Na een tijdje het verbruik bij te hebben gehouden kom ik ongeveer uit op 1 15 gemiddeld, lange en korte stukken dus. Is dit een normale waarde voor een visa in de winter? Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, dacht een visaatje iets zuiniger zou moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: verbruik visa11e s6
mvbbx schreef:Na een tijdje het verbruik bij te hebben gehouden kom ik ongeveer uit op 1 : 15 gemiddeld, lange en korte stukken dus. Is dit een normale waarde voor een visa in de winter? Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, dacht een visaatje iets zuiniger zou moeten zijn.
Dat is erg netjes, een 1100 motortje, met een 4 bak en de stroomlijn van een tuinschuur…. mijn visa’s kwamen nooit onder de 1 op 13….
vergeet niet dat je hier te doen hebt met eeb blok uit de jaren ‘70, met een carburateur en dus geen moderne auto…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: verbruik visa11e s6
Is heel netjes inderdaad. Normaal is 1 op 14. Een AX is veel zuiniger (1 op 17 carburateur, de injectie doet 1 op 15-16).
Overigens heeft een Visa juist een bijzonder goede aerodynamica. Was in die tijd (1978) vrij revolutionair.
Re: verbruik visa11e s6
waterman771 schreef:
Dat is erg netjes, een 1100 motortje, met een 4 bak en de stroomlijn van een tuinschuur…. mijn visa’s kwamen nooit onder de 1 op 13….
vergeet niet dat je hier te doen hebt met eeb blok uit de jaren ‘70, met een carburateur en dus geen moderne auto…..
Vind het idd wel meevallen met die stoomlijn hoor, vind hem (zeker gezien de leeftijd) helemaal niet super windgevoelig of lawaaiig.
Maar goed om te weten dat het toch niet zo slecht is met het verbruik!
Ik mijn Visa vandaag helemaal vol gegooid. Ik ga het uitrekenen.
Visa’s hebben een carburateur. Hoe zit het met de auto’s van tegenwoordig. Wat is daar anders aan? M.b.t. carburateur.
1 op 15 is denk ik wel erg netjes. Hoe heb jij het gemeten, de zuinigheid?
Nou niet wetenschappelijk ofzo… Gewoon een aantal keer de tank volgooien en kijken wat van die tankbeurten het gemiddeld verbruik is. Het is natuurlijk wel van belang hoe je rijdt en welke afstanden. Ik rij meestal wel minimaal 20+ km en langere afstanden en maar zelden heel korte stukjes. Ik rij, zeker van en naar mijn werk, wel redelijk door. Ik kom dan ongeveer op 1: 15 uit.
Visa Ventje schreef:
Visa’s hebben een carburateur. Hoe zit het met de auto’s van tegenwoordig. Wat is daar anders aan? M.b.t. carburateur.
Die hebben een injectie met een injectiecomputer die constant meet en berekend of de verbranding wel optimaal is. Zoniet, dan wordt het benzine-lucht-mengsel wat verarmd of verrijkt.
Bij een carburator gebeurt die arm-rijk afstelling met een schroef, bijgevolg is die dan ook ‘statisch’ (altijd hetzelfde) terwijl de afstelling van de injectie dynamisch is.
De 11re’tjes die ik gehad heb dronken allemaal rond de 1 op 14.
Echter, mijn eerste auto, een Visa super E uit 1982 dronk slechts 1 liter op de 20 km!! Het ding was niet vooruit te schoppen, liep op de top maar 110, maar steevast 1 op 20.
Test
Het laagste verbruik wat ik heb gehaald was 1 op 17 a 18. Dat was op en neer naar de belgische ardennen. Het hoogste overigens 1 op 8 maar toen had ik nog niet door hoe ik de choke het beste kon gebruiken.
Normaal rijdt ie 1 op 13 in de winter en ik rij stukken van 10 km min of meer stadsritten. Zomers iets zuiniger.
Hij is inderdaad niet bijzonder windgevoelig (gelukkig) Vorige week mijn deur uit mijn handen laten waaien ops: omdat ik eigenlijk geeneens door had dat het onderweg zo flink waaide. Terwijl als ik met de bijna twee keer zo zware scorpio van mijn vader rij ik echt moeite heb met wind.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik rij tussen de 1 op 15 en de 1 op 20 met mijn visaatjes. Ze zijn uit ‘86. 1 op 20 haal ik alleen met 100 op de snelweg. Maar dan heb ik ook alle tijd
Naar mijn werk is maar een paar kilometer, ik pak danook alleen de auto als ik laat ben of als het regent.
Op zaterdagochtend heb ik altijd een raceritje tegen de klok. Begin dan om 7 uur er is bijna niemand op de weg, vertek altijd te laat. En er zitten zulke leuke bochtjes met de visa in het ‘parcours’ Dat het gewoon vervelend is als er iemand voor je rijd.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
verbruik visa
Ik ben met de caravan achter de visa (450 kg caravan & 70kg bagage) van enschede naar Zuid-Limburg gereden en weer terug, het verbruik lag met de 1100 4bak ,en een gangetje van constant 90 rond de 1 op 14…
Het is economischer om met de caravan erachter 90 te rijden, dan overwint de motor het weer van de wind en is het toerental gunstiger…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Daarbij, als je 90 rijdt op de teller zal je daadwerkelijk 80 rijden
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
verbruik
Mijn teller wijkt niet af, daarbij, ik haalde met 90 alles en iedereen met caravan in, moest je ze zien kijken….
dachten vast dat het met die spoiler een of andere superminiturbo was…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist