Bram schreef:Hmmm…..mooie kleur wel.......een TRD-turbo uit 89….staat wel in Sittard.
Er is dus nog hoop.
Oei, da’s een mooie, Bram (zitten zeker alleen de verkeerde stoelen in : )Alleen…als er staat “goede banden” (de rest dan?) en “voor de liefhebber”, is het dan verder een brak exemplaar? Of wil de huidige eigenaar dat zijn goed onderhouden troetel bij een echte BX-adept terechtkomt…
Ik zou maar eens bellen, Bram
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Oei, da’s een mooie, Bram (zitten zeker alleen de verkeerde stoelen in : )Alleen…als er staat “goede banden” (de rest dan?) en “voor de liefhebber”, is het dan verder een brak exemplaar?
Of wil de huidige eigenaar dat zijn goed onderhouden troetel bij een echte BX-adept terechtkomt…Ik zou maar eens bellen, Bram
Al gedaan vanmiddag.
Ik herinner me eigenlijk niet meer of de stoelen van de TRD-turbo hetzelfde zijn als die in de TZD. ops:
Een jaar of 6 geleden heb ik dus wel 1X een TRD-turbo gehad…..(ik heb dat al eens op het Xantiaforum geschreven)....daar brak ineens de spanrol van de distributiesnaar…..en kon ik hem *wegbrengen*.
Ik vertelde toen ook dat die TRD veel meer de *duw in de rug* had dan de latere TZD-turbo’s…..maar heb daar nooit antwoord op gehad van iemand.
Bram schreef:Bassman schreef:
Ik zou maar eens bellen, Bram
Al gedaan vanmiddag.
En???
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:En???
Hij is geschorst…..APK is afgelopen…..en aangezien het niet bepaald naast de deur is…..heb ik mijn tel.nr. achtergelaten…..en hem gezegd dat hij er maar eens over moet denken.
T.e.a.b. staat er in de adv. : ik zei….rond de 2 a 300 euro zal het worden…Mits ik er eerst een proefrit mee kan maken (ondanks dat hij geschorst is)....ik kan bij mijn verzekering (abn-amro) hem voor 1 dag laten verzekeren….maar het blijft een risico natuurlijk.. ops:
Ach….we zullen wel zien…het heeft niet zo’n haast…..op dit moment zijn veel koeriers met vakantie en dus krijg ik veel (grote) ritten….maar als de vakantie straks weer voorbij is….en ik zit weer weken thuis, met af en toe een klein ritje….dan is de Chic natuurlijk wel een uitkomst.
Alle comfort van de tzd-turbo (zelfs open dakje) en originele armsteun…dus wie maakt me wat, nietwaar ?
Dan moet het inderdaad wel de moeite waard zijn om daarvoor naar Limburg te rijden. En wat moet er allemaal gebeuren voor de APK? Misschien is die Chic zo gek nog nie Ben benieuwd of-ie nog contact met je opneemt.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Inmiddels zijn de voorgaande bijdrages van mij al weer achterhaald.
(Ik tuf weer in het turbodieseltje. )
Gisteravond….op de snelweg van Purmerend naar Hoorn (daar staan nog geen flitskasten, Koos Spee )....heb ik, nu het motortje weer goed gekoeld wordt en V-riemen in orde zijn…...hem maar eens even op zijn staart getrapt om eens te kijken wat zijn top is.
De reden was (ook).....dat er zo’n *Petje met de rechterarm op een armsteun* in een VW-Golf III .....(een TDI) aan het bumperkleven was….en ik op dat moment 120 reed.
Kom, dacht ik…..eens kijken of we dat jongetje de Frustratie van de avond kunnen geven…ik liet hem voorbij (en zag toen welk type het was)....hij ging (schat ik) richting de 150 km p/u…....toen hij op enkele honderden meters voor me lag…..trapte ik het gas in en daar ging de toerenteller…..140 km p.u = 3400 rpm….....170 zat hij tegen de 4000 rpm aan…...inmiddels stoof ik op het Frustootje in zijn Golfje af…...die mij in de achteruitkijk-spiegel zag naderen en terwijl ik hem voorbij reed….was het inmiddels 180 km p.u.
Achter de tzd-turbo leek het even op de Hoogovens ops: ......en ik klokte een top van tegen de 190
De toerenteller stond toen tegen het rode gebied aan (4300 rpm)......en daarna terug gezakt naar de 150.
Er gingen geen controlelampjes meer branden (zoals die gele voor de temperatuur)....dus dat is dik voor mekaar nu.
Het Golfje heb ik niet meer gezien….enne, mijnheer K.Spee…...voorgaand verhaal is uiteraard maar verzonnen…...
Kijk en geniet:
foto index
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ziet er strak uit! Maarre, type 2 neus op een type 1? Ook nog andere zaken aangepast? Hier heeft iemand aardig wat werk aan gehad.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
winnetou schreef:Ziet er strak uit! Maarre, type 2 neus op een type 1? Ook nog andere zaken aangepast? Hier heeft iemand aardig wat werk aan gehad.
mooie foto’s maar het is toch gewoon een type 2? Waar haal jij vandaan dat het een type 1 zou zijn?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Omdat de titel BX Sport is en er ook BX Sport tupperware toegevoegd is aan de auto?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Inderdaad, vooral vanwege die titel. Maar ik vind het toch wel een mooi ding hoor, ook al hou ik eigenlijk niet zo van Tupperware op m’n auto. Maar dit is gewoon heel smaakvol gedaan.
T(h)ijs schreef:Omdat de titel BX Sport is en er ook BX Sport tupperware toegevoegd is aan de auto?
ja ,bx sport tupperware op een type 2 bx
Groet Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ach, type 1 of type 2, ziet erg strak en stijlvol uit
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Even mijmeren hoor
Ik had gehoopt vandaag mijn BX 14 Leader type 1 op te halen bij de garage, maar de vorige eigenaar is nog steeds bezig met het zoeken naar het deel 3 van het kenteken
Hij gaat zondag weer doorzoeken. Indien hij dit niet kan vinden moet hij een nieuw kenteken aanvragen bij de RDW. Dat is dan wel allemaal op zijn kosten, maar toch. Ik zou het heel zonde vinden als deze Leader zijn originele kenteken verliest. En tot die tijd kan ik dus nog steeds niet de Leader ophalen
Ik kan niet wachten op m’n Leadertje :cevr :susp
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hij houdt het origineel. Komt alleen een 1-tje op