Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Al een tijdje zat het in de planning om weer eens aan de GS van mijn broer te gaan werken (wyedema). Er was al wel het nodige aan gedaan maar nu was het eigenlijk de bedoeling om haar weer eens aan de praat te hebben. Vandaag zouden we(Citroen23, wyedema en ik) dan ook naar de Sleutelclub Leek gaan waar deze auto staat gestalt. Omdat mijn Xantia break nog steeds lekte op de dikke leiding van de retourbundel zouden we dat eerst nog even aanpakken. Gewoon een stuk eraf halen en er weer op zetten. Gelijk ook even de LHM verversen. Dit was ook echt nodig. Het was gewoon bruin wat er uit kwam.
Toen dit dan ook eenmaal klaar was zouden we aan de slag met de GS. Met enig gepruts met een krik haar op de brug gezet. Voordat we er aan zouden beginnen toch voor de gein maar eens kijken hoe de bodem is. Dit bracht niet echt vrolijke gezichten. De bodem was begonnen om zichzelf langzaam op te lossen van deze aarde. Her en der waar toch wel grote gaten ontstaan. Tja, nu kun je daar wel de nodige onderdelen op zetten maar is dit het wel waard. Iets om over na te denken. Voor niet al te veel heb je ook een mooie rijdende GS. De huidige is dan als donor te gebruiken. Genoeg om over na te denken, dus. Maar ja het was nog vroeg in de dag en we waren we een beetje uitgeklust. We waren toch in de buurt van Groningen, dus we dachten:“we kunnen wel even op zoek naar een autosloperij.” Je weet nooit wat je tegenkomt en het blijft een leuke bezigheid.
Nu was het vroeger nog wel eens zo dat je voor weinig een paar onderdelen kon krijgen maar helaas, die tijden zijn wel voorbij. We kwamen een type 2 Xantia break tegen met een complete set achterlichten. Iets wat mij wel leuk leek om op mijn Break te zetten. GEvraagt wat ze er voor moeten hebben. €100 (kost €140 nieuw) werd er zonder blikken of blozen gezegt . Laat dan maar. We zouden nog even over het terrein lopen maar dat was volgens de baas niet echt de bedoeling. Nu word je op een sloperij nooit echt vriendelijk behandeld maar dit sloeg echt alles.
Weer een illusie armer. Nu wist ik dat mijn achterveerbollen zijn beste tijd wel hadden gehad en ik wilde binnenkort, als ik weer eens tijd had, naar Chyparse gaan om er Comfortbollen onder te plaatsen. Maar nadat er verse olie in is gekomen is het er niet beter op geworden. De auto stuiterde alle kanten op. Zo erg dat het me behoorlijk de keel uit ging hangen. We hadden vandaag wel tijd en het gereedschap en we konden ook snel weer even naar Roden terug. Dus wij naar de Citroen-dealer in Groningen om daar te vragen of ze nog een paar achterbollen hadden. Dit was het geval voor €100 had ik er twee. Best wel veel geld maar ja we konden het nu zelf doen en ik was van het gestuiter verlost. Dan maar geen comfortbollen. Op de terugweg naar Roden bedacht ik me dat ook het klokkenpaneel er nog eens uit moest want mijn knipperlampje voor rechtsaf deed het niet meer. Dus ook maar 20 nieuwe lampjes gehaald. Leek me wel genoeg.
Helaas er gaan er 4 of 5 meer in. Maakt niet uit bij mijn Xantia is alles zo afgebroken dat ik alleen maar het klepje boven de klepje van de zekeringen kast los hoef te halen en alles kan er uitgehaald worden. De drie schroeven van het klokkenpaneel en alles komt eruit. Jammer genoeg kom je daar pas achter als je alles al los hebt . Maar voor de volgende keer wel lekker makkelijk. . Nieuwe veerbollen erop en gaan. Wat een verschil. Veel meer rust en lekker comfortabel. Ik denk niet dat ik comfortbollen ga missen. Dit is erg prettig zo. In de toekomst nog eens nieuwe voorbollen. Deze houden het nog wel even.
Helaas dus voor de GS maar de Xantia is weer mooi op geschoten nu nog eens regelen de krukaskeerring te laten vervangen.
Al met al ook een erg gezellige dag.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Hey
Er is reeds veel tijd gestoken in het GS project, dat het schrikken geblazen was afgelopen zaterdag mag blijken. Enfin ik ga de komende tijd rustig door met het project GS. De onderkant gaan we deze week inspecteren en zo nodig haal ik het interieur eruit, dat zal sowieso nodig zijn.
Hier heb ik nog een aantal foto’s van de klusdag, gemaakt met een telefoon.
Groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Orgineel nederlands GS’je van het 1e type
Word toch niet gesloopt he
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Er gaat nix gesloopt worden!
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ahh , gelukkig
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Aj, dat ziet er inderdaad niet best uit! Maar aan de andere kant, Alcyone heeft een GS met een soortgelijke krokante bodem verkocht. De nieuwe eigenaren hadden er in no-time een nieuwe bodem onder gelast en de dame rijd er weer vrolijk op los! En daar word je dan ook weer een beetje zuur van.
Die gaatjes moet je gewoon dicht plamuren, heb ik ook met mijn wra ... eh ... Eend gedaan.
Schijt aan originaliteit.
ik las dus klikkerdeklik dat die gsa dorpels nog wel te krijgen zijn maar uit het verhaaltje leid ik af dat deze niet onder/op een gs passen…... of is hier toch nog een mouw aan te passen :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Volgens mij is er nog veel te krijgen…op de citromobiel beurs ben ik wel een bedrijf uit engeland tegengekomen die nog plaat werk heeft…daar heb ik ook uitlaat pijpjes gekocht.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Goedemorgen,
Ik ben gisteravond weer even naar de GS geweest. Even de schade opgenomen van hetgeen we afgelopen zaterdag aantroffen (roest en narigheid). Ik heb de voorstoelen eruit gehaald inclusief de vloerbedekking.
De schade is mijns inziens erg meegevallen. Ik zal jullie vanavond van beeld voorzien.
Groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
De expert om te helpen met lassen. Hij was niet aanwezig, ik heb dit wel met andere mensen besproken. Je hoeft eigenlijk geen expert te zijn om te constateren dat het wel mee viel. En binnen de sleutelclub kan dit opgelost worden.
Ik upload vanavond de foto’s op deze site. Dan kun je het zien.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat dit topic eigenlijk alleen nog maar over de GS van wyedema
gaat, heb ik hem verlaatst naar het GS/A subforum.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Peteryed schreef:Dan moeten bodem delen ook wel voor een gs te krijgen zijn lijkt me dan.
Vloerplaten voor en drempels kun je inderdaad nieuw krijgen voor een GS.
citro-power schreef:Peteryed schreef:Dan moeten bodem delen ook wel voor een gs te krijgen zijn lijkt me dan.
Vloerplaten voor en drempels kun je inderdaad nieuw krijgen voor een GS.
als je nieuwe vloerplaten en drempels aanschaft wil ik ze er wel inlassen krijg je er een lascursus bij zodat je zelf de rest erin kunt lassen
dat gehannes met plaatjes erin/over lassen zie ik niet zitten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.