Hai,
Ik heb voor mijn C5 ligne prestige uit 2002 een tweede afstandbediening gekocht bij de dealer in gorinchem. De monteur wist mij te vertellen dat als deze binnen zou zijn de sleutel bijgeprogrammeerd diende te worden, hiervoor zijn alle sleutels nodig??
Afijn, vorige week disdag auto gebracht, na 2 1/2 uur komt de monteur terug met de medeling dat het tegen zit en de auto maandag terug moet komen, o ja, alleen de reservesleutel werkt nog, geen afstandbediening dus.
gisteren auto daar hele dag geweest, om 17.00 komt het verlossende telefoontje, het werkt niet, nu een sleutel (jippie een afstandbediening) kunnen programeren.
Ze kunnen het maken, nieuwe computer, kost 600 euro, weten niet zeker of het dan wel werkt.
Nu ben ik zelf programmeur (plc) dus weet iets van deze zaken af, en heb dus tekst en uitleg gevraagd:
Eerst de 2 bestaande de sleutels uitprogrammeren (dit werkt dus wel),
Dan 1 voor 1 de nieuwe inprogrammeren
echer na de eerste komt de melding communicatie mislukt! en dan houdt het op. maar de sleutel werkt wel!!
Ik breng dus een auto weg die goed functioneert, krijg hem slechter functionerend terug en moet dan zelf voor kosten opdraaien waarvan ze niet zeker zijn dat het werkt.
Is er iemand op dit forum die deze sleutels wel aan de gang kan krijgen? of info heeft om de dealer op gang te helpen?
Groeten,
Paul
sleutels programmeren kan inderdaad de raarste problemen opleveren die onverklaarbaar zijn, die inderdaad soms opgelost kunnen worden door het vervangen van de bsi.
maar jij zegt dat de testkast aangeeft communicatie mislukt. nu weet ik niet met welke testkast dat is geweest (proxia/lexia) maar ik zou zeggen probeer het eens bij een andere dealer die de andere testkast heeft, dit kan soms enorme verschillen uitmaken.
of laat de dealer eerst eens de minuten reset uitvoeren, dit doet soms ook wonderen. als dat alles niet gaat werken kan je altijd alsnog de bsi vervangen.
volgens mij loopt de communicatie met de sleutel via de Com2000 unit.
(het geheel van staakjes, ontvangers en sensoren achter het stuur)
ook een dure vervanging, maar eentje die misschien onder garantie/coulance gedaan kan worden, aangezien dat een bekend zwak apparaat is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
is dat zo? kan iemand dat bevestigen?
Oei,
Lijkt me wel typisch iets waar Oldenhage nog raad mee zou kunnen weten, al is het maar als second opinion.
Laat ik me verder maar onthouden van commentaar.
Ben benieuwd, iemand enig id hoe ik Oldenhage kan bereiken?
de communicatie van de sleutel loopt via de com2000 naar de bsi toe, de bsi geeft vervolgens het signaal door om de sloten open en dicht te doen.
de com2000 vangt het signaal op voor de afstandsbediening en geeft het door aan de bsi.
echter bij het programmeren van de sleutels communiceer je via de bsi naar de com2000 toe.
je hebt geen rechtstreekse verbinding van de testkast naar de com2000.
ik zeg ook dat soms de problemen opgelost kunnen worden door het vv van een bsi, en niet dat dat het probleem is.
maar zoals ik al zei probeer het eerst eens op een andere testkast, doet soms wonderen.
vervangen kan altijd nog, en daar word vaak te snel de oplossing in gezocht (mijn bescheiden mening )
Paulpit schreef:Ben benieuwd, iemand enig id hoe ik Oldenhage kan bereiken?
via PB
http://www.c5club.nl/c5forum/profile.php?mode=viewprofile&u=7
http://www.citroen-forum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1596
of
Hij zegt dat hij dat al heeft geprobeerd, werkte helaas niet.
Hij heeft ook contact opgenomen met citroen ???? maar di kunnen niets doen, wel raar want ik lever een auto af die werkt en krijg hem defect terug.
Mijn dealer had als enige optie nog om bij een andere dealer te proberen.
Paulpit schreef:Hij zegt dat hij dat al heeft geprobeerd, werkte helaas niet.
Hij heeft ook contact opgenomen met citroen ???? maar di kunnen niets doen, wel raar want ik lever een auto af die werkt en krijg hem defect terug.Mijn dealer had als enige optie nog om bij een andere dealer te proberen.
Oldenhage nog geprobeerd? Wellicht niet in de buurt van je maar wel de moeite waard getuige een hoop positieve reacties op het forum.
Nee nog niet, ik volg nog even de weg van mijn dealer, wel kontakt gehad met oldenhage, deze zegt in eerste instantie dat mijn dealer zou moeten weten wat ie doet.
Dus als ik het goed begrijp had je in eerste instantie 2 sleutels bij de auto? 1 met afstandsbediening en 1 zonder?
En daar moest een 3e sleutel met afstandsbediening bij?
Ja correct dat was de bedoeling. nu heb ik 1 afstandbediening en verder niets.
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Volgens mij heb ik 3 werkende sleutels met AB
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Harm van Beek schreef:Volgens mij heb ik 3 werkende sleutels met AB
Vertel TS maar eens bij welke dealer je dat voor elkaar hebt gekregen.
ik ben wel benieuwd, zal wel oldenhage zijn