Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
rdw.nl schreef:Een voertuig uitvoeren
Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice. Behalve bij buitenplaats Axel kunt u bij de RDW-buitenplaatsen niet terecht voor uitvoerverklaringen.Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
* Een geldig legitimatiebewijs
* Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
* De kentekenplaten van uw voertuig
De RDW-medewerker vraagt u om een ‘uitvoerverklaring’ in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:* Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
* Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs
Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten.Een aantal belangrijke zaken:
* Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen.
* Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen bij uitvoer. Als het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u de het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
* Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
kost je maar 11,55
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Thijsvandebles schreef:Het restand breng je dan bij de ijzerboer. krijg er nog een tientje voor ook.
Ook niet veel, als je bedenkt dat de huidige staalprijzen torenhoog zijn
GoodOldDiesel, hoe lang duurt zoiets denk je? Maar dan staat ‘ie dus op uitvoerkenteken? Hoe lang geldig? En moet je niet bij de duane dan zijn ofzo? Het klinkt namelijk veeeel te makkelijk voor Ned.begrippen…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Dat wordt ter plekke in het systeem ingeklopt. Als het goed is wordt het meteen doorgevoerd als je je kentekenplaten inlevert, maar het kan ook zijn dat de hele administratie ‘s nachts pas wordt overgeseind naar Veendam.
Op dat moment heb je dus een auto die geen Nederlands kenteken meer heeft, dus alle formaliteiten zoals APK, verzekering en belasting komen te vervallen. Het oude kentekenbewijs krijg je (afgestempeld) terug; dat kun je gebruiken om de wagen in het buitenland te registreren. Of niet, indien je ‘m sloopt.
WYD schreef:Lelijke Eend schreef:Zijn sloperijen niet verplicht wrakken in te nemen ?
JA en geheel kosteloos! Ze mogen daar niets voor rekenen.
Maarja als je geen wrak bij je hebt maar alleen papieren, kan ik me voorstellen dat ze niet altijd meewerken.
Dat doen ze ook niet, je moet het stuk blik uit de auto zagen, waar het ch.nummer op staat. Met dat deel erbij nemen ze um wel in.
Probeer Prins in Steenwijk eens. daar heb ik al enkele malen een stuk blik met ch.nummer + papieren + platen ingeleverd. Ze schreven um zo uit.
Test
En anders gewoon exporteren. Gaat vrij simpel, en je bent gelijk van alle sores af. Vervolgens exporteer je um naar een ijzerboer in friesland, zie zo, geëxporteerd!!!
Test
Dat uitvoeren is wel interessant. Maar hoe vervolgens ‘uitvoeren naar een sloperij IN NEDERLAND’? Dat kan toch niet of is dat puur en formaliteit en maakt het niet uit wat er met de auto gebeurt na uitvoer?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Gewoon naar de oud-ijzerboer brengen. Of naar een metaalverwerker. Daar achterlaten en geen gezeik; er is geen kenteken meer van, dus een vrijwaringsbewijs heb je niet nodig.
Het maakt niet uit wat er met de auto gebeurt na uitvoer. Crossauto’s worden ook op die manier vaak van kenteken ontdaan.
Het verschil tussen slopen in eigen beheer en export is dat je voor export naar een RDW vestiging moet (platen en papieren meenemen) en dat dat ook kan met auto’s jonger als 15 jaar.
Bij sloop in eigen beheer moet de auto ouder zijn als 15 jaar en kun je het eenvoudig via een aangetekende brief met alleen de papieren er in afhandelen. Je krijgt dan binnen 10 dagen een brief van de RDW retour en dat is dan je vrijwaring. Je bent zelf verantwoordelijk voor het vernietigen van de kentekenplaten. Wij lossen dat altijd creatief op door zo op een balk in onze loods te spijkeren…we zijn sins kort aan de tweede balk bezig