2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Eend loopt op één cilinder
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 14-01-2006

Gepost: 09 december 2006 08:16 PM
  [ # 16 ]

als ik nieuwe bougiekabels haal, kan ik dan de kappen van de ouwe kabels afhalen en dan bij de garage in de buurt bijv. een meter bougiekabel kopen en dat dan op maat maken, of moet ik echt bougiekabels voor een eend hebben?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 december 2006 08:18 PM
  [ # 17 ]
snoopduck schreef:

als ik nieuwe bougiekabels haal, kan ik dan de kappen van de ouwe kabels afhalen en dan bij de garage in de buurt bijv. een meter bougiekabel kopen en dat dan op maat maken, of moet ik echt bougiekabels voor een eend hebben?

Gewoon de speciale 2cv kabels halen, dan is de lengte goed. Waarom zelf prutsen? Kost niks meer/minder.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 december 2006 08:21 PM
  [ # 18 ]
snoopduck schreef:

http://img297.imageshack.us/img297/6526/m5110022if3.jpg

Even wat dingetjes erbij getekend:
1: op dat punt ligt de kabel dus op de uitlaat

Da’s dus een veeeeel te lange en niet originele bougiekabel! Ik zou terug gaan naar Ard vd Horst hiervoor. Wat een prutswerk. Hij ligt ook bijna tegen je wielscherm aan (=slecht starten met vochtig weer). Maar op je uitlaat?! Bijzonder slechte zaak van Ad.

snoopduck schreef:

2: Let vooral even op het prachtig roestkleurige kleppendeksel

Binnenin roest het niet, dus maakt niet uit.

snoopduck schreef:

3: stukje van de uitlaat waar een of andere idioot met een elektrodenlassapparaat heeft proberen te werken. Resultaat: mooie hapjes eruit een prachtige bolletje sstaal erop.

Is gewoon CO2-laswerk lijkt me. De warmtewisselaar is flinterdun, de uitlaat heel dik. Dan krijg je dit soort bobbels. Het gebeurt wel eens dat de warmtewisselaars wat los komen te zitten. Men probeert het dan te lassen. Je kunt ook een stoelrubbertje gebruiken om het oogje achterop de warmtewisselaar vast te zetten aan het oogje aan de bovenkant van je wielscherm.

Profiel  
 
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 14-01-2006

Gepost: 09 december 2006 08:49 PM
  [ # 19 ]

ja ik was zelf ook erg tevreden over ad. Toen we m net gekocht hadden mankeerde er ook al van alles aan aan, ik had geloof ik minstens 10 punten op een lijste gezet. (oa kapot wiellager & kapotte koplamp). Voor een prijs van 7500 verwachtte ik eigenlijk iets meer. En hoelang gaat een tectyl laag mee? Want hij moet nu weer in de tectyl, terwijl hij gezegd had dat het voorlopig niet hoefde. Ik denk dat ik maar naar customs & classics ga voortaan, zit ook lekker in de buurt.

Oja, er zit een slijtplek in de lak van de wielkast, dus de kabel zat er al een tijd tegenaan. Horen ze niet vervangen te worden tijdens de beurt?

Wytze

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 december 2006 10:03 PM
  [ # 20 ]

Pittige prijs en daarvoor mag je een absoluut perfecte 2cv verwachten. In ieder geval blij dat je weer rijdt Wink.

Bougiekabels gaan ongeveer 5 jaar mee. Dan is het isolerende effect wel weg.

Zit de tectyl in het chassis (waxoil)? Of bedoel je de zwarte coating aan de buitenkant? Tectyl in het chassis gaat best paar jaar mee. Buitenkant blijft altijd wel goed.

Profiel  
 
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 14-01-2006

Gepost: 09 december 2006 10:25 PM
  [ # 21 ]

Nou, t eendje is niet helemaal perfect Confused  roest enzo.
De buitenkant van het chassis is niet echt bedekt meer enzo, der komt roest doorheen. dus ik denk dat het slim is om t mooi schoon te krabben en er een flink stevige laklaag over te doen, en daarna zo’n coating. (owatrol mischien?)

Dan denk ik dat de bougiekabels ouder dan 5 jaar zijn, want ik kreeg een behoorlijke opstopper toen ik m vastpakte Razz

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 10 december 2006 01:26 AM
  [ # 22 ]

Chassis roesten doorgaans van binnenuit. Van buiten smurrie opsmeren heeft weinig zin. Ik zou een waxoil-behandeling overwegen zoals bijvoorbeeld Jacques Moenen doet. Dát conserveert je chassis en koets tenminste echt.

Profiel  
 
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 14-01-2006

Gepost: 10 december 2006 06:13 PM
  [ # 23 ]

weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 december 2006 06:38 PM
  [ # 24 ]
snoopduck schreef:

weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?

Ik zend je vanavond even een PB.  Wink

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2006 07:16 PM
  [ # 25 ]

7500 euro vind ik heel veel geld als ik zo eens naar je motorruimte kijk ziet dat er niet echt spik en span uit.
Dat mag je bijvoorbeeld wel verwachten voor die prijs. Als ik dan ook lees wat er allemaal aan mankeert en aan gemankeerd heeft en dat je hier en daar roest hebt denk ik dat je behoorlijk wat teveel betaald hebt als ik eerlijk ben.
Ik weet niet hoelang je de auto al hebt want dat is natuurlijk wel van belang in deze. Maar anders zou ik zeggen dat als je em net hebt, het toch wel onder garantie zou vallen voor die prijs!!!

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 10 december 2006 09:32 PM
  [ # 26 ]

Die pb wil ik anders ook wel hebben. Wink Al heb ik een idee wat het advies wel zal zijn. Wink

patje74 schreef:
snoopduck schreef:

weet iemand of de customs&classics; in ede ook een beetje goede zaak is?

Ik zend je vanavond even een PB.  Wink

Profiel  
 
snoopduck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 14-01-2006

Gepost: 10 december 2006 10:30 PM
  [ # 27 ]

we hebben hem nu voor 4 jaar. het meeste hebben we ook gratis laten repareren, maar aan t roest en de motor doe je nu niet vrij veel meer. 4 Jaar geleden had ik ook 0.0 verstand van eenden, en het zag er allemaal wel goed uit. maarja, daar is niks aan te veranderen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook