Slechte sluiting achterbank 3-deurs ZX ?
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 november 2004 06:20 PM

Ik heb ...sinds ik met mijn 3-deurs ZX rijd…..al heel wat keren zitten te vloeken, als ik de rugleuning van de achterbank weer terug wilde drukken in de 2 dikke pennen. Confused
(en daardoor al heel wat keren met losse achterleuning maar doorgereden) Confused

Omdat blijkbaar de zitting hem omhoog drukt als je hem plat gooit….en hij onderin aan 2 pennen scharniert, die alleen in de *platte stand* in de onderste ronding te krijgen zijn.
Als dat dan eindelijk gelukt is en je doet de rugleuning weer omhoog…..schiet hij er weer uit !! Shocked

Hebben andere ZX-rijders dat nou ook ? Crying or Very sad

In alle BX’en van de afgelopen jaren heb ik daar nooit een probleem mee gehad…..tevens viel mij op dat de hoedenplank niet helemaal goed aansluit tegen de achterleuning…...je kunt er als het ware tussen kijken.
Net of je dus iets mist…..er zitten ook een paar haakjes aan de hoedenplank..(in de breedte dus, aan de achterkant)....waarvan ik me afvraag waarom ze er op zitten. Rolling Eyes

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 15 november 2004 06:30 PM
  [ # 1 ]

Klopt Hij schiet uit het onderste scharnierpunt als je de leuning plat legt. Daarna moet je de zitting omhoogdoen om de rugleuning weer goed te krijgen. Ik heb ook wel wat zitten schelden de eerste keer dat ik dit moest ‘oplossen’!
Ik heb overigens een 5-deurs, dus het is geen speciaal 3-deurs probleem…. Geen idee of je dit makkelijk kan modificeren. Ik klap niet zo heel vaak de leuning om, zeker niet sinds ik een dochtertje heb, dus ik heb me er verder niet zo heel druk over gemaakt. Als je het wel vaak doet kan ik me voorstellen dat het erg irritant is!

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 15 november 2004 06:42 PM
  [ # 2 ]

Een zeer bekend probleem. Ik loste het alijd op door de rugleuning stevig naar (onder een hoek van 45 graden) beneden te drukken. En vervolgens de rugleuning naar achteren te duwen. Ondertussen moet je de de boel ook nog eens stevig naar beneden blijven drukken (zucht). De zitting kon bij mijn ZX blijven zitten.

Maar het is een bagger-systeem! Een kwestie van oefenen. Later gaat het vanzelf

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 november 2004 06:46 PM
  [ # 3 ]

Dus toch…..ik dacht al dat IK dat probleem weer had als enige…..maar Nee dus. Cool

Overigens is het wel weer makkelijk om hem er snel uit te halen…dat dus wel. Rolling Eyes

Tsja….het komt bij mij wekelijks voor….soms zelfs elke dag…..vrijdag moest er een grote vierkante doos in (dus leuning plat)...die ik naar Beek moest brengen (Zd-Limburg).....en toen was het al donker, het regende ook nog eens…dus ik dacht…la maar effe zitten. Evil or Very Mad

Maar verder geen kwaad woord hoor over deze ZX 1.9D…...hij rijdt verder prima….de olielekkage is ook verholpen….verder doet alles het (nou ja, *alles*....voor zover er iets aan optie’s inzit dan Laughing )

Volgende *halte* is voor mij wel een ZX Turbodiesel 5 deurs…omdat ik nogal eens iets op de achterbank moet *gooien*....en dat gaat wat *stroef* met een 3-deurs…..dus kijk niet gek op als hij komende tijd een keer op Marktplaats staat :hunk

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 november 2004 08:10 PM
  [ # 4 ]

Ik kan alleen maar melden dat het inderdaad een ZX-Kwaaltje is, waar wel mee te leven valt Wink

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 15 november 2004 10:39 PM
  [ # 5 ]

als ik de achterbank plat wil hebben, doe ik tegenwoordig altijd de zitting omhoog. dit ook nav het vele gevloek als de leuning eruit schoot.

en als de zitting omhoog is en de leuuning plat heb je een veel vlakkere laadvloer

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 15 november 2004 11:06 PM
  [ # 6 ]

Die volgende stap 5-deurs ZX, gaat je in ieder geval niet van dat kwaaltje afhelpen hoor! (Zoals eerder vermeld). Je kan alleen wat makkelijker bij de bank om de leuning weer op z’n plek te krijgen….  wink

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 16 november 2004 12:08 AM
  [ # 7 ]
theiz schreef:

Die volgende stap 5-deurs ZX, gaat je in ieder geval niet van dat kwaaltje afhelpen hoor! (Zoals eerder vermeld).

Je kan alleen wat makkelijker bij de bank om de leuning weer op z’n plek te krijgen….  Wink

Dat ook….maar ook hetgeen ik eerder al zei…..als je iets op de achterbank wilt leggen…moet je je altijd in een bocht wringen, de leuning van de stoel naar voren…...allemaal erg lastig (voor mij dan)....maar dat wist ik uiteraard toen ik hem kocht. Cool

Voor mij was eerste prioriteit…een goed rijdende diesel met stuurbekrachtiging…en daaraan voldoet hij uitstekend. Wink

Patrick schreef:

als ik de achterbank plat wil hebben, doe ik tegenwoordig altijd de zitting omhoog. dit ook nav het vele gevloek als de leuning eruit schoot.

en als de zitting omhoog is en de leuning plat heb je een veel vlakkere laadvloer

Dat is een goede tip van je….zal ik voortaan ook maar doen.
Dus eigenlijk andersom…..eerst die achterleuning weer vastklikken…..daarna de zitting. Smile
Dat bedoel je toch ?

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 16 november 2004 12:15 AM
  [ # 8 ]

Voor de ZX had ik een Berlingo Daar had ik nooit dit soort problemen.. Cool

Maar ja Dat was weer geen fijne diesel de 1.8, geen fijne vering, en geen stuurbekrachtiging (het was even zoeken, maar mijn vrouw wilde een auto waar bijna niets stuk aan kon gaan, dus zonder poespas enzo).

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 16 november 2004 12:48 AM
  [ # 9 ]
ZX-Cruiser schreef:

Hmmz nergens last van Cool
Jullie hebben allemaal zeker een gewone achterbank? Ik heb zo’n schuifachterbank, kan naar voor en naar achter schuiven. Maar daarom kan de zitting niet kantelen of er makkelijk uit.

Patser   Wink

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 16 november 2004 01:04 AM
  [ # 10 ]
Bram schreef:
Patrick schreef:

en als de zitting omhoog is en de leuning plat heb je een veel vlakkere laadvloer

Dat is een goede tip van je….zal ik voortaan ook maar doen.
Dus eigenlijk andersom…..eerst die achterleuning weer vastklikken…..daarna de zitting. Smile
Dat bedoel je toch ?

ja, zo bedoel ik het. en zo heb je er nooit meer problemen mee.

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 november 2004 02:33 AM
  [ # 11 ]

Is het ook normaal dat de zitting van de achterbank af en toe blijft haken als je deze naar voren wil klappen?. Ik wilde afgelopen zomer een Airco inladen die ik had gekocht, de zitting kreeg ik na enige moeite naar voren geklapt.

PS: Dat was ook de enige keer dat ik kon zeggen dat ik een Airco in mijn ZX had Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook