Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
mijn verbruik stijgt ook de laatste weken.. geen idee waarom
Ik rijd tegenwoordig ook 1 op 10, zuiperd
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, dan gebruiken jullie die GTI dus gewoon waar ‘ie eigenlijk voor bedoeld is: GAAN MET DIE BANAAN!!! Daar past een wat steviger verbruik natuurlijk wel bij. Zoals ik al aangaf, ik heb een vrij zuinige rijstijl en die 1: 13,5 heb ik ook maar 1 keertje gehaald onder ideale omstandigheden. Degenen die gaan voor zuinig rijden moeten een 1.6 hebben, die is (volgens de fabriekscijfers) zelfs nog wat zuiniger dan de 1.4. Of natuurlijk een (turbo)diesel…
vortex schreef:
wou dat ik 1:10 haalde
die van mij rijd nu op zijn zuinigst 1:8 en bij lekker doortrappen op de snelweg (160+) en een beetje sportief rijden door de stad enzo, gaat ie al snel naar 1: 5
Moet er wel bij zeggen dat ie van mij niet meer standaard is !!!!
Zo gek is dat niet hoor. Je hebt er flink brede sloffen onder zitten, een ‘aangepaste’ motor, en dan ook nog eens lekker sjezen in de stad… Allemaal ongunstige factoren om een laag verbruik te kunnen scoren. Maar daar heb je je GTI volgens mij ook niet voor gekocht, toch? Gewoon genieten. En als het teveel wordt, kun je nog altijd LPG overwegen (of ben ik nu aan het vloeken? ).
Tussen de eerste en tweede tankbeurt had ik 1:9,97. Tussen de tweede en derde 1:10,47…. wel veel snelweg, ik vrees het ergste als ik korte ritjes ga maken
Maar, zoals terecht opgemerkt, wie zuinig wil rijden, moet dat niet in een GTi doen!
Kom, laat ik eens een update doen over de GTi
Het stotteren tussen 2000 en 2500 toeren is zo goed als verholpen. Het bleek dat er een verkeerde verdelerkap gemonteerd was, waardoor de rotor aanliep…. nieuwe, originele set erop en weg gestotter!
Nouja bijna dan, misschien ook nog maar een keer de bougies ernstig toespreken.
Er staat nu alleen wel een slang op knappen… de hoofdretourleiding, die achter de radiateur langs loopt en vertakt in twee dunne slangetjes. Er is een scheurtje zichtbaar, maar er loopt nog geen LHm uit. Een nieuwe kost 120 euro… dan maar liever zelf knutselen.
Verder is de Progress al een heel eind gevorderd, dus binnenkort kan ik eindelijk mijn gti-velgen onder de gti zetten
Re: een "nieuwe" BX voor Harm!
Harm schreef:Tot slot nog maar een fotootje, ik maak binnenkort nog wel meer foto’s!
Nou nou! Waar blijven ze?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hehe komt goed, eerst moet ie maar eens schoon, velgen en bumperlip erop….
Mijn Progress rijd met mijn rijgedrag ongeveer 1 op 8
Op de snelweg ongeveer 1 op 10.
De auto is ook niet helemaal standaard meer
Oeioei… een halve tank leeggereden met veel korte ritjes… een op 8,5… voortaan maar wat meer fietsen
Een tijd geleden had ik al eens beloofd wat meer foto’s te maken van mijn nieuwe aanwinst… voor het geval iemand dat nog weet, hier dan de foto’s. Zoals je ziet zitten de GTi-velgen er nu op en heb ik nog geen tijd gehad om ‘m te poetsen of er een bumperlip op te schroeven.
da’s de motor! 125 pk met Bosch Jetronic multipoint injectie.
Jaja een GT-kleine- i!
Speciale GTi-stoelen, met meer steun dan de niet-speciale GTi-stoelen
Sportstuurtje komt er zaterdag waarschijnlijk nog in… dashboard heeft lelijke plekken, ooit een keer een nieuwe erin bouwen.
Vier gele lampen, erg herkenbaar
Een witte BX met spoilert, zoals Bertone het ooit bedoeld heeft!
De voorkant
Netjes!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!