bij mij tikt die pomp ook maar ik heb nergens last van ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Een deauville is altijd 1.4?
Dan heb je geluk en is de bobine makkelijk te bereiken. Ik heb een 1.6 en daar zit ie helemaal weggeduwd
Heb daar een andere oplossing voor gevonden en de ouwe laten zitten en de nieuwe op een beter bereikbare plaats ingebouwd. Een bobine van de sloop mag niet meer kosten dan 10 euro lijkt me. Inbouwen is een fluitje van 1 cent. Gewoon vragen naar de bobine van een 1.4 bx (maar ik geloof dat ze allemaal vrijwel hetzelfde zijn) eerst uitproberen voordat je hem inbouwd….start de bx goed, dan probleem opgelost
Succes
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ja, dat weet ik, maar ik weet graag alles zeker. Bovendien had ik gehoopt het vandaag op te kunnen lossen. Ze staat nog met de pootjes omhoog omdat de remmen nog ontlucht moeten worden, maar om dat te kunnen moet ze wel eerst lopen. ze staat gewoon op de parkeerplaats hier, dus ik vind dat ik haar ook niet zo een week kan laten staan.
Hij zit mooi bovenop; en ik heb em net even doorgemeten; ik twijfel namelijk nog of de ontstekingsmodule er iets mee te maken kan hebben; dit is volgensmij namelijk zo’n beetje de enige input van je bobine..
Ik heb even wat weerstanden gemeten;
Er staat blijkbaar niets in verbinding met het huis; OK; alle massa via draadjes; dat kan.
Nu meet ik alleen tussen de hoogspanning en (ALLE!) andere aansluitingen 6.4 K; en tussen de 4 aansluitingen zelf allemaal 1.4 ohm… Ik denk dat ik redelijk veilig kan concluderen dat ie stuk is…
heeft iemand trouwens een oplossing voor vergane plasticjes waar connectoren en relais in verpakt zitten? deze wordt denk ik wel warm, vlak naast/achter de motor net boven de versnellingsbak..
Gorgelt u ook al met LHM?
Het wekelijkse vervolg verhaal:
Vanmorgen weer ff langs de sloop…...
nieuwe bobine bracht niets, nieuwe module (die heeft ook nog niet lang in die op de sloop gezeten zo te zien) zeker wel.
Met de inmiddels bijna lege accu in ene starten…..
De ECU begon gelijk te rommelen (leuk om te horen hoe ie gaat rommelen met toerental en mengsel)
Ook blijft ze nu gewoon stationair lopen. Precies op 750 rpm gok ik zo, als ik de hoogte handle omhoog zeg verslikt ze zich wel een beetje als de drukregelaar aanslaat, maar ze blijft lopen en corrigeert.
Dit probleem is opgelost! Nu alleen nog maar:
-de remmen ontluchten
-benzine pomp/tankontluchting boven het rechter achterwiel weer vast zien te krijgen…
-remmen gangbaar maken…
Maar na morgen kan ze iig naar de droge sleutelruimte gereden worden en kan mijn vriendin ook weer met de auto naar het werk
Gorgelt u ook al met LHM?