Mijn C5 1.8 benzine, begint naar mijn idee dorstig te worden. Hij gebruikt op dit moment 1 liter olie op 2000 km. Is dat gewoon of moet ie naar de AA? De kilometerstand is 80.000.
Wie weet meer?
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Weet je absoluut zeker dat het verbruik is en geen lekkage. Heb je motor en onderzijde al goed nagekeken of het ergens nat is van de olie????
Pas als je zeker bent dat het verbruikt wordt (uitlaat pikzwart bij een dergelijk verbruik) heeft het zin om verder te zoeken naar de oorzaak.
Controleer eerst dit eens.
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Olieverbruik komt bij deze motoren vaker voor.
Olie lekken in het algemeen niet.
De olie mag er 30.000 in blijven en dat is toch te lang.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
1 liter olie op 2000 km is absoluut niet normaal vind ik.
Idd maar eens checken of ie ergens lekt.
Beetje oud topic, ik vond dit met de zoekfunctie.
Onze C5 1.8 hebben we in het voorjaar gekocht, km 65.000. Eerst viel ons niets negatiefs op, maar nu is hij ineens begonnen met oliezuipen, in de orde van 1 liter/3000 km (2 maal in etappes een liter bijgevuld). Mijn vrouw rijdt er het meeste in, zij heeft de dealer maar eens gebeld. Die beweert glashard dat dit binnen de norm van Citroen ligt.
Ik vind dit verbruik absoluut niet normaal voor een moderne auto met nu 80.000 op de klok. Als dit wel normaal geacht wordt is dit mijn laatse Citroen geweest en stap ik na 15 jaar Citroen over op een Japanner
De vraag is of wij hier worden afgescheept. Ik vind dit eigenlijk zelfs een garantiezaak, aangezien het probleem ruim binnen 6 maanden na aankoop is begonnen.
ik vind 1 op 3000 ook veel.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ronama schreef:ik vind 1 op 3000 ook veel.
Hmmm, om de 3000Km een liter, verversingsinterval 30.000Km. Dus tussen de beurten door moet er 10 liter bij geschonken worden. (bijkomend voordeel, je olie is altijd schoon! )
Vul je niets bij, dan kan je je motor tussen de beurten door 2 keer droog rijden.
Wat is normaal voor dit soort nieuwerwetse motoren? Dit toch niet hoop ik?
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
1 op 3000 is niet normaal. Binnen de Citroennorm kan ik niet beoordelen, maar naar mijn mening is het inderdaad ´afschepen´.
Ik zou een second-opinion vragen bij een andere C-dealer, eentje dus die geen commerciele garantiebelangen heeft.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
als je van de citroen normen uitgaat valt die 1 liter op 3000 km ruim binnen de grens van wat toegestaan is. ik geloof dat het 1 liter op 1500 km is. ergens moet een grens gesteld worden en die is daar opgezet. dit wil niet zeggen dat het verbruik niet hoog is, en als het om een tweedehands aankoop gaat hangt het toch grotendeels af van de dealer zelf wat hij er aan zou willen doen.
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
het lijkt me sterk gezien kmstand en leeftijd, maar zit de carterventilatie toevallig niet verstopt?
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
Die verhalen over 1 op 3000 worden bij veel meer merken gevoerd.
Een collega van verbruikt met zijn 2.0 selespeed 1 op 1300 en dat noemen ze daar ook normaal!!
Schijnt te maken te hebben met het halen van de euro4 emissie norm.
Om die te halen begreep ik dat veel fabrikanten op smallere zuigerveren zijn overgestapt.
Vind het niet normaal, mijn Xantia heeft er nu bijna vier ton opstaan en verbruikt 1 op 10.000. Is wel een diesel maar toch.