Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo;
Zoals de meesten zullen weten inmiddels ,heb ik een BX 1.9 D gekocht voor de dochter.
Bouwjaar 1987! nu heb ik gezien dat er een diesel heeft bestaan met 68 pk en een met 72 pk? nu is de vraag,welke motor zit er bij ons in?? ik vermoed de 51 KW/71 PK,maar ben niet zeker!
HEEELUP!!
Er zijn in dat bouwjaar twee motorcodes leverbaar geweest:
1. de 162/D9A van 64 PK (volgens de autodata CD) en
2. de D9B van 71 PK
Nou weet ik niet of dat toen ook al was maar bij mijn ZX staat de motorcode op een plaatje op het blok in de buurt van het oliefilter.
Jos van der Voort
En tegenwoordig komt dit voor in het chassis nr. Weet ook niet of dit bij de BX al was.
Je kan eens kijken:
VF7 XXD9BX 00000000
<onzin>type je kenteken eens in in hbase.nl
99% kans dat zij het goed hebben. (zie de bovenste blauwe balk)
</onzin>
je hebt natuurlijk een belgisch kenteken…
ik vindt in hbase echter wel maar één 1.9 diesel terug uit die periode, terwijl autodata 2 motoren met elk 2 varianten meldt. (de varianten hebben dan vooral betrekking op het merk van het inspuitings systeem zo te zien; bosch of rotodiesel)
Gorgelt u ook al met LHM?
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Via het chassisnummer kan je bij bx de motorcode niet zien
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De Kw opgave staat toch in het kenteken vermeld? Bij mijn Xantia en ex-ZX wel in ieder geval. Volgens mij had de BX altijd de 72 pk versie en is de EGR versie van 68 pk in andere PSA modellen geleverd.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
The_Ghost schreef:<onzin>type je kenteken eens in in hbase.nl
99% kans dat zij het goed hebben. (zie de bovenste blauwe balk)
</onzin>je hebt natuurlijk een belgisch kenteken…
ik vindt in hbase echter wel maar één 1.9 diesel terug uit die periode, terwijl autodata 2 motoren met elk 2 varianten meldt. (de varianten hebben dan vooral betrekking op het merk van het inspuitings systeem zo te zien; bosch of rotodiesel)
Wat ik wel kan zeggen is:dat er een rotodiesel(CAV) in zit!! maar ik heb de vraagbaak,en daar staat het ook niet duidelijk vermeld,wanneer er juist de 71 pk versie is ingekomen,want er zijn wel degelijk 2 dieselblokken geweest in de BX!! in type 1(vannaf 1983),was dat het type 162 van 65 pk en vannaf het organummer 3796 is dit de D9B geworden van 71 pk, maar ik kan nergens het organummer vinden
blooper1963 schreef:dieselblokken geweest in de BX!! in type 1(vannaf 1983),was dat het type 162 van 65 pk en vannaf het organummer 3796 is dit de D9B geworden van 71 pk, maar ik kan nergens het organummer vinden
In de deurstijl van het bestuurdersportier!
En hier kun je dan meteen de geboortedatum berekenen:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/maintenance/maintenance.php#OrgNumber
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Robin schreef:blooper1963 schreef:dieselblokken geweest in de BX!! in type 1(vannaf 1983),was dat het type 162 van 65 pk en vannaf het organummer 3796 is dit de D9B geworden van 71 pk, maar ik kan nergens het organummer vinden
In de deurstijl van het bestuurdersportier!
En hier kun je dan meteen de geboortedatum berekenen:http://www.tramontana.co.hu/citroen/maintenance/maintenance.php#OrgNumber
heb het organummer van onze BX: het is 3859! dus een 71 pk
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Robin schreef:blooper1963 schreef:dieselblokken geweest in de BX!! in type 1(vannaf 1983),was dat het type 162 van 65 pk en vannaf het organummer 3796 is dit de D9B geworden van 71 pk, maar ik kan nergens het organummer vinden
In de deurstijl van het bestuurdersportier!
En hier kun je dan meteen de geboortedatum berekenen:http://www.tramontana.co.hu/citroen/maintenance/maintenance.php#OrgNumber
Neen staat onder de motorkap
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Robin schreef:blooper1963 schreef:dieselblokken geweest in de BX!! in type 1(vannaf 1983),was dat het type 162 van 65 pk en vannaf het organummer 3796 is dit de D9B geworden van 71 pk, maar ik kan nergens het organummer vinden
In de deurstijl van het bestuurdersportier!
En hier kun je dan meteen de geboortedatum berekenen:http://www.tramontana.co.hu/citroen/maintenance/maintenance.php#OrgNumber
Neen staat onder de motorkap
Bij type 1 onder de motorkap?
Weer wat geleerd!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit is al wel een wagen met het tweede dachbord dus denk ik type 2 .
Ik ben er wel niet uit wat dan het derde type zou moeten zijn ??
Wie heeft er hiervoor een goede verklaring ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Dit is al wel een wagen met het tweede dachbord dus denk ik type 2 .
Ik ben er wel niet uit wat dan het derde type zou moeten zijn ??
Wie heeft er hiervoor een goede verklaring ??
Walter
Heel kleine cosmetische veranderingen, o.a. rookglazen achterlichten volgens mij.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Het is dus dan een D9B motor!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ZX-Enschede schreef:Het is dus dan een D9B motor!
inderdaad een D9B diesel met 150.000 paaltjes op de klok
@ Walter Bogaerts: start ze nog een beetje zoals het hoort?
Vanaf type-2 had de BX een 71 pk diesel (geen 72)
Daarvoor was het 65 pk…..of het nu de RD of TRD was, maakte niet uit.