Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
En goedgekeurd!!!
Hier wat foto’s van het sleutelen, met dank aan Mark:
gefeliciteerd!!!
Veel rijplezier nu!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Helemaal mee eens: rije met die handel!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Wat de cx-pomp betreft: de originele aanzuigslang past ook, en heeft een handige bocht. Wel brede tussenringen gebruiken tussen pomp en blok, want je moet nogal een stukje overbruggen en de snaar moet redelijk strak. Bij te smalle ringen zou de pomp scheef kunnen gaan staan.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De slang die ik erbij kreeg had een duidelijk grotere opening aan de pompzijde, ik weet niet of ik de originele slang eroverheen gepropt had gekregen. Ik heb de grootste ringen gebruikt die er waren. De snaar moet inderdaad best strak. Ik had ‘m eerst wat losser en toen ging-ie piepen.
bogaard77 schreef:
Ja jongens.. dat moet ALTIJD! als je dat niet doet kan je je pomp er direct mee verkloten! Je pomp heeft lhm nodig om gesmeerd te blijven….
Klopt, dat heb ik met mijn BX-pomp meegemaakt, onlangs bezig geweest en de pomp een tijdje ‘leeg’ laten draaien, zonder resultaat. Toen de truuk met de slang toegepast, waarna hij begon te zuigen en de auto omhoog kwam. Uiteindelijk blijkbnaar te lang de pomp droog laten draaien, want na een week merkte ik dat de pomp lekte!
Helaas, maar gelukkig inmiddels al vervangen. Moraal: luister naar de tips hier!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Een klein vraagje nog. Bij het strakker zetten van de riem van de HD pomp heb ik niet de wartel van de leiding los gedraaid. Nu lees ik net ergens dat dat niet goed is… De leiding lekt niet. Wat zal ik doen?
1) lekker laten zitten
2) wartel losdraaien en weer vastzetten om eventuele spanning op de leiding weg te nemen
Alvast dank, Frederik
lekker laten zitten!!!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Een klein vraagje nog. Bij het strakker zetten van de riem van de HD pomp heb ik niet de wartel van de leiding los gedraaid. Nu lees ik net ergens dat dat niet goed is… De leiding lekt niet. Wat zal ik doen?
1) lekker laten zitten
2) wartel losdraaien en weer vastzetten om eventuele spanning op de leiding weg te nemenAlvast dank, Frederik
JUIST!!
Anders kan hij scheuren//breken.. Heb je al gezien /gekeken wat je moet losschroeven als hij breekt? Repareren als ie is gescheurd is geen optie..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
JUIST!!
Als in, laten zitten, of losmaken/vastzetten?
Heb je al gezien /gekeken wat je moet losschroeven als hij breekt?
Dat lijkt me geen picknick…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Losmaken en voorzichtig rommelen tot ie spanningsvrij zit. Dan vast zetten. Hoeft helemaal niet muurvast gedraaid. Eventueel rubbertje vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
‘T is gelukt, bedankt! Heb gelijk de riem opnieuw strakgezet… hij slipte toch nog een beetje
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gisteren het klokje gerepareerd, dat ziet er toch weer een stuk leuker uit!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Hoe?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Openmaken (het is even puzzelen met het rubbertje achterop, handigst is om dit van achteren door de behuizing te duwen), en het bleek dat het anker een beetje aanliep. Voorzichtig verbuigen en smeren met wat WD40 en hij liep weer…