Vandaag wil ik beginnen aan het maken van een omleiding.
Nu zie ik dat de aansluiting van de kachel op de één of andere manier “geclipt” is aan de aansluiting aan het schutbord.
Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet losmaken? Ik zie een zwarte horizontale clip en een aluminiumkleurige verticale clip. De laatste kan ik opzij drukken en dan lijkt het erop dat ie vrij komt.
Hoe moet-ie verder los?
Jos van der Voort
HEEL voorzichting van kant naar kant drukken en eruit trekken. er zitten twee o-ringen omheen die je heel moet houden of vervangen bij in elkaar zetten. Het kunstof bruggetje is gevoelig voor breuk. Zorg ervoor dat na het in elkaar zetten de clip weer goed vergrendeld anders vliegt ie er in de toekomst weer af. Het is moeilijk te zien maar met een spiegel wel te controleren. Maar wat voor omleiding wil je maken ?
Ik wil de kachel kortsluiten omdat mijn kachelradiator het heeft begeven.
Ik heb de aansluiting eraf. Haynes to the rescue. Ga straks een stukje slang halen en slangeklemmen.
Nog tips?
Wat is de exacte diameter van de aansluiting die ik nu los heb?
Jos van der Voort
Hij wil voorlopig zijn kachelradiator buiten het systeem houden, zodat hij kan blijven rijden tot ie tijd heeft die te vervangen. Er komt dan dus een stuk slang in de motorruimte.
zie:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=175942
iig succes zo in de regen zx-enschede!
Gorgelt u ook al met LHM?
Hé Ghost en stadsgenoot! Dank je wel. Ik heb hem er al af. Ga straks naar Rouwenhorst in Haaksbergen voor een stukje slang en klemmen.
Weet jij toevallig wat de exacte diameter is?
Jos van der Voort
Nee, ik heb een BX, maar dit is wel eng…
raad eens wat mijn achternaam is….(niet in haaksbergen dan )
Maar je gaat naar haaksbergen voor een stukkie slang en klemmen?? klinkt een beetje uit de richting?
BTW; blaze ging je helpen met die radiator in arnhem hè?
Dan zou ik dat zeker aan nemen (krijg nl binnenkort de beschikking over wat sleutelruimte zonder regen..)
Gorgelt u ook al met LHM?
Rouwenhorst is een installateur en heeft alles natuurlijk ook in kleine stukjes. Daar krijg ik ook goed advies. Daarnaast zit Schutte de smid voor de O-ringen.
Voor de KVS ga ik naar de Action. In Haaksbergen kan je daar makkelijker parkeren. Bovendien wil de dame waarschijnlijk ook nog wat voor de kerstboom.
Daar heb ik het ritje wel voor over.
Blaze en Marco Aura gaan mij helpen op de 28e. Als je wilt mag je mee. Als jij straks hier droog kunt sleutelen dan kunnen we elkaar misschien een beetje helpen?
Jos van der Voort