Steek je die thermostaat nu met de veer aan de kant van de radiator of omgekeerd?
groet
Vik
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Past dat op beide manieren dan? Dan maakt het volgens mij niet uit.
ja, die past op beide manieren.
Denk wel dat het uitmaakt daar je met een bepaalde stroom richting zit..
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: thermostaat
vikingo schreef:Steek je die thermostaat nu met de veer aan de kant van de radiator of omgekeerd?
groet
Vik
De veer moet naar beneden zitten, dus in de richting van het waterpomphuis en NIET in de richting van de radiateur….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ries schreef:Past dat op beide manieren dan? Dan maakt het volgens mij niet uit.
maakt wel degelijk uit hoor. het was element dat de klep opent als het warm wordt zou verkeerdom niet of veel te laat warm worden en dan opent ie niet (of te laat)!!
En het past inderdaad op beide manieren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bedankt manne !
groetjes
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Was dit mss de oorzaak ,dat Uw net gereviseerde motor er na een paar kilometers zijn water wegspuuwde???
Ik weet het niet, maar op den duur begin je aan alles te twijfelen.
Maandag gaat hij binnen bij de revisor om de kop aan te trekken (na ongeveer 1000km) en de kleppen te stellen.
De motor lust nogal wat olie momenteel, vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen… en kan tot 6000km duren.. De revisor wil nu proberen met andere olie, die minder smeert op het inloopprosces te versnellen. Momenteel zit er Duckhams in 100% mineraal.
Groet,
Vik
vikingo schreef:
vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen.
Groet,
Vik
Interessant verhaal, ik heb het zelfde probleem met mijn recent gerevisieerde motor + kop. Begon al te twijfelen en zat al te denken om de kop er af te halen en na ( te laten) kijken. Ben erg benieuwd of en hoe snel het over gaat.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:vikingo schreef:
vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen.
Groet,
VikInteressant verhaal, ik heb het zelfde probleem met mijn recent gerevisieerde motor + kop. Begon al te twijfelen en zat al te denken om de kop er af te halen en na ( te laten) kijken. Ben erg benieuwd of en hoe snel het over gaat.
En hoelang rij je er al mee? In Kms dan.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.
Ok, wat zijn dan de voorgeschreven oliediktes?
Heb nu 20W50
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Da’s prima,ik rij zelf met 15W40-50 afhankelijk van wie ik het betrek.
Maar 20W50 is prima.
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Da’s prima,ik rij zelf met 15W40-50 afhankelijk van wie ik het betrek.
Maar 20W50 is prima.
Owkey
groeten
Pascal schreef:Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.
Ik spreek over 400cl olie verbruik op 200km rijafstand.. is dat ook nog normaal??
vikingo schreef:Pascal schreef:Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.Ik spreek over 400cl olie verbruik op 200km rijafstand.. is dat ook nog normaal??
nee is niet normaal dat zou zeggen elke 500 km een liter olie is denk ik teveel