nieuwe!?
Nieuwe koplampen kosten rond de 60 EUR per stuk voor originele Valeo exemplaren. Ik heb overigens ook wel eens Xenon overwogen en op internet diverse sets aangeboden zien staan.
Je moet wel Bi Xenon hebben voor H4. Dus een kit die in staat is zowel gedimd als grootlicht te geven. Dan kun je vaak nog kiezen uit de kleurtemperatuur van staalblauw tot bijna paarsblauwwit.
Ik vraag me voornamelijk bij die kits af welke nu goed zijn. Sommige kits kosten 200 EUR en andere bijna 450 EUR. Je maakt mij niet wijs dat ze precies dezelfde kwaliteit hebben. Ook vraag ik me af of ze gebruik maken van standaard lampjes en of je die makkelijk kan nabestellen. Tevens is de garantie /service ook wel interessant. Stel dat zo’n voorschakelapparaat over 2 jaar kapot gaat. Kun je die nabestellen of moet je weer een complete nieuwe kit kopen van een ander fabrikaat.
Vragen, vragen…
Ja, Bi-Xenon, zat ik ook nog om te twijfelen, is circa 50euro duurder.. maar zul je het gebruiken met al zoveel licht.. ff seinen is er niet bij! (dacht ik)
De kwaliteit… tja tuurlijk zit er verschil in.
Ik zat zelf te denken aan Philips IC (converter) en die lampen zijn voor circa 40euro (dacht ik) na te bestellen..
Maar misschien als er meer mensen geinteresseerd zijn dat we samen kunnen bestellen.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Die laatste link van jou vind ik een beetje vaag. Die kleurtemperaturen worden steeds hoger??
Onthou dat origineel OEM Xenon rond de 4000 tot 4500K zit. 6000K is al vrij blauwig, en als het je primair om lichtopbrengst gaat wil je zo wit mogelijk, NIET blauw, paars etc..
rb schreef:Die laatste link van jou vind ik een beetje vaag. Die kleurtemperaturen worden steeds hoger??
Onthou dat origineel OEM Xenon rond de 4000 tot 4500K zit. 6000K is al vrij blauwig, en als het je primair om lichtopbrengst gaat wil je zo wit mogelijk, NIET blauw, paars etc..
Waarom heeft een laguna etc dan paars licht?
Al zou ik zelf rond de 5500k gaan zitten denk ik..
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb morrettes dus 2x 55 watt als grootlicht dit scheeld trouwens ook al heel wat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Superdave schreef:rb schreef:Die laatste link van jou vind ik een beetje vaag. Die kleurtemperaturen worden steeds hoger??
Onthou dat origineel OEM Xenon rond de 4000 tot 4500K zit. 6000K is al vrij blauwig, en als het je primair om lichtopbrengst gaat wil je zo wit mogelijk, NIET blauw, paars etc..Waarom heeft een laguna etc dan paars licht?
Hoe ouder Xenon pitten worden hoe blauwer (tot paars aan toe)
Begin je met normaal Xenon licht (wit) dan is het pitje bij paars wel aan vervanging toe.
Sjonnies vinden dat paarsblauwe meestal stoerder, omdat je dan beter het verschil ziet met (goed witte) halogeen pitjes. Dus tunersites bieden dat aan.
Hoe wit is wit, of hoe blauw is blauw hangt af van de berekening en representatie zie bijv de verschillen tussen deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_temperature
en deze:
http://www.techmind.org/colour/coltemp.html
Ik denk niet dat je enige garantie kunt ontlenen aan de plaatjes op die tuner-sites.
Ik zat zelf te denken aan Link Philips IC (converter) en die lampen zijn voor circa 40euro (dacht ik) na te bestellen..
Dan moet je mij toch eens vertellen waar, wat ik online zie is ~75EUR/st.
Ga er wel vanuit dat een Xenon pit 5000uur mee gaat (halogeen 1000) dus je kan er in je Bixje nog wel ff plezier van hebben Voor een moderne auto komt het neer op zo’n 200-250dkm (als je meestal je lichten aan hebt)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Superdave schreef:Via het autoweek forum, kwam ik hierop:
blijkt een goed setje te zijn voor dat geld..
maar ik moet inderdaad gewoon wit licht hebben..
Dan moet je gewoon 4300k nemen. Het is wel erg goedkoop zeg. Kreeg je een Duitse reactie of een Engelse (omdat ie in China geregistreerd staat)?
Die laatste xenon zou ik maar niet doen
De link die eerder in de topic staat van marktplaats waar de lampen voor 15euro worden aangeboden…. NIET DOEN ! ! ! !
Die dingen zijn 100Watt en zijn dus niet geschikt voor de openbare weg! Als ze je er mee zien rijden krijg je er ook zekerteweten een behoorlijke prent voor!!!
Ik heb zelf ronde koplampen met BMW E34 projectorlampen. De buitenkant van morette dus en de lampen zelf van de E34. In de projectorlampen heb ik H7 Xenon zitten en H7 grootlicht (geen Xenon).
Xenon in de standaard koplampen is niet aan te raden, want de reflectors zijn daar niet voor geschikt. Het kan wel, maar je krijgt denk ik een lichtvlek en geen projectie.
Overigens is een vriend van mij importeur van Xenon vanuit Duitsland, dus niet de Japanse/Chinese rotzooi. Als er meerdere gegadigden zijn, kan ik ze voor 175euro de set regelen, zowel H4 als H7. Bi-Xenon H4 lampen kan ook, maar die zijn iets duurder. Er zit een jaar garantie (zonder lastig gedoe) op en hij heeft er al heel veel verkocht en allemaal tevreden klanten.
WYD schreef:Die laatste xenon zou ik maar niet doen
De link die eerder in de topic staat van marktplaats waar de lampen voor 15euro worden aangeboden…. NIET DOEN ! ! ! !
Die dingen zijn 100Watt en zijn dus niet geschikt voor de openbare weg! Als ze je er mee zien rijden krijg je er ook zekerteweten een behoorlijke prent voor!!!Ik heb zelf ronde koplampen met BMW E34 projectorlampen. De buitenkant van morette dus en de lampen zelf van de E34. In de projectorlampen heb ik H7 Xenon zitten en H7 grootlicht (geen Xenon).
Xenon in de standaard koplampen is niet aan te raden, want de reflectors zijn daar niet voor geschikt. Het kan wel, maar je krijgt denk ik een lichtvlek en geen projectie.
Overigens is een vriend van mij importeur van Xenon vanuit Duitsland, dus niet de Japanse/Chinese rotzooi. Als er meerdere gegadigden zijn, kan ik ze voor 175euro de set regelen, zowel H4 als H7. Bi-Xenon H4 lampen kan ook, maar die zijn iets duurder. Er zit een jaar garantie (zonder lastig gedoe) op en hij heeft er al heel veel verkocht en allemaal tevreden klanten.
1. Ik wil geen BMW spullen in me bx
2. het is echte xenon
3. over dat lichtvlak kan ik me iets bij voorstellen
4. lees dit topic eens door
5. voor 100euro is het toch niet gek
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.