Hebben jullie misschien een tip om de vloerbedekking weer droog te krijgen. Inmiddels is het namelijk echt een natte bende en volgens mij heb ik de oorzaak gevonden maar ik krijg ‘m niet meer droog.
Ik had al kranten en stro geprobeerd om het vocht daarmee op te laten nemen en dat is elke keer wel doorweekt.
Toen ik het aan de rechterkant had heb ik de vloerbedekking een tijd los gehad met wat ertussen en toen duurde het ongeveer een maand voordat het een beetje droog was. Links gaat dat niet werken want dan kan ik er niet mee rijden…
Bij de pug had ik geluk dat het winter was: dan is het een kwestie van een kacheltje erin zetten en de ramen op een kiertje…...
Kun je de vloerbedekking er niet uit krijgen?
De vloerbedekking is een geheel dus dan moet ik m’n stoelen er uit schroeven en het naar achteren trekken. Kacheltje kan ik natuurlijk nog wel proberen…
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmm, dat doet mij denken aan mijn geachte ega. Na mijn afraden heeft ze toch maar een emmer (10l !) achter de voorstoel van mijn megane gezet, in de veronderstelling dat die wel bleef staan.
Ik heb de bekleding er volledig uit getrokken om de vele litertjes water op te dweilen.
Hoe dan ook, het kacheltje is een goed idee. Ik heb ook een electrisch kacheltje in de wagen gezet terwijl ik de deuren open hield. Hij stond in de garage overigens. Ik weet niet of dat voor jou een optie is.
Een bison vochtvreter doet het ook prima!
Gister de auto gewassen en kwam met hetzelfde probleem! De oorzaak heb ik nog niet gevonden maar verdenk de deurrubbers en wat onzichtbare roestplekken bij de wielkasten en paravanbak. Bij is ook een deel van de isolatie mat nat maar ik denk dat je het met dit weer moeilijk droog krijgt. Als je hem droog binnen zet en je gaat met een kacheltje in de weer kom je aarschijnlijk een heel eind. Ga ik iig poberen…
Na een lekke kachelradiator heb ik ook een zwembad in mijn auto gehad. Ik beschik over een electrische ontvochtiger die ik ook voor de stacaravan gebruik.
Die heb ik in de auto gezet en dat gaat heel aardig.
Misschien dat je zo’n ding ook ergens kunt huren?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Tja ik wilde er ook net een nieuw item van maken, heb hetzelfde probleem. Bij de vorige visa was het vooral achterin, bij deze voorin. Vorige keer is alleen de vochtvreter twee keer omgevallen en dat geeft nog een grotere rotzooi. Maar het is nu echt een zwembad voorin. Nu de visa weer rijdt, rijden we met de ramen open en de kachel vol aan
De paravaan bak (zo heet dat toch?) is leeg (geen rotzooi) dus de afwatering is volgens mij ook goed. Ik weet nog niet waar het vandaan komt. Ook niet via de pedalen want de bijrijders kant heeft er net zoveel last van.
Zo’n kacheltje sluit je die aan op de sigaretten aansteker?
Ik ken de VISA niet zo goed maar ik neem aan dat dit een watergekoelde is. Het zou dus ook koelvloeistof kunnen zijn…
Als je ramen een beetje vettig worden dan is koelvloeistof ook een mogelijkheid.
Jos van der Voort
Bij mij is het zoveel dat als het koelvloeistof zou zijn ik echt niet meer vooruit had gekomen
Ik had het idee dat het dit keer bij de deur vandaan kwam, vorig jaar was het een doorgerotte paravent/paravanbak (heb ook geen idee hoe je dat moet spellen maar paravent is die luchtklep onder de voorruit) Maar toen zat het meer naar voren en sowieso met name links. Nu is het meer naar de stoel toe en echt soppend nat en alleen rechts.
In mijn ZX zit 8 liter koelvloeistof. Ik heb er vandaag 4 liter bijgegooid.
Van de week heb ik er nog mee gereden. Die 4 liter zijn aardig wat zwembaden.
In een Visa zit ook 7,5 liter Koelvloeistof dus ik zou die mogelijkhied niet te snel uitsluiten.
Jos van der Voort
Ik zou op zijn minst koelvloeistof moeten missen dan lijkt me. Overigens geen reden om aan de bestuurderskant te lekken, rechts zou nog kunnen omdat het kachelhuis (heet dat zo) daar gemonteerd zit.
Bij mij lekte de kachel zo erg dat ik ook koelvloeistof aan de bestuurderskant kreeg. Bij lange na niet zoveel als aan de passagierskant maar toch.
Jos van der Voort
Ja, dat lijkt me erg vervelend. Ik heb alleen last van wateroverlast na een flinke regenbui, zoals bijvoorbeeld die van zaterdag
Nou geluk ermee. Dat droogmaken is een kl..teklus!
Jos van der Voort
Piet Visser schreef:Een bison vochtvreter doet het ook prima!
Wellicht wel als de auto wat klam aanvoelt van binnen (ik heb in mijn GS in de stalling ook een vochtvreter) maar niet handig tijdens het rijden want als ze omvallen dan heb je al die troep die in die vochtvreter zit door je auto.
Een kacheltje op de sigarettenaansteker heeft absoluut niet genoeg vermogen. Dan kun je beter een kacheltje op 220 V in de auto zetten als deze aan huis staat. En vooral zorgen dat er geen nieuw vocht in kan komen. Waar denk je dat het nu door naar binnen komt?