15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Citroen C6 in de (auto)bladen
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 oktober 2006 04:44 PM
  [ # 211 ]

C6 vs Sm

http://www.evo.co.uk/news/evonews/202473/this_months_evo.html

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 27 oktober 2006 05:00 AM
  [ # 212 ]

C6 vs BM5 vs s80 in de AMS, met blijkbaar heel vreemde waarderingen (typisch AMS zou ik zeggen, maar goed…)

http://www.auto-motor-und-sport.de/auto_motor_und_sport_heft_23_2006.129964.htm

zie ook de commentaren van de duitse citrofielen:

http://forum.acc-intern.de/showtopic.php?threadid=58327&time=1156842931

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 27 oktober 2006 03:18 PM
  [ # 213 ]
Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 19 november 2006 08:01 PM
  [ # 214 ]

C6 staat in Top Gear

word deze keer vergeleken met de Lexus 450h en de Mercedes-Benz CLS320 CDI onder de titel: Antidepressiva

Mooi stukje:

Ook tijdens het rijden gaan alle conventies resoluut overboord.
De bestuuring is zo licht dat je het je vergeven is wanner je er
eerst eventjes van overtuigd raakt dat het stuurwiel helemaal ner-
gens mee verbonden is. Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben
met het feit dat Fransen één hand aan het stuur hebben en de
andere nodig hebben voor het roken, drinken of praten, dus lichte
bestuuring is vereist.

Laughing  Laughing 


het grootste minpunt is de Afschrijving, voor de rest postitief Cool

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 november 2006 06:08 PM
  [ # 215 ]
eviltwin schreef:

C6 vs BM5 vs s80 in de AMS, met blijkbaar heel vreemde waarderingen (typisch AMS zou ik zeggen, maar goed…)

http://www.auto-motor-und-sport.de/auto_motor_und_sport_heft_23_2006.129964.htm

(..)

klein stukje online te lezen, met foto’s:
http://www.auto-motor-sport.de/test_technik/vergleichstests/bmw_525d_volvo_s80_d5_citroen_c6_hdi_kontrast_mitte.132123.htm

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 07 december 2006 05:11 PM
  [ # 216 ]

In het december nummer van Autokampioen een vergelijking tussen alternatieve ministers-auto’s door beroepschauffeurs. Van de C6 3.0 V6, S80 D5, GS450h en SKODA Superb, wordt de Superb gekozen tot beste alternatief, wat me niet zo verbaast omdat die meer beenruimte heeft dan de lange versie van de Audi A8 en nog onopvallender is.
De door autojournalisten wel gewaardeerde Volvo S80, wordt beschouwd als de ‘absolute teleurstelling van de test’ omdat het een stuiterende herriebak is.

De chauffeur van Brinkhorst was niet erg blij met de C6: lekker ruim achterin dus fantastisch om in te werken, maar gevoelloze besturing, moeilijke navigatiebediening, matig afleesbare HUD en het rijdt als een boot. Confused
Ook twijfelt hij aan de kwaliteit omdat na 2 maanden de stoel loszat.
Verder is de auto niet te bepantseren (huh?) en te opvallend.

De C6 wordt derde: ze scoort drie derde plaatsen en een eerste plaats bij de chauffeurs.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 december 2006 06:31 PM
  [ # 217 ]
Texter schreef:

In het december nummer van Autokampioen een vergelijking tussen alternatieve ministers-auto’s door beroepschauffeurs.(..)
De chauffeur van Brinkhorst was niet erg blij met de C6 (..)

hoe oud is die test Confused: brinkhorst is al 4maanden geleden ontslagen Shocked of hoort die auto met chauffeur bij z’n wachtgeldregeling Rolling Eyes

EDIT brinkhorst was opgestapt dus die krijgt geen wachtgeld Idea

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 07 december 2006 09:46 PM
  [ # 218 ]

Brinkhorst heeft die C6 hierheen gehaald, daarom wordt hij ook genoemd. Zijn opvolger Wijn rijdt er nu in rond…met dezelfde chauffeur. Maja wie is minister Wijn nou weer? Wink

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 06 maart 2007 12:34 AM
  [ # 219 ]

Na tegenzin om het blad te halen: in de huidige AutoWeek (nr.9): de 2.2HDIF Exclusive tegen een Amerikaans apparaat met Benz diesel erin.
Ze vinden het een fijne motor ook al ‘is de Toyota 2.2 sterker’ (wtf?...in een vergelijking tussen 2 andere auto’s)
Er staat niks in het artikel over andere vering en volgens AW is de spoiler ook hetzelfde als bij de andere motoren. De bekerhouders zijn handig, maar de stoelverwarmingsknop, onverlichte knoppen en digitale display onhandig. De laatste wordt onleesbaar als de zon erop schijnt.
De Amerikaan krijgt de winst omdat hij lekker hard gaat, ook al is hij oncomfortabel, onzuinig, slechter afgewerkt, lawaaiiger, minder uitgerust en heeft hij telkens 10.000 km eerder een beurt nodig. Het ontbreken van zijairbags en voetgangerveiligheid worden ook weggewimpeld waarop de Chrysler dus ook 5 sterren voor veiligheid krijgt…
Testmetingen: 0-100 in 11,7 sec. (opgave 9,6), 80-120 in IV/V in 8,2/9,6 sec., verbruik 1:12,6/7,9l.

De 2.2HDI Exclusive is trouwens met zijn E66.280 de duurste (standaard) viercylinder van Nederland, wat ik concludeer uit de AW prijslijst. Mercedes is eindelijk van de troon gestoten. De Lotus Europa is marginaal duurder maar die tel ik voor het gemak niet mee Wink ...Donkervoort staat niet in de lijst hehe.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 06 maart 2007 03:35 PM
  [ # 220 ]

De Totota Landcruiser kost als 5deurs Exclusive met 3L 4-cil 75kEUR Laughing

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&jaar=1&srchpage=4&id=43785&cache=no

In de Autozeitung van de maand staat trouwens een korte test van de C6 2.2HDi170 biturbo FAP

http://www.autozeitung.de/online/index.php?render=7451

meetwaarden (vergelijk deze eens met de AW Confused ):

0-100km/h 9,8s
60-100km/h 5,6s
80-120km/h 6,9s
top 217km/h
verbruik 9,7L/100m

Een overwegend positief verhaal, met idd te opmerking dat de dikste uitvoering duurder is dan een Benz. Ze zijn ook erg tevreden over de vering en roemen de sportstand specifiek, als nuttig bij autobahn-jakkeren.

Het verbruik is iets hoger dan de EU-opgave, maar dat is te verwachten; als vergelijking: in het zelfde blad een test van een X5 4.8i
EU verbruik= 12,5L/100km
testverbruik 18,7L/100km Shocked

Het lijkt me trouwens dat je 80-120km/h in de hoogste versnelling doet = VI, zeker met een Diesel Biturbo die zijn max. koppel al vanaf 1500tpm afgeeft, sukkels van de AW Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 06 maart 2007 04:03 PM
  [ # 221 ]

Bij de Autoweek (en Carbase) gaat wel vaker wat fout: Zo staat de 2.2HDi met standaard automaat in de prijslijst Rolling Eyes

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2007 04:18 PM
  [ # 222 ]
Texter schreef:

Brinkhorst heeft die C6 hierheen gehaald, daarom wordt hij ook genoemd. Zijn opvolger Wijn rijdt er nu in rond…met dezelfde chauffeur. Maja wie is minister Wijn nou weer? Wink

Die ligt er nu ook alweer uit. Wie zat er nu op economische zaken?

Ik heb die C6 test van autoweek in de supermarkt doorgebladerd. Wat een fluttest toch weer.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 07 maart 2007 12:48 AM
  [ # 223 ]
eviltwin schreef:

De Totota Landcruiser kost als 5deurs Exclusive met 3L 4-cil 75kEUR Laughing

ACK! Ik had het over auto’s, niet over tractoren. Wink De gemiddelde koper zal zo’n ding waarschijnlijk zonder BTW aanschaffen hehe.

Die AZ meetwaarden zijn inderdaad een stuk beter…ik lees het wel in de Autoreview.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 15 maart 2007 05:20 PM
  [ # 224 ]

Hmmz weer de AutoWeek (je moet toch wat in de supermarkt…): een overgenomen kritisch testje uit AutoBild met betrekking tot schokdemping.
Ze hebben een meetpoppetje en wat sensoren in een stel auto’s gegooid waarmee ze o.a. de verticale versnelling kunnen berekenen bij verschillende soorten hobbels. De Mercedes E en de C6 vertegenwoordigen het E segment (F segment doet niet mee) en scoren ook meteen het beste als de enige auto’s die alleen groene waarden laten zien. Stoelcomfort is niet meegemeten.
1. E280CDI met Airmatic: 10 (cijfer, niet de versnelling Wink)
2. E met stalen vering: 9,7
3. C6 2.7HDiF: 8,7.

- ‘hobbelbaan’: C6: 7,3; E+A: 10; E:8,7. Bij 50 en 100 km/u. De C6 scoort   minder omdat de voorwielophanging licht trilt.
- Putdeksels/richels: C6: 10; E+A:9,7; E: 10. (50/100)
- Kinderkopjes: C6:9,7; E+A:10; E:8,7. (50/100)
- Snelweg: C6:10; E+A: 9,7; E: 8,7. (130)
In mijn ogen wordt de relevantie van de test minder door het feit dat ze geen beladen proeven hebben verricht. Alleen bij de E hebben ze gekeken wat het verschil was tussen Airmatic en stalen vering in beladen toestand met als uitkomst 8,3 vs 6,7. Het type banden (zomer/winter) wordt niet vermeld, noch de buitentemperatuur of druk in de banden.

Verders…de BMW 1 serie is hekkensluiter met een 3,3 gemiddeld. Ongetwijfeld zit er daarin extra dik schuim in de dakbekleding. Een Golfje met 16” eronder scoort 0,4 punt lager dan eentje op 15” velgen wat vooral op de snelweg bij 130 te merken is: 5,5 vs 6,7. Dus als je een 11 wilt halen met een C6: 17”!
Lachwekkend is de conclusie dat het overall resultaat belabberd is, hoewel ze bij AW normaliter vrijwel altijd de ‘scherpste’ onderstellen laten prevaleren en elke vorm van comfort klakkeloos opofferen. Die lui kunnen echt geen prioriteiten stellen. Laughing

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 juli 2007 03:43 PM
  [ # 225 ]

grappige test in autobild…kijken of auto’s aan hun stereotypen voldoen.

C6 wint op comfort, stijl en veiligheid Very Happy

intro
 

C6
 

Eindoordeel
 

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
15 van de 22
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook