Erik,
Mooi dat het opgelost is, nou kan je echt gaan genieten van het rijden met je bx.
En die automaat, tja, automaten rijden zoiezo al relaxt! Laat staan in een bxje.
Is zo’n automaat in een 1600 nog goed vooruit te krijgen? in verhouding met een gewone 1600? of maakt dat niet uit..
Heb tot nu toe alleen nog maar wat automaten i.c.m. zeer dikke motoren gereden…..
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, ik hoop de auto nog een keer in het echt te mogen aanschouwen…
Ik ben zeer benieuwd naar de foto’s, het wachten duurt wel errug lang
Tadeaa
@janneman
Ik vind hem behoorlijk pittig ondanks 16 en een automaat (en OOK nog lpg)
0-100 in 12 sec en 80-120 in 9 sec
Zozo, dat ziet er netjes uit.
Toch is wit best een mooie kleur op een bx, zeker als je kijkt naar de bumperstrips die zo mooi zwart zijn.
Het is dan wel erg zwart-wit, maar het is wel mooi
En 12 seconde is best netjes, maar het gaat vooral om het gevoel, en als dat gevoel ook nog wel redelijk vlot lijkt, dan is het zeer netjes
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
janneman schreef:Zozo, dat ziet er netjes uit.
Toch is wit best een mooie kleur op een bx, zeker als je kijkt naar de bumperstrips die zo mooi zwart zijn.
Het is dan wel erg zwart-wit, maar het is wel mooiEn 12 seconde is best netjes, maar het gaat vooral om het gevoel, en als dat gevoel ook nog wel redelijk vlot lijkt, dan is het zeer netjes
Ik vind wit nog het mooist staan bij een TZI of een eerste serie Cannes (Dus die met witte wieldoppen). Het is in real life ook een nette kar: je zou niet zeggen dat er 370.000 oid op de teller staat (meja, dat heb ik wel vaker). Auto is ook qua interieur totaal niet uitgeleefd en nu ie met zo’n simpele ingreep weer netjes loopt (automaatje schakelt trouwens ook heel netjes) zou ik er maar zuinig op zijn.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ben blij dat probleem is opgelost vond lullig voor je
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ijs schreef:Overigens heeft de tzi nog orginele einddemper ophanging
Wat moet ik me daar bij voorstellen???
Ik dacht dat alle BXen, (behalve bij die waar het weggerot is), orginele ophangpunten hebben voor den uitlaat.
Test
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: bx automaat
Maurice van Mourik schreef:Gelijk doen zo`n automaat, van citroën rijden wordt je relaxed, met een automaat zo mogelijk nog relaxter!!
Bovendien, zo`n 1900 gti/tzi automaat is echt niet te versmaden, rijdt beter dan een Xm 2.0ct aut….
volgens mij zijn alleen de 19 GTi motoren met automaat geleverd
@Ijs
goed werk
er komen binnenkort vast nog wel meer foto’s
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: bx automaat
arjan_verkade schreef:
volgens mij zijn alleen de 19 GTi motoren met automaat geleverd
@Ijs
goed werk
er komen binnenkort vast nog wel meer foto’s
Jawel, maar in de break heet die…..: Juist!
Gr Martijn
Re: bx automaat
arjan_verkade schreef:
volgens mij zijn alleen de 19 GTi motoren met automaat geleverd
Als type 2 had je ook nog de 19 TRS automaat (berline).
Nu vroeg ik me af of de vuile 19 GTI ook als automaat is geleverd.
type 3 aut: 16 TZI/19 TZD/19 GTI/19 TZI BREAK
Bij de breaks moet ik even hard denken: 16 TGI BREAK AUT? 19 TGD BREAK AUT? Of zat je met een break automaat gewoon gelijk aan een 19 TZI BREAK AUT vast?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: bx automaat
Martijn de Ruijter schreef:arjan_verkade schreef:
volgens mij zijn alleen de 19 GTi motoren met automaat geleverd
@Ijs
goed werk
er komen binnenkort vast nog wel meer foto’sJawel, maar in de break heet die…..: Juist!
Gr Martijn
dat is een GTi motor
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:
volgens mij zijn alleen de 19 GTi motoren met automaat geleverd
Als type 2 had je ook nog de 19 TRS automaat (berline).
Nu vroeg ik me af of de vuile 19 GTI ook als automaat is geleverd.
type 3 aut: 16 TZI/19 TZD/19 GTI/19 TZI BREAK
Bij de breaks moet ik even hard denken: 16 TGI BREAK AUT? 19 TGD BREAK AUT? Of zat je met een break automaat gewoon gelijk aan een 19 TZI BREAK AUT vast?
ik bedoelde dat de 19 TZi berline niet met automaat leverbaar was.
break wel, maar dat is natuurlijk GTi motor.
Vuile GTi automaat
is er dus maar nu we het erover hebben, je ziet ze nooit
type 3 break:
alleen de 19 TZi (GTi motor) dus
type 2 break:
keuze wordt een stuk groter
oftewel combi automaat break en diesel bestaat dus helemaal niet…
wordt verder erg fftopic
als er mensen zijn die er nog meer over willen zeggen, maar maar een nieuwe BX automaat topic aan.
Erg offtopic ja ..
He bah, kwam vandaag tot de ontdekking dat remblokken voor op zijn! Die ga ik morgen maar eens vervangen, remblokken waren 20 piek..niet gek
Ijs schreef:Erg offtopic ja ..
He bah, kwam vandaag tot de ontdekking dat remblokken voor op zijn! Die ga ik morgen maar eens vervangen, remblokken waren 20 piek..niet gek
Vandaag? Daar had je het gisteren ook al over! Of ontdekte je het vandaag opnieuw?
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat ik Harms GTI zag rijden.
stom weer fftopic: ops:
Ik weet het nu zeker..
Wat een weeeeer! Ik moest vanavond mijn remblokken vervangen in het donker in de regen, maar het is gelukt..binnen een uurtje. Ik dacht dat dat niet slecht was in deze omstandigheden op straat
Daarna gauw even testrondje gemaakt en het remt weer goed (Nieuwe remblokken kostte slechts 20 euro)