Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als ik mijn de kentekens van mijn auto’s intyp bij de RDW komt er keurig de gegevens van mijn auto’s er te staan.
Behalve bij 1 van mijn GS’en
De GS is sinds 1992 niet meer APK gekeurd en dus geschorst. Begin van het jaar heb ik hem gekocht en over geschreven op mijn naam en dat kon zonder problemen.
Iemand een idee hoe dit kan dat de RDW mijn GS’je niet meer kent :
Geen idee, RDW bellen?
Btw; heb je de auto wel geschorst naar overschrijven ?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De RDW site ligt momenteel ook een beetje overhoop. Dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn.
Ik heb ook al meegemaakt dat enkele kentekens niet opvraagbaar waren, terwijl anderen wel opvraagbaar waren. Ik kon er geen logica in ontdekken.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ijs schreef:Geen idee, RDW bellen?
Btw; heb je de auto wel geschorst naar overschrijven ?
Het kenteken is inderdaad geschorst na overschrijven. Maar na die tijd heb ik het nog wel op kunnen vragen.
Het lijkt me dat de GS in een “slapend bestand” is geraakt. Heb ik ook met m’n DAF 66 die al tien jaar gesloopt is. Ik heb nog wel het chassisnummer, typeplaatje en papieren, dus officieel bestaat de wagen nog gewoon.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat zou betekenen dat jaarlijks opnieuw schorsen niet meer mogelijk is! Dat zou tevens betekenen dat citro-power te veel schorsingsgeld heeft betaald! (er van uit gaande dat de laatste schorsingsperiode nog niet verstreken is)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Dat zou betekenen dat jaarlijks opnieuw schorsen niet meer mogelijk is! Dat zou tevens betekenen dat citro-power te veel schorsingsgeld heeft betaald! (er van uit gaande dat de laatste schorsingsperiode nog niet verstreken is)
Dat je hem niet meer hoeft te schorsen is niet zo erg , scheelt weer geld.
Als de GS klaar is en ik moet eventueel naar de RDW voor een keuring vind ik niet erg als het kenteken maar niet verloren gaat. Want gaat het niet zo als het kenteken in het’” slapend bestand” zit ?
De schorsingsperiode was trouwens nog lang niet voorbij.
Ik denk dat ie weer opduikt als je hem ont-schorst en er weer APK op zet.
Hilgert schreef:Ik denk dat ie weer opduikt als je hem ont-schorst en er weer APK op zet.
Ik krijg altijd een brief van de RDW als herinnering dat de schorsingsperiode (in mijn geval bij de GS) weer eens afloopt. Dan merk je het vanzelf.
Zoals ook op de database site bij de RDW staat: het is een leuke gadget en meestal werkt t vrij aardig, maar vaar er aub niet blind op.
TS zal gewoon zijn auto moeten blijven schorsen: niet geschorst EN niet verzekerd en geen APK levert je een hoop gedoe op. Boetes voor ongekeurde en helemaal voor onverzekerde auto’s zijn niet mals.
Het is heel simpel: Je kenteken bestaat gewoon nog, en is dus gewoon geschorst gebrijp ik. Niks aan de hand. De reden dat de RDW je auto niet kent komt omdat de RDW site zo onbetrouwbaar als de pest is….
En een slaapbestand bestaat niet.
Test
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
slaapbestand is nog voor de wagens voordat de rdw met computers ging werken? Alle niet actieve kentekens zijn toen niet ingevoerd omdat men door alle vroegere chaos niet meer wist of de wagen nog wel of niet bestond?
Een slaapkenteken kan je gewoon weer tot leven roepen met een rdw keurig meende ik
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
om onze landrover 109 uit het slaapbestand te krijgen, volstond het overschrijven op iemand anders naam. de auto stond vanaf 1988 al stil. Mijn vader heeft ergens in die tijd een brief gehad wat er met de auto gebeurd was, waarop hij niet gereageerd heeft. sinds die tijd hebben we nooit iets van de rdw weer gehoord. de eigenaar na ons heeft hem nog steeds. Nog geen apk gekeurd, maar gezien de staat van de auto was dat niet zo vreemd.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993