Nu moet ik toegeven dat ik al een paar daagjes achter de oren krab van mijn wegligging. Vandaag even naar de linker en rechterachterkant gekeken. Vol verbazing geconstateerd dat mijn wiel aan de bestuurderszijde dieper in de wielkast zit dan aan de passagierskant. Scheelt alles bij elkaar ongeveer 3 centimeter ...
Heb er nog niet onder gelegen, geen tijd en het was nat. Maar….. iemand een idee wat dit in vredesnaam kan betekenenen ????
Oh ja, weg was vlak en recht. Ligt niet aan de tank. die was halfvol.
vreemde is overigens, dat als ik recht achter de auto ga staan hij mij niet scheef lijkt te staan.
is dit met die nieuwe as?
misschien heeft die as toch een klap gekregen met dat ongelulk
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Wat zijn de problemen met de wegligging precies?
Kan het niet zijn dat je versleten silent-blocks hebt? Dit zijn zeg maar de draagarmrubbers van de achterwielophanging en die zitten tussen de achteras en het chassis. Zijn niet zo heel moeilijk te vervangen, maar kosten wel wat (70 euro voor een setje ofzo). Je kan vrij goed zijn als je onder de auto ligt wat de staat van die rubbers is.
Moet je overigens geen Volcane ofzo hebben, want dan ligt de auto te laag en pas je er niet onder… wink
Ten opzichte van wat heb je gemeten ? Misschien staat je wiel nog goed, maar is er een stuk plaatwerk krom waardor het lijkt alsof je wiel niet meer goed staat.
Schijt aan originaliteit.
Ik denk dat ie het waarschijnlijk bij de spatborden heeft gedaan, althans dat lijkt me een vrij logische manier. In dat gevaal zal er wel heel veel plaatwerk opeens krom moeten zijn om 3 cm lager uit te komen.
Harry vertelt net dat er een andere as onder zit, dan zou het idd de silence blocks kunnen zijn..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En ZX’en hebben natuurlijk een meesturende achteras…. de rubbers daarvan kunnen idd aan vervanging toe zijn… maar als ie passief meesturt, kan ik me zelfs nog voorstellen dat ie in een meegestuurde stand een beetje blijft staan na bijv. achteruit inparekeren. Weet iemand hoever ie mee hoort te sturen enzo?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:En ZX’en hebben natuurlijk een meesturende achteras…. de rubbers daarvan kunnen idd aan vervanging toe zijn… maar als ie passief meesturt, kan ik me zelfs nog voorstellen dat ie in een meegestuurde stand een beetje blijft staan na bijv. achteruit inparekeren. Weet iemand hoever ie mee hoort te sturen enzo?
Die uitslag is minimaal, en die rubbers zijn de silent blocks… Gaat over hooguit een milimeter ofzo, je kan het niet zien in ieder geval. Het effects is dat de rechte lijn gebroken is, maar daar heb je maar minimale uitslag voor nodig. Dat is zeg maar net zoiets als dat als je een auto duwt, het het moeilijkst is om dat ding aan het rollen te krijgen. Als hij eenmaal rolt wordt het makkelijk…
Dat komt overeen met het effect van de voorwielen, een heel klein beetje sturen veroorzaakt toch nog best wel een grote verandering van richting.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een hoogte verschil ging en niet in verschil van Toe-in/Toe-out
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ops: kbedoelde natuurlijk Harry, al die 16kleppers ook
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
als gompy even reageert?
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
ZX-Cruiser schreef:Ik zei toch dat ie druk was
Gompy reageert bij deze ff…
Tis hier idd stampend druk. HCC dagen, wel leuk crowd surfen! M’n mensen vinden het minder leuk want die komen er niet door en ik vindt dat ze te lang op de vloer blijven….
maar goed ff terzake
De nieuwe as zit er nog niet onder. Hij ligt nog bij een revisie bedrijf om de tapgaten weer netjes te maken. heb in principe wel alle spullen nu te pakken. die silent blokken worden niet vervangen, staan iifg niet op de planning. geen flauw idee wat er aan de hand is.
Heb het alsvolgt gemeten….
je neemt je radiofront, zet dat op het hoogste punt van de velg tegen het spatbord. Drukt je duim ertegen en loopt naar andere kant. In prinicpe moet daar om en nabij het zelfde komen. Daar zat dus een behoorlijk verschil tussen. Rare is echter dat als je achter de auto staat niet de indruk hebt dat hij scheef staat.
Ik probeer het ff tot na de hcc dagen uit te zingen en zet um dan ff op die beton brug bij een vriendin.
Wat die andere as betreft, deze maand moet de apk en in principe wil ik het doen NA de apk en zodra ik wat tijd heb. Dat zal dus wel medio december begin januarie worden. Heb ivm mijn verjaardag in januarie ook al hier en daar subtiel laten vallen dat iets geels met een koni label niet geweigerd zou worden…..
Iemand zei iets van een volcane en er niet onder kunnen… Dat lukt mij ook niet meer…. moet toch weer eens naar een sportschool… Wanneer was die eerst volgend emeeting trouwens bij utrecht ? misschien dan ff de mening van anderen….
pffffffffffffffffffffffffffffffff
Ik weet nu dus wat er aan de hand is… De draagarm aan de bestuurderszijde is op de een of andere manier naar buiten aan het komen. Stel je daar bij voor…. de acheras heeft 3 stafen. De middelste, de dikste, en 2 torsie stafen. Aan die middelste zitten de draag armen vast. Tussen die draagarm en die middelste dikken zit nu ruimte.
Op dit moment heb ik nog geen flauw idee wat de consequenties hiervan zijn dus iemand een sugestie ? Kostenplaatje ??? gevolg en oorzaak ?????