WYD schreef:Die laatste xenon zou ik maar niet doen
De link die eerder in de topic staat van marktplaats waar de lampen voor 15euro worden aangeboden…. NIET DOEN ! ! ! !
Die dingen zijn 100Watt en zijn dus niet geschikt voor de openbare weg! Als ze je er mee zien rijden krijg je er ook zekerteweten een behoorlijke prent voor!!!
OK. Zijn dus gewone halogeen 100 watters met een xenon kleurtje? Wettelijk gezien gaat het er natuurlijk om dat het spul een E keur oid heeft.
WYD schreef:
Xenon in de standaard koplampen is niet aan te raden, want de reflectors zijn daar niet voor geschikt. Het kan wel, maar je krijgt denk ik een lichtvlek en geen projectie.
Als het H4 Bi Xenon “lampje” een lichtpunt op precies dezelfde plaats genereert als een conventioneel H4 halogeenpitje, zal de reflector daar niet anders mee omgaan. Je lichtbeeld zal dan ook precies hetzelfde moeten zijn. Hetzelfde moet natuurlijk ook voor grootlicht gelden.
Als de fabrikant van het spul genereeert dat het compatible is met H4, zou het toch gewoon moeten werken?
WYD schreef:Overigens is een vriend van mij importeur van Xenon vanuit Duitsland, dus niet de Japanse/Chinese rotzooi. Als er meerdere gegadigden zijn, kan ik ze voor 175euro de set regelen, zowel H4 als H7. Bi-Xenon H4 lampen kan ook, maar die zijn iets duurder. Er zit een jaar garantie (zonder lastig gedoe) op en hij heeft er al heel veel verkocht en allemaal tevreden klanten.
Haha, ik ben wel geinteresseerd in Bi Xenon H4, maar dan wel in gewone vierkante vissekommen.
mpostma schreef:WYD schreef:Die laatste xenon zou ik maar niet doen
De link die eerder in de topic staat van marktplaats waar de lampen voor 15euro worden aangeboden…. NIET DOEN ! ! ! !
Die dingen zijn 100Watt en zijn dus niet geschikt voor de openbare weg! Als ze je er mee zien rijden krijg je er ook zekerteweten een behoorlijke prent voor!!!OK. Zijn dus gewone halogeen 100 watters met een xenon kleurtje? Wettelijk gezien gaat het er natuurlijk om dat het spul een E keur oid heeft.
Het zijn wel echte xenon lampen, zie het autoweek forum, en de tekst bij EBAY!
nog een en zoek op de verkoper van ebay: profi998
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Ik heb ook gekeken naar Xenon. De prijs houd met nog een beetje tegen, ik heb het gevoel dat ze nog wel verder zakken over niet te lange tijd.
Maar als je te klagen hebt over de lichtopbrengst van je BX: dat ken ik. Mijn vorige break (de huidige van stoterstangen90) had erg weinig licht. Aaangezien ik die als sinds 240 dkm had ging het zo langzaam achteruit dat ik het eigenlijk niet merkte. Tot op een gegeven moment elke keer 1 van de twee koplampen uitviel en een nieuwe pit geen verschil maakte. Dan deed ie het even weer en weer uit. En toen viel het me eigenlijk pas op dat ook met nieuwe pit de opbrengst niet meer was. Raar toch?
Wat blijkt: stekkers van de draadboom afgeknipt, nieuwe gekocht bij de automateriaalzaak en nieuwe pitten erin en een WERELD van licht. Ik geloof vast dat met een setje nieuwe koplampunits het nog beter zou zijn.
Het kan dus wel degelijk goed met de BX, hoor!;)
Zoals ik al zei, 100watt mag niet voor dimlicht!
Daar kan dus ook nooit een E-keur op zitten, tenzij de lamp geschikt is voor grootlicht, dat mag wel.
Maar voor dimlicht geldt een max. van 55Watt, daar mag absoluut niet van afgeweken worden.
WYD schreef:Zoals ik al zei, 100watt mag niet voor dimlicht!
Daar kan dus ook nooit een E-keur op zitten, tenzij de lamp geschikt is voor grootlicht, dat mag wel.
Maar voor dimlicht geldt een max. van 55Watt, daar mag absoluut niet van afgeweken worden.
waar zie je 100watt staan?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Chinco schreef:Wat blijkt: stekkers van de draadboom afgeknipt, nieuwe gekocht bij de automateriaalzaak en nieuwe pitten erin en een WERELD van licht. Ik geloof vast dat met een setje nieuwe koplampunits het nog beter zou zijn.
Het kan dus wel degelijk goed met de BX, hoor!;)
Soms zijn ze zo beroerd dat je telkens aan de stekkers moet frotten voor ze uberhaupt aangaan. Reken er maar dat er bij mij dus inmiddels een nieuw setje stekkers op de nieuwe koplampunits zit. En toch wil ik best Xenon Maar dan wel met vierkante koplampen.
Superdave schreef:WYD schreef:Zoals ik al zei, 100watt mag niet voor dimlicht!
Daar kan dus ook nooit een E-keur op zitten, tenzij de lamp geschikt is voor grootlicht, dat mag wel.
Maar voor dimlicht geldt een max. van 55Watt, daar mag absoluut niet van afgeweken worden.waar zie je 100watt staan?
Om hier nog even op terug te komen. In die Ebay advertentie wordt een set aangeboden van de firma “Arcs” met Bi-XENON H4 en E-keur. Ik zie de term 100 Watt ook nergens terugkomen. Overigens is deze bieding wel afgelopen en geeindigd op 133 EUR.
@Wyd, maar als je via die maat van je aan een leuke set Bi Xenon H4 kan komen voor een nette prijs ben ik absoluut serieus geinteresseerd.
WYD schreef:Ik heb zelf ronde koplampen met BMW E34 projectorlampen. De buitenkant van morette dus en de lampen zelf van de E34. In de projectorlampen heb ik H7 Xenon zitten en H7 grootlicht (geen Xenon).
Heeee, is het gelukt met de BMW lampen?
Dan zijn we al met z’n tweeën in nederland
Binnenkort moet ik naar de apk, laat ik de BMW lampen eens zitten, benieuwd of het goed gaat
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Quote:
De Nieuwste 100W 7500K Xenon effect lampenset met echt Extreem Witte/blauwe tint, nu nog feller!
Set is 100W (meeste andere Xenon-lampen en Philps BlueVision lampen aangeboden zijn vaak 55W)
Set Bestaat uit 1 Set van 2st. H1, H3, H4 of H7 lampen. (100W, 12V)
Staat in de advertentie op marktplaats.
Blijkt wel weer dat je er ECHT verstand van moet hebben om zoiets op een goede en veilige manier toe te passen in de praktijk, die andere BMW units erin lijkt mij een goede oplossing, deze kunnen waarschijnlijk beter tegen de temperatuur van de xenon lampen.
Goed, maar wat zijn de beperkingen voor de APK?
-Dimlichten mogen alleen WIT of AMBERGEEL licht uitstralen, Xenon lijkt blauw maar geeft op de weg en op het testapparaat een witte kleur, imitatiesetjes geven vaak andere niet toegestane kleuren en daarvoor moet overgegaan worden tot afkeur.
-Dimlichten mogen een daling hebben van 0,5 tot 4 cm/m en moeten volgens een bepaald beeld licht uitstralen, ik heb een jaar geleden op een demonstratie van het RDW een aantal Xenon kits gezien die later zijn ingebouwd en die een vreselijk beeld geven en dus vaak worden afgekeurd.
Al met al, weet wat je doet!!
Mijn advies zal ook zijn,: zorg voo 2 goede koplampen met heldere (niet door steenslag dofgeworden) glazen en goede reflectoren, stop daar nieuwe Philips night vision of een dergelijk lampje in en dan heb je een zeer behoorlijke lichtopbrengst!
Je hoeft wat mij betreft niet altijd te streven naar meer dan perfectie, dat geeft vaak meer problemen dan genoegen!!!
Emiel
WYD schreef:Quote:
De Nieuwste 100W 7500K Xenon effect lampenset met echt Extreem Witte/blauwe tint, nu nog feller!
Set is 100W (meeste andere Xenon-lampen en Philps BlueVision lampen aangeboden zijn vaak 55W)
Set Bestaat uit 1 Set van 2st. H1, H3, H4 of H7 lampen. (100W, 12V)Staat in de advertentie op marktplaats.
Hehe, gevonden (marktplaats was de trigger). Maar de quotes van Superdave wijzen naar div. ebay advertenties waar wel “echte” xenon sets worden aangeboden. Die werken meestal maar op 35 Watt wat veel logischer is. Die kosten ook wel meer dan 15 EUR natuurlijk: MAAR 133 EUR is nog steeds erg goedkoop.
FF Serieus. Kun je meer vertellen over die sets die je kennis aanbiedt? Anders ff PB of MSN.
Over quotes gesproken:
Ik kom wel vaak op de ebay site deze tekst tegen:
Im Bereich der StvO nicht zugelassen.
STvO blijkt na even Googlen het volgende te betekenen:
Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
Ofwel. Die dingen zijn in Duitsland blijkbaar niet legaal. En toch allemaal blij een E-keur. Wat mot je daar nu mee? Emiels ervaring als keurder zegt natuurlijk wel genoeg (toch vaak een slecht lichtbeeld). Maar toch ben ik wel hardnekking en nieuwsgierig
Ik hoop dat die gasten van ebay reageren, dan bestel ik 1 setje en zal de ervaring posten. ik ga overigens voor de 6000k versie… denk ik
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Ik zou voor 8000K gaan, heb ik zelfs ook voor gekozen.
Geeft een heel helder wit beeld, met iets blauwig, maar gewoon echt heel helder wit, dus niet het gelige wit.
Hou er wel rekening mee dat er zoiezo 28euro bij komt voor het versturen vanuit Azië naar Duitsland (zie helemaal onderaan de advertentie). Dan zal er vervolgens nog zo’n 12euro bijkomen voor het versturen naar Nederland.
Zit je al op 178Euro.
@marten, morgen weet ik meer
WYD schreef:Ik zou voor 8000K gaan, heb ik zelfs ook voor gekozen.
Geeft een heel helder wit beeld, met iets blauwig, maar gewoon echt heel helder wit, dus niet het gelige wit.Hou er wel rekening mee dat er zoiezo 28euro bij komt voor het versturen vanuit Azië naar Duitsland (zie helemaal onderaan de advertentie). Dan zal er vervolgens nog zo’n 12euro bijkomen voor het versturen naar Nederland.
Zit je al op 178Euro.@marten, morgen weet ik meer
als je ervan uitgaat dat hij dan 128euri is… maargoed WYD ik wil graag ook een prijsje weten voor mijn BX (bi xenon) en voor een Volvo S60 (h7???)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
mpostma schreef:Chinco schreef:Wat blijkt: stekkers van de draadboom afgeknipt, nieuwe gekocht bij de automateriaalzaak en nieuwe pitten erin en een WERELD van licht. Ik geloof vast dat met een setje nieuwe koplampunits het nog beter zou zijn.
Het kan dus wel degelijk goed met de BX, hoor!;)Soms zijn ze zo beroerd dat je telkens aan de stekkers moet frotten voor ze uberhaupt aangaan. Reken er maar dat er bij mij dus inmiddels een nieuw setje stekkers op de nieuwe koplampunits zit. En toch wil ik best Xenon Maar dan wel met vierkante koplampen.
Als je het allemaal goed schoonmaakt, de kabel nog goed is en de stekker niet weggebrand of gesmolten, kun je de oude koplampstekkers gewoon hergebruiken. Wel aan alle kanten even insmeren met kopervet of -spray om te voorkomen dat er weer oxidatie plaatsvindt. Werkt bij mij al weer een jaar of 4 per-fect.
Ich bin ein Breaker