2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoeveel PK’s heeft onze BX DIESEL?
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 december 2006 12:15 PM
  [ # 16 ]
Bram schreef:

Vanaf type-2 had de BX een 71 pk diesel (geen 72) Cool

Daarvoor was het 65 pk…..of het nu de RD of TRD was, maakte niet uit.

keezx schreef:

Klopt helemaal Bram, soms zit je ernaast maar hier niet.

Dan gaan jullie allebei de mist in.

Type2 is vanaf model ‘87 (aug. 1986), de 71pk XUD9 kwam pas voor model ‘88 (aug. 1987). Overigens zijn in andere landen BX D type 2 & 3 geleverd met 65pk.

Het beste is dus om te kijken naar die plastic inlaatcollector bovenop het blok zoals keezx eerder schrijft.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 december 2006 01:21 PM
  [ # 17 ]
rb schreef:

Het beste is dus om te kijken naar die plastic inlaatcollector bovenop het blok zoals keezx eerder schrijft.

rb en keezx slaan de spijker op de kop.  Laughing (rb is volgens mij best een aardige timmerman)

Als er 1 buis over het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk loopt heb je 64 pk (oid). heb je een plastic inlaatcollector met 4 buizen naar het inlaatspruitstuk, dan heb je 71 pk.

Hbase en autodata gebruiken een redelijk algemene database en ik durf er niet blind op te varen dat ze altijd het goede zeggen. Vaak klopt het wel OF laten ze het vaag als het niet duidelijk is. In dat geval moet je als gebruiker je keuze maken. Je kan het dan bijv. zien aan het luchtfiltertype. De “oude” motor met 64 of 65 (of was het nu 68) pk heeft een rechtopstaand rond luchtfilter boven de versnellingsbak, de modernere variant heeft een rechthoekige luchtfilterbak achter de koplamp.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 december 2006 01:35 PM
  [ # 18 ]
mpostma schreef:

(rb is volgens mij best een aardige timmerman)

Shocked  Laughing (helaas gewoon een cijfern**ker..)

mpostma schreef:

De “oude” motor met 64 of 65 (of was het nu 68 ) pk heeft een rechtopstaand rond luchtfilter boven de versnellingsbak, de modernere variant heeft een rechthoekige luchtfilterbak achter de koplamp.

Het was (uit het hoofd) voor de ‘ouwe’ XUD9 47kW; ik meen dat dat vermenigvuldigd moet worden met 1,36nogwat. Zit je natuurlijk weer met afrondingen, dus je komt zowel 64pk als 65pk tegen;
Verder ook weer afhankelijk of het ECE pk’s zijn of DIN pk’s..(-> daarom heeft b.v. een DKZ zowel 120 als 122pk, terwijl het altijd dezelfde 88kW motor betreft..).

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook