als ik nieuwe bougiekabels haal, kan ik dan de kappen van de ouwe kabels afhalen en dan bij de garage in de buurt bijv. een meter bougiekabel kopen en dat dan op maat maken, of moet ik echt bougiekabels voor een eend hebben?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
snoopduck schreef:als ik nieuwe bougiekabels haal, kan ik dan de kappen van de ouwe kabels afhalen en dan bij de garage in de buurt bijv. een meter bougiekabel kopen en dat dan op maat maken, of moet ik echt bougiekabels voor een eend hebben?
Gewoon de speciale 2cv kabels halen, dan is de lengte goed. Waarom zelf prutsen? Kost niks meer/minder.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
snoopduck schreef:http://img297.imageshack.us/img297/6526/m5110022if3.jpg
Even wat dingetjes erbij getekend:
1: op dat punt ligt de kabel dus op de uitlaat
Da’s dus een veeeeel te lange en niet originele bougiekabel! Ik zou terug gaan naar Ard vd Horst hiervoor. Wat een prutswerk. Hij ligt ook bijna tegen je wielscherm aan (=slecht starten met vochtig weer). Maar op je uitlaat?! Bijzonder slechte zaak van Ad.
snoopduck schreef:2: Let vooral even op het prachtig roestkleurige kleppendeksel
Binnenin roest het niet, dus maakt niet uit.
snoopduck schreef:3: stukje van de uitlaat waar een of andere idioot met een elektrodenlassapparaat heeft proberen te werken. Resultaat: mooie hapjes eruit een prachtige bolletje sstaal erop.
Is gewoon CO2-laswerk lijkt me. De warmtewisselaar is flinterdun, de uitlaat heel dik. Dan krijg je dit soort bobbels. Het gebeurt wel eens dat de warmtewisselaars wat los komen te zitten. Men probeert het dan te lassen. Je kunt ook een stoelrubbertje gebruiken om het oogje achterop de warmtewisselaar vast te zetten aan het oogje aan de bovenkant van je wielscherm.
ja ik was zelf ook erg tevreden over ad. Toen we m net gekocht hadden mankeerde er ook al van alles aan aan, ik had geloof ik minstens 10 punten op een lijste gezet. (oa kapot wiellager & kapotte koplamp). Voor een prijs van 7500 verwachtte ik eigenlijk iets meer. En hoelang gaat een tectyl laag mee? Want hij moet nu weer in de tectyl, terwijl hij gezegd had dat het voorlopig niet hoefde. Ik denk dat ik maar naar customs & classics ga voortaan, zit ook lekker in de buurt.
Oja, er zit een slijtplek in de lak van de wielkast, dus de kabel zat er al een tijd tegenaan. Horen ze niet vervangen te worden tijdens de beurt?
Wytze
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Pittige prijs en daarvoor mag je een absoluut perfecte 2cv verwachten. In ieder geval blij dat je weer rijdt .
Bougiekabels gaan ongeveer 5 jaar mee. Dan is het isolerende effect wel weg.
Zit de tectyl in het chassis (waxoil)? Of bedoel je de zwarte coating aan de buitenkant? Tectyl in het chassis gaat best paar jaar mee. Buitenkant blijft altijd wel goed.
Nou, t eendje is niet helemaal perfect roest enzo.
De buitenkant van het chassis is niet echt bedekt meer enzo, der komt roest doorheen. dus ik denk dat het slim is om t mooi schoon te krabben en er een flink stevige laklaag over te doen, en daarna zo’n coating. (owatrol mischien?)
Dan denk ik dat de bougiekabels ouder dan 5 jaar zijn, want ik kreeg een behoorlijke opstopper toen ik m vastpakte
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Chassis roesten doorgaans van binnenuit. Van buiten smurrie opsmeren heeft weinig zin. Ik zou een waxoil-behandeling overwegen zoals bijvoorbeeld Jacques Moenen doet. Dát conserveert je chassis en koets tenminste echt.
weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
snoopduck schreef:weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?
Ik zend je vanavond even een PB.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
7500 euro vind ik heel veel geld als ik zo eens naar je motorruimte kijk ziet dat er niet echt spik en span uit.
Dat mag je bijvoorbeeld wel verwachten voor die prijs. Als ik dan ook lees wat er allemaal aan mankeert en aan gemankeerd heeft en dat je hier en daar roest hebt denk ik dat je behoorlijk wat teveel betaald hebt als ik eerlijk ben.
Ik weet niet hoelang je de auto al hebt want dat is natuurlijk wel van belang in deze. Maar anders zou ik zeggen dat als je em net hebt, het toch wel onder garantie zou vallen voor die prijs!!!
Die pb wil ik anders ook wel hebben. Al heb ik een idee wat het advies wel zal zijn.
patje74 schreef:snoopduck schreef:weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?
Ik zend je vanavond even een PB.
we hebben hem nu voor 4 jaar. het meeste hebben we ook gratis laten repareren, maar aan t roest en de motor doe je nu niet vrij veel meer. 4 Jaar geleden had ik ook 0.0 verstand van eenden, en het zag er allemaal wel goed uit. maarja, daar is niks aan te veranderen.