Omdat van mijn ZX de kachelradiateur naar de eeuwige jachtvelden is, ben ik even op hbase gaan kijken.
Hbase geeft drie types kachelradiateur van 35, 61 en 62 euro ongeveer.
Mijn vragen:
1. Wat zouden de verschillen kunnen zijn tussen de verschillende radiators
2. Zijn die onderling vervangbaar? Dus kan ik met een gerust hart de goedkoopste nemen?
3. En waar kan ik die dan kopen? Hbase geeft wel allerlei onderdeelnummers maar hoe kom ik dan aan de onderdelen?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
de verschillen zitten in afmeting, bouwjaar, slangenaansluitingen, de hoek wat een aansluiting maakt, etc… dus niet zomaar de goedkoopste nemen.
eerst ff informeren welke je moet hebben. normaal gesproken zou je kenteken doorgeven voldoende moeten zijn.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Als ik bij hbase mijn kenteken ingeef dan krijg ik deze drie opties te zien. Ze zien er ook in zekere zin hetzelfde uit (2 ervan hebben een plaatje).
Jos van der Voort
je kan ook kijken bij http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=19413418715642302109&ROOT=1
groeten, is van firma Kuhne , soortgelijk als hbase maar dan met meer gegevens.
Dan ontstaat weer de vraag of ik een Valeo of een Behr in mijn auto heb. Hoe kan ik dat dan weer zien.
Zowel hbase als masterbase geven aan dat er verschillende kachelradiatoren zijn voor mijn auto.
Jos van der Voort
Mijn vragen:
1. Wat zouden de verschillen kunnen zijn tussen de verschillende radiators
2. Zijn die onderling vervangbaar? Dus kan ik met een gerust hart de goedkoopste nemen?
3. En waar kan ik die dan kopen? Hbase geeft wel allerlei onderdeelnummers maar hoe kom ik dan aan de onderdelen?
Mijn vragen blijven onbeantwoord, helaas. Is er geen medeforummer die mij kan vertellen hoe dit zit?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
als je hem toch moet vervangen blijft er weinig anders over dan ‘m te demonteren. dan zie je meteen wat je nodig hebt. dit is ook het geval bij type 1 xantia’s waar ook twee verschillende merken werden gebruikt. kom je alleen maar achter door ‘m eruit te halen. helaas, it’s a dirty job, but someone…......
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Ik was vandaag nog even bij de dealer. Die gaf ook aan dat je eerst de radiator eruit moet halen voordat je weet welek er weer in moet. Soit.
Blijft de vraag waar ik de onderdelen zoals die op hbase en masterbase staan kan kopen én of ik dan ook de prijzen krijg die daar opstaan.
Jos van der Voort
Het gaat dus om een kachelradiator….aha!
Ik dacht dat je het over de radiateur onder de kap had in eerste instantie
Maar goed, ik heb een kachelradiator van een Xantia vervangen en je ziet het inderdaad pas als je je dashboard eruit hebt en bij het radiatortje kunt komen. Dan zie je pas of het een Valeo of een Behr is helaas. Bouwjaar en kenteken hebben hier helaas geen nut. Die dingen zijn toen willekeurig ingebouwd volgen mij
Er schijnt toch wel een verschil te zitten dus die die 2….reken op een eurootje á 60, 70 bij de dealer!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer