Carte grise heb ik meegekregen. Dan nog een “factuur” laten schrijven, zodat ik deze bij een eventuele controle zou kunnen voorleggen.
Geen controle gehad onderweg, dus geen papieren moeten laten zien.
Dit is hem:
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, wat is er mis mee waardoor het een sloper is eigenlijk? En om welke onderdelen doe je deze moeite? Vele echt slijtbare onderdelen zijn immers nog rijkelijk voorradig op diverse adressen?
Wat er mis mee is: slecht interieur, uitlaat, gat in dorpel, ...
Waarom ik die moeite doe: omdat er toch voldoende bruikbare onderdelen aanzitten. Buiten een olielek aan de motor ziet hij er mechanisch nog zeer goed uit. Verder zit er nog wel het een en ander op.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, auw…
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Hmmm, auw…
Tja patje , dat heb ik ook. Volgens mij verdwijnt hier weer eens een GS die op een zeer makkelijke manier klaar te maken is.
Citrods , Ik weet niet wat je precies zoekt aan onderdelen , maar bijna alles is nog wel redelijk makkelijk 2e hands aan te schaffen .
Daar hoef je geen complete GS voor te gaan slopen die eigenlijk te goed daarvoor is
Er staat op M.P. nog een Pallas in een staat die je niet meer redden kan , misschien iets voor je?
citro-power schreef:patje74 schreef:Hmmm, auw…
Tja patje , dat heb ik ook. Volgens mij verdwijnt hier weer eens een GS die op een zeer makkelijke manier klaar te maken is.
Citrods , Ik weet niet wat je precies zoekt aan onderdelen , maar bijna alles is nog wel redelijk makkelijk 2e hands aan te schaffen .
Daar hoef je geen complete GS voor te gaan slopen die eigenlijk te goed daarvoor is
Er staat op M.P. nog een Pallas in een staat die je niet meer redden kan , misschien iets voor je?
Kan je eens een link naar die Pallas bezorgen? Kan ik eens vergelijken.
Van die onderdelen die tweedehands nog redelijk gemakkelijk aan te schaffen zijn heb ik eerlijk gezegd nog niet veel van gemerkt.
Ik haal er in ieder geval af wat ik hebben wil. Als iemand de rest wil redden moeten ze me maar laten weten wat ze er voor over hebben!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach ja, ik begrijp het enerzijds wel. Het ophalen van een donor is vaak de goedkoopste manier om een berg onderdelen te bemachtigen.
Echter loopt het aantal GS-en snel terug en denk ik dat we ons moeten afvragen of dit wel de manier is om het rijdende spul rijdend te houden.
Je schrijft dat je nog weinig hebt kunnen merken van de beschikbaarheid van onderdelen. Ik denk dat ik (vanuit het noorden van NL!) dan beter weet waar je moet zijn in BE dan jij zelf!
Als je wilt dan kan ik vandaag nog een verkoopadres leveren voor plaatwerk, motoren, subframes enzovoorts. Jawel, in België en tegen goede prijzen.
Ik kan echter ook geen “gezocht”-topic van je terug vinden, ben je ook beend met de mail-list GSNL?
Eigenlijk heb je doorgaans geen clubmagazijn nodig voor de reguliere onderdelenvoorzieningen.
Hoe dan ook, succes met het opknappen!
patje74 schreef:
Je schrijft dat je nog weinig hebt kunnen merken van de beschikbaarheid van onderdelen. Ik denk dat ik (vanuit het noorden van NL!) dan beter weet waar je moet zijn in BE dan jij zelf!
Als je wilt dan kan ik vandaag nog een verkoopadres leveren voor plaatwerk, motoren, subframes enzovoorts. Jawel, in België en tegen goede prijzen.
Bedoel je Troch in Mechelen?
patje74 schreef:
Ik kan echter ook geen “gezocht”-topic van je terug vinden,
Is er wel!
patje74 schreef:
ben je ook beend met de mail-list GSNL?
Eigenlijk heb je doorgaans geen clubmagazijn nodig voor de reguliere onderdelenvoorzieningen.
ben ingeschreven op de mailinglist. Lid van de club ben ik niet.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
[quote citrods]
Van die onderdelen die tweedehands nog redelijk gemakkelijk aan te schaffen zijn heb ik eerlijk gezegd nog niet veel van gemerkt.
quote]
Ik heb je een tijd geleden bijna alle onderdelen aangeboden die je zocht maar die wou je toen niet hebben
Diegene op M.P. heeft 3 GS’en te koop , waaronder een Pallas die niet meer te redden ismaar volgens mij nog wel veel bruikbare onderdelen op zitten.
Zo zie je , je hoeft geen mooie GS te slopen die nog te redden is
En zoals Patje al zei , garage Troch in Mechelen heeft zoveel , daar kun je wel een paar GS’jes mee inelkaar zetten.
Maar wat zoek je nu nog precies ??
citro-power schreef:
Ik heb je een tijd geleden bijna alle onderdelen aangeboden die je zocht maar die wou je toen niet hebben
Ik heb qua afstand én prijs een interessantere deal kunnnen doen
citro-power schreef:
Diegene op M.P. heeft 3 GS’en te koop , waaronder een Pallas die niet meer te redden ismaar volgens mij nog wel veel bruikbare onderdelen op zitten.
Heb ik zien staan. Maar heb je die prijs gezien?
citro-power schreef:
Zo zie je , je hoeft geen mooie GS te slopen die nog te redden is
Wie zegt dat hij zo mooi is? Op foto lijkt alles mooier dan in werkelijkheid. Als je moet gaan uitrekenen wat het kost om hem weer mooi te krijgen, je zal verstelt staan.
citro-power schreef:
En zoals Patje al zei , garage Troch in Mechelen heeft zoveel , daar kun je wel een paar GS’jes mee inelkaar zetten.
??
kan zijn, ben er geweest, ik moest eerst zeggen wat ik nodig had (had ik via mail al gedaan), moest ik achteraf maar terugkomen als hij de prijs overlegt had. Ben ik dus niet meer terug geweest!
citro-power schreef:
Een grille, grijze honinggraad, banden, spiegel L en R, ...
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citrods schreef:citro-power schreef:
??kan zijn, ben er geweest, ik moest eerst zeggen wat ik nodig had (had ik via mail al gedaan), moest ik achteraf maar terugkomen als hij de prijs overlegt had. Ben ik dus niet meer terug geweest!
Ik snap het bezwaar niet helemaal eigenlijk?
citrods schreef:citro-power schreef:
Oh, dan snap ik het!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
patje74 schreef:citrods schreef:citro-power schreef:
??kan zijn, ben er geweest, ik moest eerst zeggen wat ik nodig had (had ik via mail al gedaan), moest ik achteraf maar terugkomen als hij de prijs overlegt had. Ben ik dus niet meer terug geweest!
Ik snap het bezwaar niet helemaal eigenlijk?
De oorzaak ligt bij de klantvriendelijkheid van garage Troch dat topicstarter genoodzaakt is een sloop-GS te slopen… dus daar moeten jullie gaan zeuren…
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citrods schreef:
Grill word moeilijk , banden zijn er volop nieuw , spiegels heb ik wel nieuw
Als dat het enigste is waarom je een GS apart erbij moet kopen….
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ieksEmmu schreef:[
De oorzaak ligt bij de klantvriendelijkheid van garage Troch dat topicstarter genoodzaakt is een sloop-GS te slopen… dus daar moeten jullie gaan zeuren…
Een paar kennisen binnen de GS wereld zijn ook bij Garage Troch geweest en zijn prima geholpen.
En er zijn nog wel meer bedrijven die genoeg hebben liggen voor een GS , en anders particulieren wel.