karel schreef:
Als je het allemaal goed schoonmaakt, de kabel nog goed is en de stekker niet weggebrand of gesmolten, kun je de oude koplampstekkers gewoon hergebruiken. Wel aan alle kanten even insmeren met kopervet of -spray om te voorkomen dat er weer oxidatie plaatsvindt. Werkt bij mij al weer een jaar of 4 per-fect.
Te laat in mijn geval
mpostma schreef:
Over quotes gesproken:
Ik kom wel vaak op de ebay site deze tekst tegen:
Im Bereich der StvO nicht zugelassen.STvO blijkt na even Googlen het volgende te betekenen:
Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)Ofwel. Die dingen zijn in Duitsland blijkbaar niet legaal. En toch allemaal blij een E-keur. Wat mot je daar nu mee? Emiels ervaring als keurder zegt natuurlijk wel genoeg (toch vaak een slecht lichtbeeld). Maar toch ben ik wel hardnekking en nieuwsgierig
Klopt. Eigenlijk is het alleen in NL ‘toegestaan’ om van halogeen naar Xenon te gaan in een halogeenlamp, omdat bij de APK alleen naar het lichtbeeld wordt gekeken. Een goede aftermarket-set zou daar geen problemen moeten veroorzaken.
Andere landen binnen de EU zijn veel stricter en stellen de eisen voor een nieuwe auto en een occasion gelijk: de aanwezigheid van een automatische hoogteverstelling en de onvermijdelijke koplampsproeiers bij gebruik van Xenon.
De Duitsers stellen dat de auto niet meer aan de goedkeuringseisen voor straattoelating voldoet en daarmee krijg je een vette prent i.c.m. strafpunten op je rijbewijs. Ze zijn er dus niet van gediend, zelfde geldt voor die 100W lampen.
Dit geldt nu ook in NL voor auto’s die na 1-6-2006 (of 1-1-2007) voor het eerst op kenteken zijn gezet. Als je dus over 3 jaar een 2e hands C4 koopt van na die datum, mag er geen aftermarket-Xenon meer worden ingebouwd zonder niveauregeling / koplampsproeiers.
Dat E-merk waarmee geschermd wordt heeft ook geen betrekking op de hele installatie, maar op goedkeuring van de fabricageprocedure o.i.d. (in ieder geval niet te veel van voorstellen).
Ik heb vanmiddag een 6000K H4 (single) xenon setje gekocht, nieuw, hier in de buurt.
binnen 20 min ingebouwd… en wat een licht, ongelovelijk, voor iedereen een aanrader, diegene hier in de buurt had alleen nog H7 en H3 voor 125 euro!
zal zsm een foto plaatsen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
de aanwezigheid van een automatische hoogteverstelling en de onvermijdelijke koplampsproeiers bij gebruik van Xenon
Telt automatische hoogteregeling van de hele auto ook? In dat geval voldoet mijn GTi aan de eisen
In een BX hoort geen xenon maar gele pitten Past naar mijn mening veel beter bij het karakter van de auto ops:
Link is toch veeeeeel mooier
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Link is toch veeeeeel mooier
Ik denk dat Xenon binnenverlichting veeeel mooier is daar
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
rb schreef:mpostma schreef:
Im Bereich der StvO nicht zugelassen.Andere landen binnen de EU zijn veel stricter en stellen de eisen voor een nieuwe auto en een occasion gelijk: de aanwezigheid van een automatische hoogteverstelling en de onvermijdelijke koplampsproeiers bij gebruik van Xenon.
De Duitsers stellen dat de auto niet meer aan de goedkeuringseisen voor straattoelating voldoet en daarmee krijg je een vette prent i.c.m. strafpunten op je rijbewijs. Ze zijn er dus niet van gediend, zelfde geldt voor die 100W lampen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze in andere EU landen omgaan met NL auto’s met Xenonverlichting. Strikt genomen geldt dat als het in NL toegelaten is, dat de “gastlanden” het ook moeten gedogen. Toch wel prettig om te weten, want dan zou je kunnen overwegen de Xenon pitjes met de vakantie er even uit te halen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
mpostma schreef:rb schreef:mpostma schreef:
Im Bereich der StvO nicht zugelassen.Andere landen binnen de EU zijn veel stricter en stellen de eisen voor een nieuwe auto en een occasion gelijk: de aanwezigheid van een automatische hoogteverstelling en de onvermijdelijke koplampsproeiers bij gebruik van Xenon.
De Duitsers stellen dat de auto niet meer aan de goedkeuringseisen voor straattoelating voldoet en daarmee krijg je een vette prent i.c.m. strafpunten op je rijbewijs. Ze zijn er dus niet van gediend, zelfde geldt voor die 100W lampen.Dan ben ik wel benieuwd hoe ze in andere EU landen omgaan met NL auto’s met Xenonverlichting. Strikt genomen geldt dat als het in NL toegelaten is, dat de “gastlanden” het ook moeten gedogen. Toch wel prettig om te weten, want dan zou je kunnen overwegen de Xenon pitjes met de vakantie er even uit te halen.
Leve het verenigd EUROPA!! was het maar waar
Geplaatst: 08 Dec 2006 20:22 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ik heb vanmiddag een 6000K H4 (single) xenon setje gekocht, nieuw, hier in de buurt.
heb je wel grootlicht? omdat je single xenon hebt genomen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:Geplaatst: 08 Dec 2006 20:22 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ik heb vanmiddag een 6000K H4 (single) xenon setje gekocht, nieuw, hier in de buurt.heb je wel grootlicht? omdat je single xenon hebt genomen.
Nope, het was (vond ik) vrij goedkoop, en in de buurt, dus om te proberen toch maar gekocht..
Overigens geeft de xenon zoveel licht, dat je grootlicht zowat overbodig is.
Ps net een Xenon setje in een Volvo S60 geplaatst, is bijna net zo mooi als mijn bx met xenon
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Had je nog een foto..!?
ZX-Cruiser schreef:Je moet wel voor de APK grootlicht hebben geloof ik, dus dan zal je weer even de boel moeten uitbouwen.
(Daarom heb ik ook een beetje een hekel aan H4 )
Kwestie van 2 stekkertjes los (voor signaal naar xenon inverters) lampen eruit (en stekkertjes los) en 2 h4 lampen erin.
Misschien in de toekomst dat ik het setje bij WYD koop.., ik ben aan het kijken voor de ronde lampen…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
De beloofde foto’s..(ook zonder xenon) de belangrijkste komen nog vanavond hoop ik (als het droog blijft)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
mssl schreef:Erg gaaf zeg! Zaterdag ga ik het bij mpostma bekijken ! Wie weet voor de 16v….
Ik denk niet dat ik het zaterdag ook gelijk gemonteerd heb. Ik moet de afstelling van mijn koplampen namelijk nog even goed checken. ops: