Gisterenmiddag is de donkerblauwe BX TGD Break in de sandwich genomen door een Volvo vrachtwagen en de vangrail… Gelukkig hebben wij er niets aan overgehouden, maar de BX des te meer. Hij heeft zich kranig geweerd, maar 40 ton leunt toch wel heel hard op de auto. De portieren en de ramen aan de bijrijderskant kunnen niet meer open en ook niet meer op slot. Opvallend genoeg heeft al het glas het keurig gehouden en is er verder aan de auto weinig tot niets mis. Zo te zien is de stijl tussen de deuren wel verbogen en in ieder geval is het onderste scharnier van de achterdeur afgescheurd. De motor loopt nog steeds als een zonnetje en na een keuring bij het schadebedrijf en een vriendelijke oom Agent hebben we dan besloten om in anders gearrangeerde bezetting toch de weg te vervolgen naar de promotie van mijn zus in Utrecht. Dus, wie gisteren een BX heeft zien rijden in Utrecht met een gehavende zijkant, dat was ik dus.
Maar goed, nu begint het spel met de verzekering, de rechtsbijstand, de Deense verkeersregels (ploteling naar links komen mag daar zeker wel, want hij was zeer verbaasd dat hij de schuld kreeg van de KLPD) etc. Ach, zo beleef je nog eens wat zeggen ze dan.
Als iemand nog wat anders weet…
Arne
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Stijl recht buigen, portieren vervangen.
Test
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Au! ik hoop dat je deze mooie BX weer laat maken… Zou zonde zijn…
Hoe was jij verzekerd?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
aaiii, tja zoals vanderbles zegt:
ff 2 nieuwe portieren en die stijl bij klussen, en hoppa rijden!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
bogaard77 schreef:Au! ik hoop dat je deze mooie BX weer laat maken… Zou zonde zijn…
Hoe was jij verzekerd?
Ik denk niet dat deze auto nog in mijn handen op de weg komt. Ten eerste omdat het er op de foto’s nog beter uitziet dan in het echt. Ten tweede omdat er nog wat dingen zijn die op termijn ook zouden moeten gebeuren…
Mijn verzekering was WA. Maar ik ben er achter dat je dat heel anders moet schrijven…
WAAAAAAAAA WAAAAAAAAA WAAAAA
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
WA… ik ken het.. zoek maar eens op “in memoriam” in het Ami gedeelte.
Dit was het probleem….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:WA… ik ken het.. zoek maar eens op “in memoriam” in het Ami gedeelte.
Dit was het probleem….
Outch, ja. Da’s balen. Nu zit de rechtsbijstand erop. We zullen zien.
Aan de andere kant van de auto heeft de vangrails trouwens nog gehapt…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan komt ie al gauw in de economisch totalloss regio… Zo’n mooie auto.. shit man…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zonde hoor!
Jos van der Voort
Zonde….twee weken geleden is die van mij ook gesandwicht van achter en toen van voor. Gelukkig viel de schade mee en is de auto gereapreerd op kosten van de andere z’n verzekering…Sterkte!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Hoe je verzekert bent maakt opzich niet zoveel uit, wel waar je verzekert bent. Normaal moet iemand met een WA verzekering zelf achter veel dingen. Bijvoorbeeld een vertaling van een schade rapport in een vreemde taal ed ed…..
Mocht je bij een goed bedrijf / assuradeur verzekert zijn, dan regelt men dit voor de klant..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Rechtsbijstand is in dit geval wel slim…. Die zouden dan alle werk voor je moeten doen. Reken er maar op dat je er zelf dan toch nog achteraan moet.
Zodra het een buitenlandse bestuurder is dan gaat je dossier al gauw in het “te ingewikkeld bakje” en gebeurt er niks mee.
Jos van der Voort
Oei Arne, wat zonde.
Al met al vind ik het nog verbazingwekkend hoe je BX eruit ziet, gezien het gewicht van een vrachtwagen. Zelfs je wieldoppen zitten er nog op. Die springen er gauw af bij een aanraking.
Hoe hard reed je toen het gebeurde?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
gewoon maken of laten maken!! ze is nog te mooi om in onderdelen te verkopen en/of naar de sloop te gaan
Mja… Ik vind het ook wel een erg fraaie BX.
Zonde om te laten demonteren! Maken die hap!
Jos van der Voort
Waar ligt Goes ? Ik heb welliswaar geen ervaring met BX-en, maar ik wil wel eens komen helpen om deze weer te repareren.
Schijt aan originaliteit.