Ijs schreef:
1. Achter draagarm lager(s)
2. Probeer eens met je hand over de banden heen te gaan, je voelt vaak wel of er een bobbel in zit of niet.
3. Zou goed kunnen, maar rijd eens met flinke vaart achteruit en ff remmen, soms zijn de remmen niet echt goed gangbaar meer.
De lagers (1) zijn volgens mij toch nog goed, want de wielen staan mooi recht/haaks onder de auto. Zou het piepen kunnen komen doordat de boel is uitgedroogd en ik dus het zaakje goed moet invetten? Of kunnen ze versleten zijn en speling geven (wat ook puntje 3 zou verklaren) en toch de wielstand niet beinvloeden?
De achteruit-rem-test (3) heeft ie met glans doorstaan! Remt keurig. Misschien toch iets met de ontluchting, zal binnenkort alle remmen eens ontluchten en het systeem spoelen, kijken of dat werkt.
Weet iemand wat je aan een lekkend dakraam kan doen, behalve de ducktape die er nu opzit?
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoe ben je verzekerd tegen ruitschade?
anders het raam stuk maken en een nieuwe laten plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
M'thijs schreef:Weet iemand wat je aan een lekkend dakraam kan doen, behalve de ducktape die er nu opzit?
Heb je het af-fabriek dakraam?
Al gekeken waar de lekkage vandaan komt?
Kan ook zijn dat de afvoerslangetjes verstopt zijn en dat het water zich ergens ophoopt. Oftewel het dakraam mág wat water doorlaten, want het wordt toch wel afgevoerd.
Weet niet hoe het zit met andere aftermarketinbouwdakraam merken..
EDIT: kzie dat t om n bix gaat…niet een xm… ops:
probleempje: vanmorgen wilde hij niet starten, de startmotor kwam amper rond, dus lege accu. Wat kan daarvan de oorzaak zijn? Hij doet het altijd, gisteren nog gewoon gebruikt en gereden zoals normaal en nu lijt in één nacht de accu dood. Nee, ik heb niet mijn licht laten aanstaan….
M'thijs schreef:probleempje: vanmorgen wilde hij niet starten, de startmotor kwam amper rond, dus lege accu. Wat kan daarvan de oorzaak zijn? Hij doet het altijd, gisteren nog gewoon gebruikt en gereden zoals normaal en nu lijt in één nacht de accu dood. Nee, ik heb niet mijn licht laten aanstaan….
Accu kapot of opeens ergens een forse lekstroom?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
binnenverlichting aangestaan?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
HA,
Nou inderdaad, de binnenverlichting had aangestaan! Wel weer een ander probleempje: lekke HD-pomp geconstateerd…
En mijn toerenteller doet het niet, zit er ergens een sensor in het blok ofzo? Ik vermoed een vuil contact.